اخبار ایران

دو هفته دیگر اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان از راه می‌رسد

وزارت ارتباطات گفت سرویس اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان کاملاً ایمن است

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سرویس اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان طی یک هفته تا دو هفته آینده خبر داد. عیسی زارع‌پور گفت این سرویس اینترنت براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی تهیه شده و کاملا امن است.

زارع‌پور، یکی از اقدامات وزارت ارتباطات برای ایمن‌سازی فضای مجازی را ارائه این سرویس اینترنت کودکان دانست و گفت در سال‌های اخیر و با توجه به تغییر ذائقه مخاطبان، سرویس اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی والدین برای مدیریت و کنترل فرزندان‌شان در فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران و اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است. بااین‌حال وزارت ارتباطات براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.

عیسی زارع‌پور می‌گوید این سرویس اینترنت کاملا امن است و خانواده‌ها از طریق کد یواس‌اس‌دی (USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت می‌توانند از اینترنت کودکان استفاده کنند.

وزیر ارتباطات، ارائه اینترنت کودکان را یک وظیفه و براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌داند:

وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود در فضای مجازی را بدهند.

او در پاسخ به این سوال که اینترنت کودکان چه مزایا یا محدودیت‌هایی دارد نیز این‌طور گفت:

«با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران درمعرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند.»

هنوز مشخص نیست که دقیقا اینترنت کودکان و نوجوانان چه نوع سرویسی است و خانواده‌ها باید آن را جداگانه از سرویس‌های اینترنت فعلی خود خریداری کنند یا اینکه صرفا از طریق نرم‌افزار یا کد دستوری می‌توان آن را مناسب استفاده فرزندان کرد.

در حالی‌که همیشه ایمن بودن کودکان و نوجوانان در اینترنت، یک نگرانی بزرگ برای والدین در همه کشورها است؛ در ایران بارها طرح‌هایی مشابه اینترنت کودکان اجرا شده که هم با استقبال عام مردم روبرو نبوده و هم نتوانسته نیازهای آن‌ها را جوابگو باشد.

باید منتظر بمانیم تا یکی دو هفته آینده، این سرویس اینترنت رونمایی شود و درباره‌اش بیشتر نوشت.

اما به نظر شما اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند نگرانی خانواده‌ها را کاهش دهد؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا