اخبار ایران

مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان آغاز کرد

امضای تفاهم‌نامه بین شرکت مخابرات و استانداری سیستان و بلوچستان

شرکت مخابرات ایران از آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری موسوم به «نجما» از استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

روز شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱، همایش آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در این استان برگزار شده است و در حاشیه آن، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت مخابرات ایران و استانداری سیستان و بلوچستان برای توسعه فیبر نوری و اینترنت FTTH به امضا می‌رسد.

موضوع این تفاهم‌نامه پیرامون پیاده‌سازی پروژه توسعه فیبرنوری و استفاده از ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان و همچنین همکاری‌‌های لازم نهاد حاکمیتی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: مقایسه اینترنت VDSL و FTTH: کدام‌یک بهترین اینترنت پرسرعت ایران است؟

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز در گفتگو با برنامه بازتاب شبکه استانی سیستان و بلوچستان، تاکید کرد توسعه فیبرنوری به صورت جهادی در این استان مهم گسترش می یابد و طرح‌های FTTH این استان به صرفه‌تر از گذشته خواهند بود.

فیبر نوری سیستان و بلوچستان

مجید سلطانی، اشاره می‌کند در کشورمان همزمان با دیگر کشورها، توسعه فیبرنوری را شروع کردیم ، اما به خاطر مشکلات پیش آمده از جمله مسایل ارزی و مهم تر از آن عدم حمایت لازم دولت های گذشته، عقب ماندگی وجود داشته که عزم شرکت مخابرت ایران پیش رفتن در مسیر فناوری جدید فیبرنوری برای کشورمان با همکاری دولت فعلی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی مشخصی برای هر استان داریم، این برنامه به صورت روتین در تمام استان ها ابلاغ شده و در حال انجام آن هستیم، اما نهضت جهادی توسعه فیبر نوری علاوه بر برنامه های عادی شرکت مخابرات ایران است.

بیشتر بخوانید: آموزش ۶ روش خرید اینترنت مخابرات، بسته، ترافیک و مشاهده باقیمانده اینترنت

وی به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و اهمیت فیبرکشی در آن اشاره کرد و افزود: طرح نجمای استان با بررسی های دقیق در ستاد و معاونت های تخصصی تهیه و اکنون آماده اجرا در منطقه است.

وی افزود: در طرح نجما، محله هایی در شهرهای مختلف انتخاب شده است که قطعا با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه می شود. طراحی دقیق برای شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر در این مرحله انجام شده و با طرح اجرایی به استان آمده ایم.

سلطانی گفت: طرح‌های FTTH سرعت‌ها و انواع مختلفی با قیمت‌های متفاوت دارد، اما در هر حال بسیار به صرفه‌تر از مدل‌های پیشین است. به زعم بسیاری از کاربران، جدیدترین تعرفه‌های اینترنت فیبر نوری تانوما شرکت مخابرات، گران بود و هر فردی قدرت خرید اینترنت فیبر نوری ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا