اخبار ایران

افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری شاتل در قزوین با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه

شاتل تست سرعت ۱۰۰۰ مگابیتی از شبکه فیبر نوری خود در قزوین نمایش داد

شرکت شاتل، پس از فیبر نوری قم، پروژه فیبر نوری خود در شهر قزوین را کلید زد تا شهروندان قزوینی به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. شاتل در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه ملی فیبر نوری خود، سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه را به نمایش گذاشت.

به گزارش سایت شاتل، صبح روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه و با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران شهری قزوین، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب و مدیران ارشد شرکت شاتل، فاز نخست پروژه ملی فیبر نوری این شرکت افتتاح شد.

فیبر نوری شاتل در قزوین

در این مراسم، از خط فیبر نوری اختصاص داده شده به یک کاربر قزوینی تست سرعت گرفته شد که سرعت نزدیک به ۱ گیگابیت بر ثانیه (۹۵۴.۲ مگابیت برای دانلود و ۹۹۴.۰۴ مگابیت برای آپلود با پینگ بسیار پایین ۴ میلی ثانیه) ثبت شد.

فیبر نوری شاتل در قزوین

شاتل می‌گوید با راه‌اندازی این پروژه، شهروندان قزوینی می‌توانند تجربه دلچسبی از اینترنت با سرعت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه داشته باشند.

در تست دیگری که توسط شاتل از اینترنت فیبر نوری تازه افتتاح شده شهر قزوین منتشر شده است؛ همان‌طور که مشاهده می‌شود سرعت ۹۴۴ مگابیت برای دانلود با پینگ ۱ میلی ثانیه ثبت شده است.

شاتل یکی از ۹ شرکتی است که با رگولاتوری و وزارت ارتباطات برای توسعه فیبر نوری در قالب پروژه ملی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری قرارداده بسته و مسئولیت فیبر نوری شهر قزوین را برعهده گرفته است.

فیبر نوری شاتل در قزوین

قرار است در پروژه ملی فیبر نوری وزارت ارتباطات، بیش از ۵۰ درصد خانوار‌ها به اینترنت بالای ۵۰ مگابیت دسترسی داشته باشند و ۱۰ درصد کاربران نیز اینترنت ۱ گیگابیت بر ثانیه بگیرند.

تعرفه‌های اینترنت فیبر نوری شاتل بیشتر از اینترنت VDSL و ADSL است ولی سرعت و پینگ آن اصلا قابل قیاس نیست و بسیاری از کاربران دوست دارند چنین سرعت‌هایی را در ایران تجربه کنند.

به همین دلیل، بعید است که همه کاربران فیبر نوری در شهر قزوین به سرعت‌های چند صد مگابیت دسترسی داشته باشد و احتمالا برخی در قالب اینترنت VDSL و برخی دیگر در قالب اینترنت FTTH به سرعت‌های بالا دسترسی خواهند داشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا