اخبار ایران

سرعت وای فای ۷ به مرز ۵ گیگابیت رسید؛ ۵ برابر سریع‌تر از روترهای امروزی

همکاری اینتل و برودکام روی یک نسخه آزمایشی Wi-Fi 7 در سال ۲۰۲۳

اینتل و برودکام، طی یک آزمایش، سرعت وای فای ۷ را به صورت عملی تا مرز ۵ گیگابیت بر ثانیه به نمایش گذاشتند. این سرعت بین یک لپ‌تاپ اینتل و اکسس‌پوینت برودکام به دست آمده است. وای‌فای با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه، ۵ برابر سریع‌تر از وای‌فای ۶ و ۲.۵ برابر سریع‌تر از Wi-Fi 6E است.

پی‌سی گیمر گزارش داده است توسعه وای فای ۷ به عنوان یک اکوسیستم، این پتانسیل را فراهم می‌کند تا حتی به سرعت‌های بالاتر دسترسی پیدا کنند. این نمایش، نشان‌دهنده یک مرحله بزرگ در پیشرفت و توسعه یک استاندارد وای فای پیش از صدور مجوزها و تصویب نهایی است. پیش‌تر، سرعت وای فای ۷ حدود ۲.۴ برابر وای فای ۶ به دست آمده بود.

در حالی‌که هنوز Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E جایگاه خوبی در بازار پیدا نکرده‌اند؛ توسعه وای فای ۷ برای شرکت‌هایی مانند اینتل، برودکام و سایر شرکت‌های سازنده سخت‌افزار و همین‌طور مشاغل، ظرفیت‌های بزرگی خواهد داشت. البته، مصرف‌کنندگان این استاندارد نیز از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

سرعت وای فای ۷

اینتل و برودکام انتظار دارند فناوری Wi-Fi 7 در کنار فناوری‌های AR و VR عملکرد خوبی داشته باشد؛ چون تا حدودی می‌تواند تاخیر را کاهش داده و اتصال همزمان چندین استریم ویدئویی رزولوشن بالا به یک شبکه را امکان‌پذیر کند.

همچنین، انتظار می‌رود این استاندارد وای فای به گیمرهایی که هم‌اکنون با محدودیت‌ها و تنگناهایی در استفاده از شبکه و وای فای روبرو هستند؛ کمک بزرگی بکند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فناوری‌های وای فای ۷: چگونه باعث افزایش سرعت و کاهش تاخیر شد؟

احتمالا Wi-Fi 7 تا اواسط سال ۲۰۲۳ به طور کامل تصویب شود و محصولات مبتنی بر آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ روانه بازار شوند. به گفته دو شرکت اینتل و برودکام، محصولات وای فای ۷، همچنان با استانداردهای قدیمی‌تر از جمله وای فای ۶ و وای فای ۶ ای سازگار خواهند بود.

در حالی‌که نسخه آزمایشی وای فای ۷، بسیار امیدوارکننده ظاهر شده و وعده‌های بزرگ و جذابی می‌دهد ولی باید موفقیت این استاندارد وای فای را در عمل و بازار، ارزیابی کرد. به طور مثال، استاندارد Wi-Fi 6E نتوانست موفقیت زیادی در بازار کسب کند و محصولات کمی از سوی کاربران با استقبال زیاد روبرو شدند.

استاندارد وای فای ۷ ابتدا در محصولات رده بالا مانند مادربوردها، اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های پرچم‌دار ظاهر می‌شود و بعد در مودم‌ها، روترها و اکسس‌پوینت‌ها نمایش داده خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا