اخبار ایران

پهنای‌باند فرکانسی همراه اول و ایرانسل افزایش یافت

افزایش دو تکه ۵ مگاهرتزی در فرکانس ۲۶۰۰ مگاهرتز برای دو اپراتور موبایل اصلی

پهنای‌باند فرکانس باند ۷ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل افزایش یافت.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با افزایش پهنای‌باند فرکانس این اپراتورها روی باند ۲۶۰۰ مگاهرتز موافقت کرده است و هریک از این اپراتورها، دو تکه ۵ مگاهرتزی جدید روی این باند رادیویی دریافت می‌کنند.

براساس مصوبه ۳۴۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات،  رگولاتوری در ازای دریافت ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از هر اپراتور دو تکه ۵ مگاهرتزی از فرکانس ۲۶۰۰ مگاهرتز را در اختیار همراه اول و ایرانسل قرار می‌دهد. این تکه باندهای جدید برای ۲۳ استان هستند و کل کشور را شامل نمی‌شوند.

هم‌اکنون، هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل دو تکه ۱۵ مگاهرتزی از باند فرکانسی ۲۶۰۰ مگاهرتز را در اختیار دارند که با مصوبه جدید، این دو تکه به ۲۰ مگاهرتز افزایش پیدا می‌کنند.

دکل آنتن موبایل

استان‌هایی که پهنای باند اپراتورهای همراه در آنها افزایش می‌یابد عبارتند از: آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول

با افزایش پهنای‌باند باند ۷ همراه اول و ایرانسل، انتظار داریم در کیفیت شبکه موبایل و اینترنت همراه، بهبودهایی حاصل شود.

اخیرا، همراه اول و ایرانسل، مجوز استفاده از پهنای‌باند فرکانس ۴۰ یا ۲۳۰۰ مگاهرتز را نیز کسب کرده و در حال نصب تجهیزات خود روی دکل‌های مخابراتی برای بهره‌برداری از آن هستند.

در سال‌های اخیر، پهنای‌باند اپراتورهای تلفن همراه به خاطر افزایش کاربران موبایل، به حالت اشباع رسیده و کیفیت شبکه کاهش پیدا کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام
      نه این افزایش پهنای‌باند برای فرکانس‌های اینترنت موبایل و همراه روی شبکه ۴g lte است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا