فناوری

همه چیز درباره اینترنت TD LTE همراه اول

چگونه مودم و بسته td lte همراه اول را خریداری کنیم؟

اینترنت TD LTE ایرانسل همه‌جا هست؛ همه شرکت‌های ریسلر و اپراتور مجازی، فروشنده آن هستند و دارد جایگزین اینترنت ADSL در ایران می‌شود اما اینترنت TD LTE همراه اول کجا است؟

چگونه می‌توانیم بسته های TD LTE همراه اول را خریداری کنیم؟ هزینه سیم کارت اینترنت TD LTE همراه اول چقدر است و چگونه باید آن‌ها را خریداری کنیم؟

با ما در این مقاله همراه باشید تا کمی درباره اینترنت تی دی ال تی همراه اول صحبت کنیم.

اینترنت TD LTE همراه اول

برخی از کاربران تصور می‌کنند فقط ایرانسل سرویس اینترنت TD LTE روی باند ۴۲ یا ۳۵۰۰ مگاهرتز راه‌اندازی کرده است و همراه اول td lte ندارد.

همراه اول و ایرانسل هر دو با هم در یک مقطع، مجوز ارائه خدمات اینترنت روی باند ۴۲ را دریافت کردند اما تفاوت در اینجا است که ایرانسل مستقیم شروع به فروش بسته‌های اینترنت TD کرد ولی همراه اول، بخش TD خود را به مبین نت داد.

بنابراین، اینترنتی که مبین نت می‌دهد؛ همان اینترنت TD LTE همراه اول است. مشترکان مبین نت به دکل‌های TD همراه اول وصل می‌شوند و زیرساخت همراه اول استفاده می‌کنند.

اینکه بگوییم همراه اول اینترنت TDLTE ندارد یا TD همراه اول نداریم؛ چندان درست نیست و بهتر است بگوییم که اینترنت TDLTE همراه اول توسط شرکت مبین نت به فروش می‌رسد و این شرکت، تنها فروشنده اینترنت TD همراه اول است.

همراه اول خودش به طور مستقیم فروشنده بسته td lte نیست و در سایت همراه اول، نمی‌توانید سیم کارت td lte یا بسته اینترنت تی دی ال تی بخرید.

سیم کارت TD LTE همراه اول

وقتی بدانیم که مبین نت، عامل فروش و توزیع مودم و اینترنت TD LTE همراه اول است؛ تقریبا بسیاری از ابهامات و مشکلات ما حل خواهد شد. همان مودم‌هایی که مبین‌نت به مشتریان می‌دهد تا به اینترنت TDLTE وصل شوند؛ مودم‌های td-lte همراه اول هستند.

بنابراین، با مودم‌هایی مانند هواوی B612 یا AG3100 که توسط مبین‌نت به فروش می‌رسد؛ می‌توان به اینترنت TDLTE همراه اول متصل شد یا با مودم فضای باز MN7700 OAP که همان مودم بیرونی یوتل OLF4 است؛ به دکل‌های TD همراه اول وصل شد.

مودم مبین نت

در بسیاری از سایت‌های فروشگاه‌ها و پیج‌ها، دیده می‌شود که مودم یوتل L443 یا MN4200 را به عنوان مودم TD LTE همراه اول معرفی کردند؛ در صورتی که یوتل L443 یک مودم ۴G LTE با آنتن‌های خارجی است و برای اتصال به آنتن‌های TD نیست و از باند ۴۲ پشتیبانی نمی‌کند.

در واقع، مبین نت از مودم MN4200 در طرح ۳۶۰ خود استفاده می‌کند که امکان اتصال به زیرساخت و دکل‌های مخابراتی همراه اول برای استفاده از اینترنت ۴G LTE را می‌دهد.

مودم مبین نت MN4200

مبین‌نت در نقاطی که کیفیت و پوشش‌دهی آنتن‌های TDLTE همراه اول مناسب نیست؛ به مشتریان خود مودم و بسته اینترنت LTE می‌دهد و چون فروشنده اینترنت تی دی است؛ بسیاری از کاربران تصور می‌کنند به اینترنت TD همراه اول متصل هستند؛ در صورتی که به اینترنت ۴G LTE همراه اول وصل می‌شوند.

ایرانسل، رایتل، آسیاتک و شرکت‌های دیگر هم مودم یوتل ۴۴۳ را به مشتریان خود داده و همراه با آن، بسته‌های اینترنت ۴G LTE را می‌فروشند.

 بهترین مودم td lte همراه اول

همراه اول در سایت خودش نیز دو مودم برای خرید به مشتریان پیشنهاد داده است. مودم TF44-10 4G که همان مودم مبین نت AG3100D است و از هر دو باند رادیویی FDD و TDD پشتیبانی می‌کند و دومی، مودم یوتل L443 است که فقط از باندهای رادیویی FDD پشتیبانی می‌کند. اگر شما مودم TF44-10 را از همراه اول خریداری کنید و بعد بخواهید بسته TDD بخرید؛ باید به وب سایت مبین نت مراجعه کنید.

بسته اینترنت TD LTE همراه اول

از کجا می‌توانیم بسته‌های TD همراه اول را خریداری کنیم؟ با توضیحاتی که در بالا دادیم؛ مشخص است که باید از شرکت مبین نت و سایت آن‌ها برای خرید بسته‌های TD اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE مبین نت

شما می‌توانید یکی از طرح‌های ورود و ثبت‌نام اولی مبین‌نت را با مودم AG3100 یا هواوی B612 انتخاب کنید و اگر مودم TDLTE دارید؛ به طور مستقیم یکی از بسته‌های اینترنت TDLTE مبین‌نت را خریداری و استفاده کنید.

برخی از مشترکان همراه اول نیز یک باور اشتباه دارند و اینکه بسته اینترنت همراه اول برای گوشی با بسته اینترنت LTE همراه اول برای مودم رومیزی متفاوت است که باید گفت خیر، هر دو بسته اینترنت یکسان و هم قیمت بوده و تنها روش استفاده و مصرف آن‌ها متفاوت است.

پوشش td lte همراه اول

برای مشاهده شبکه پوشش‌دهی td همراه اول می‌توانید اینجا مراجعه کنید. در این وب‌سایت، ابتدا استان و شهر خود را انتخاب کرده و بعد مناطق سبز رنگ، وضعیت پوشش‌دهی دکل‌های TDLTE همراه اول را نشان می‌دهند.

تنظیمات مودم td lte همراه اول

در سال ۱۴۰۲، بسیاری از مناطق شهری کشور زیر پوشش td lte همراه اول هستند و فقط حاشیه شهرها، روستاها و جاده‌ها شاید خوب زیر پوشش و گیرندگی سیگنال نروند.

ماجرای باند تی دی ۴۰ همراه اول چیست؟

از بهمن ماه ۱۴۰۰، مجوز استفاده از باند فرکانسی ۴۰ یا ۲۳۰۰ مگاهرتز به همراه اول و ایرانسل داده شده است تا بتوانند با تجهیز دکل‌های مخابراتی خود، مقداری از بار ترافیکی روی باندهای رادیویی دیگر را کاسته و به این باند فرکانسی منتقل کنند. در واقع، هدف این کار، بهبود کیفیت شبکه و جلوگیری از اشباع و تداخل و ازدحام در برخی مناطق شهری و پرجمعیت است.

بیشتر بخوانید: برای خرید اینترنت TD-LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

باند ۴۰ اساسا یک باند فرکانسی TDD است ولی مشترکانی که دارای مودم یا گوشی با پشتیبانی از این باند هستند و در منطقه آن‌ها، دکل همراه اول به تجهیزات این باند رادیویی مجهز شده و در دسترس است؛ می‌توانند با همان بسته‌های اینترنت معمولی به آن وصل شده و یک سرعت و کیفیت بالا را تجربه کنند.

همراه اول تقریبا سه هفته پیش، به طور رسمی از فرکانس ۲۳۰۰ و باند ۴۰ تی دی رونمایی کرد. در حالی‌که ایرانسل اعلام کرده نزدیک به ۷۰۰ سایت خود را به تجهیزات باند ۴۰ مجهز کرده است ولی همراه اول در این زمینه عقب‌تر بود و سایت‌های بسیار کمتری دارای باند ۴۰ هستند.

پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک و برای توسعه شبکه‌های ۵G، اینترنت TD LTE همراه اول و ایرانسل به روی همین باند ۴۰ مهاجرت کند و باند ۴۲ برای اینترنت ۵G خالی شود.

آیا TDLTE همراه اول به جز مبین‌نت، فروشنده دیگری هم دارد؟

خیر؛ فعلا فقط مبین‌نت فروشنده اینترنت تی دی همراه اول است و مانند ایرانسل نیست که ده‌ها ریسلر و اپراتور مجازی، بسته‌های اینترنت TD ایرانسل را می‌فروشند.

اینترنت TDLTE همراه اول بهتر است یا ایرانسل؟

در اینترنت موبایل و تی دی ال تی ای، آنتن‌دهی و پوشش‌دهی حرف اول را می‌زند. اگر شما در منطقه پوشش‌دهی ایرانسل باشید؛ بهترین سرعت و تاخیر را خواهید داشت وگرنه شاید بدترین سرویس اینترنت TDLTE را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت

همیشه به مشتریان جدیدی که می‌خواهند اینترنت TD خریداری کنند؛ توصیه می‌شود وضعیت پوشش‌دهی منطقه خود توسط TDLTE همراه اول (مبین نت) و ایرانسل را بررسی کرده و در صورت امکان، یک مودم مبین نت و یک مودم ایرانسل را به خانه آورده و تست سرعت بگیرند و بعد تصمیم به خرید هریک از این دو سرویس کنند.

بسته‌های اینترنت TDLTE ایرانسل از نظر تنوع و سرعت و دسترس‌پذیری، بهتر از مبین‌نت هستند ولی در برخی نقاط، اینترنت TD مبین‌نت سرعت بهتری دارد و می‌تواند نیازهای کامل شما را برطرف کند.

مودم td lte همراه اول

مودم HA6400

همراه اول فقط یک مودم به نام HA6400 دارد که از اینترنت TDLTE پشتیبانی می‌کند. اگر این مودم را از همراه اول بخرید؛ سیم کارت TDD مبین‌نت یا ایرانسل یا ریسلرهای ایرانسل روی آن کار نمی‌کنند ولی با آنلاک کردن مودم، می‌توانید هر سیم کارت TDD استفاده کنید.

ایرانسل همین مودم را به نام TF-i60 B1 و مبین نت به نام MN-6200D عرضه کردند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا