اخبار ایران

بابل اولین شهر فیبر نوری ایرانسل

افتتاح سرویس فیبر نوری و چهارصد و بیستمین سایت 5G ایرانسل در روز ارتباطات

دیروز، ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، همان‌طور که انتظار داشتیم از چندین پروژه وزارت ارتباطات رونمایی شد.

از جمله سرویس اینترنت فیبر نوری ایرانسل برای اولین شهر ایران و ششصدمین سایت ۵G ایران که چهارصد و بیستمین سایت نسل ۵ ایرانسل محسوب می‌شد.

ایرانسل از سال گذشته به «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» پیوست و مدت‌ها بود کاربران منتظر شنیدن خبری در این زمینه بودند تا اینکه دیروز رسما پروژه فیبر نوری ایرانسل برای شهر بابل مازندران افتتاح شد.

ایرانسل در این شهر، ۲۵ هزار پورت FTTH به شهروندان بابلی واگذار خواهد کرد و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال برای انجام خود، تخصیص یافته است.

افتتاح فیبر نوری

درباره این پروژه، جزئیات بیشتری عنوان نشده است و مثلا دقیق نمی‌دانیم آغاز واگذاری پورت‌ها چه زمانی است یا سرعت اینترنت فیبر نوری ایرانسل چقدر است.

ضمن اینکه، یکی از مهم‌ترین بحث‌های پیرامون اینترنت فیبر نوری، موضوع هزینه‌های آن است. چیزی که برای کاربران خانگی اهمیت بسیار بالایی دارد و ایرانسل هنوز اطلاع‌رسانی نکرده سرویس فیبر خود را با چه شرایط و قیمتی به مشتریان می‌دهد.

سال گذشته بود که ایرانسل و رایتل، پروانه خود را «همگرا» کردند تا بتوانند در طرح ملی توسعه فیبر نوری تا منازل، شرکت کرده و همانند یک FCP به مشتریان سرویس اینترنت ثابت کابلی بدهند.

در جریان مراسم دیروز روز ارتباطات با حضور رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و مدیران ارشد صنعت فاوا، اعلام شد تا کنون ۳ میلیون خانوار زیر پوشش اینترنت فیبر نوری قرار گرفتند و تا پایان سال این میزان به ۸ الی ۱۰ میلیون پوشش می‌رسد.

آزمایشگاه ۵G همراه اول، اتصال بیش از ۴۰۰ روستا به اینترنت و افزایش ۲۰ درصد ظرفیت هسته شبکه ایران از دیگر پروژه‌های افتتاح شده بودند.

در چند روز گذشته، چندین شرکت اینترنتی از سرویس‌های فیبر نوری خود در شهرهای مختلف رونمایی کردند. آسیاتک فیبر نوری را به شهر چالوس رساند؛ های وب در ایلام و گرگان شروع به سرویس‌دهی کرد؛ مخابرات تهران از پوشش نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر در تهران خبر داد و زیتل می‌خواهد چندین شهر ایران را به اینترنت پرسرعت فیبرنوری متصل کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا