اخبار ایران

شهرواندن عراقی به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌شوند

پروژه فیبر نوری در عراق زمان‌بر بوده و دولت دنبال روش‌های جایگزین سریع‌تر است

وزارت ارتباطات عراق از اتصال شهروندان این کشور به اینترنت ماهواره‌ای خبر داد. قرار است این وزارت‌خانه مذاکراتی با چند سرویس‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای داشته باشد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، این سرویس اینترنت در عراق عرضه شود.

در حال حاضر، عراق از اینترنت موبایل و در بخش‌هایی از اینترنت ثابت استفاده می‌کند ولی پروژه فیبر نوری این کشور زمان‌بر است و سال‌ها طول می‌کشد تا تمام کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کند.

به همین دلیل، وزارت ارتباطات عراق تصمیم گرفته تا زمان عرضه فیبر نوری، شهروندان عراقی به اینترنت‌های پر سرعت دیگری از جمله اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا کنند.

اینترنت ماهواره ای در عراق

رسانه میدل ایست به نقل از یک خبرگزاری عراقی نوشته است:

وزارت ارتباطات عراق با هدف دسترسی شهروندان به بهترین خدمات و متنوع‌سازی ارائه خدمات اینترنت برای افزایش رقابت و کاهش قیمت‌ها، اقدامات خود برای عقد قرارداد جهت ارائه اینترنت ماهواره‌ای در عراق برای نخستین بار را آغاز کرد.

گفته می‌شود وزارت ارتباطات عراق با شرکت‌های اسپیس‌ایکس، وان وب و آمازون برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در این کشور، رایزنی‌هایی داشته و در حال مذاکره مستقیم است.

دولت عراق می‌خواهد در اسرع وقت، اینترنت ماهواره‌ای مانند کشورهای پیشرفته برای شهروندان عراقی نیز در دسترس و قابل استفاده باشد.

اینترنت ماهواره ای در عراق

کشور عراق از نظر زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه بسیار ضعیف بوده و سال‌ها طول می‌کشد تا تمام شهرها و روستاهای این کشور به اینترنت پرسرعت فیبر نوری یا ADSL وصل شوند.

به ویژه اینکه کشور عراق مساحت زیادی داشته و از شهرک‌ها و روستاهای بسیار زیاد و دور و پراکنده‌ای برخوردار است که کار توسعه فیبر نوری را سخت و هزینه‌بر می‌کند.

احتمالا، کاربران ایرانی با شنیدن خبر ورود اینترنت ماهواره‌ای به کشور همسایه‌شان، حسرت‌شان تازه شده و از خود می‌پرسند که چرا ایرانی نباید به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی داشته باشد؟

مقامات ایرانی از جمله وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، بارها عنوان کردند اگر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای، قواعد و ضوابط کشور میزبان را بپذیرند؛ منعی برای ارائه خدمات در ایران ندارند!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
iraqinews

یک دیدگاه

  1. با سلام.
    به فرض اینکه هیچ محدودیتی و مشکلی هم در کشور ما برای دسترسی به اینترنت ماهواره ای وجود نداشته باشه.
    هزینه ماهیانه سرویس و تجهیزات اولیه آن در ایران به قدری بالاست که عملا دسترسی و استفاده آن را برای اکثریت جامعه غیر ممکن و غیر منطقی می کند.
    هزینه ماهی ۹۰ دلار برای یک ایرانی نزدیک به ۵ میلیون تومان میشه که خنده داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا