اخبار ایران

اینترنت و گوشی برای نوجوانان؛ فقط ۲ ساعت در روز!

طرح جدید دولت چین برای محدودسازی میزان ساعت‌های آنلاین کودکان و نوجوانان

چین محدودیت‌های بیشتری برای استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت و گوشی‌های هوشمند اعمال می‌کند. براساس این طرح، افراد زیر ۱۸ سال فقط ۲ ساعت در روز می‌توانند آنلاین باشند.

هر روز افراد زیر ۱۸ سال، محدودیت‌های بیشتری را از سوی دولت چین تحمل می‌شوند.

چندی پیش، گیمرهای نوجوانان به شدت محدود شده و حالا اداره فضای مجازی چین (CAC) به دنبال اعمال محدودیت‌هایی روی دستگاه‌های هوشمندی مانند تبلت و اسمارت‌فون نوجوانان است.

مثلا، می‌خواهند مانع از دسترسی به اینترنت روی این دستگاه‌ها در بازه زمانی ۱۰ شب تا ۶ صبح شوند.

همچنین، افراد بین ۱۶ تا ۱۸ ساعت، فقط ۲ ساعت از کل شبانه‌روز به اینترنت وصل شوند و افراد زیر ۱۶ سال به یک ساعت محدود شوند. در این طرح، افراد زیر ۸ سال صرفا ۴۰ دقیقه در روز به گوشی یا تبلت دسترسی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کنترل والدین روتر با کنترل والدین روی پی‌سی و تبلت کودکان چه تفاوتی دارد؟

البته، سازمان CAC چین می‌گوید والدین مختار به تغییر این محدودیت‌ها و دسترسی‌های زمانی به اینترنت و دستگاه‌های هوشمند فرزندان خود هستند.

اینترنت کودکان چین

آن‌طور که در رسانه‌ها گزارش شده؛ وقتی نوجوان چینی حداکثر ۲ ساعت استفاده از اینترنت خود را تمام می‌کند؛ باید تمامی اپلیکیشن‌ها بسته شوند و صرفا برنامه‌های مجاز تعیین شده از سوی والدین، قابلیت اجرا داشته باشند.

محتواهای آموزشی، سرویس‌های تندرستی، خدمات اضطراری و برنامه‌هایی که پدر و مادر فرزندان مشخص کردند؛ از این قاعده مستثنی خواهند بود.

بیشتر بخوانید: چگونه از ویژگی کنترل والدین روتر خود استفاده کنیم؟

هنوز مشخص نیست دولت چین چگونه می‌خواهد این محدودیت‌ها و قوانین را اعمال کند و چه مجازات‌هایی در انتظار افراد یا شرکت‌های خاصی است.

برخی از نهادهای ایران نیز به دنبال تقلید و الگوبرداری از اینترنت چین و سیاست‌های دولت این کشور برای نظارت و مدیریت بر فضای مجازی هستند.

همه کشورها و دولت‌ها به دنبال وضع قوانینی برای نظارت و مدیریت فضای مجازی، به ویژه برای کودکان و نوجوانان هستند ولی آنچه اهمیت دارد؛ نظارت هوشمند و آموزش‌های خلاقانه به جای محدودیت‌های اجباری و جبری است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
techspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا