اخبار ایران

مشکلات آیفون ۱۵ به وای فای رسید

اگر با آیفون خود در iOS 17 مشکل وای فای دارید؛ تنها نیستید!

در چند روز اخیر، برخی از کاربران آیفونی که سیستم‌عامل خود را آپدیت کردند؛ در iOS 17 مشکل وای فای پیدا کردند؛ به ویژه افرادی که آیفون ۱۵ دارند.

هر سال، هنگامی که اپل یک گوشی جدید و پشت سر آن، یک نسخه جدید از سیستم‌عامل iOS 17 عرضه می‌کند؛ کاربران محصولات این شرکت باید منتظر بروز مشکلات عجیب و غریب باشند و منتظر رفع آن‌ها با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بمانند.

پس از اینکه، گزارش‌های زیادی درباره داغ شدن بیش از حد آیفون ۱۵ پرو منتشر و سرانجام اپل مجبور به ارائه یک به‌روزرسانی جدید شد؛ حالا برخی کاربران از بروز مشکل وای فای در iOS 17 خبر دادند.

تعداد کاربرانی که در آیفون ۱۵ با وای فای دچار مشکل شدند؛ بیشتر از سایر کاربران آیفون‌ها است. آیفون ۱۵ پرو برای اولین بار از WiFi 6E پشتیبانی می‌کند.

مشکلات وای فای آیفون‌ها

مشکل وای فای iOS 17

سایت ۹to5Mac به نقل از برخی کاربران گزارش داده، آن‌ها از زمان ارتقا آیفون ۱۵ به iOS 17، با مشکلات وای فای روبرو شدند.

به گفته یکی از این خواننده‌ها، اپلیکیشن‌ها روی وای‌فای قادر به آپلود اطلاعات نیستند یا اتصال وای فای بسیار کند است.

خواننده دیگری که یک توسعه‌دهنده است؛ می‌گوید هنگام اتصال آیفون ۱۵ پرو مکس به وای فای، متوجه کندی غیر عادی شده است.

نویسنده سایت ۹to5mac نیز می‌گوید روی گوشی آیفون خودش، متوجه این مشکلات شده است.

مشکل او می‌گوید با وجود اتصال آیفون به وای فای، اپ‌هایی مانند تیک‌تاک، تردز و سافاری، به‌روزرسانی نمی‌شوند و تبادل داده‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید: سرعت اینترنت ۵G آیفون ۱۵ پرو ۲۴ درصد افزایش یافت

او می‌گوید این مشکل گاهی پس از چند دقیقه متوقف و ناپدید شده یا با قطع و وصل دستی وای فای آیفون، دوباره همه‌چیز خوب کار می‌کند.

این کاربر می‌گوید ابتدا تصور کرده مشکل از شبکه و وای فای او است ولی بعدا متوجه می‌شود مشکل وای فای فقط روی آیفون ۱۵ پرو مکس و آیپد پرو M2 (هر دو دارای نسخه iOS 17 هستند)، رخ می‌دهد. وقتی وای فای آیفون کار نمی‌کند؛ هنوز می‌توان با دستگاه مک در همان شبکه وبگردی کرد.

جست‌وجو در اینترنت نشان می‌دهد کاربران بیشتری درباره مشکلات وای فای iOS 17 روی آیفون‌های ۱۵ گزارش دادند.

یک کاربر در انجمن اپل نوشته است وای فای آیفون ۱۵ پرو او به صورت دوره‌ای قطع و وصل می‌شود اما دستگاه‌های دیگر به خوبی کار می‌کنند.

کاربر دیگری در شبکه X می‌نویسد آیفون او به وای فای وصل است ولی سرعت بسیار کند است:

مشکل وای فای آیفون ۱۵

همین‌طور، کاربران دیگری مشکلات وای فای مشابهی در Reddit گزارش دادند. یک کاربر ادعا می‌کند تنظیم فرکانس کاری وای‌فای روی پهنای‌باندهای ۲۰ مگاهرتز، ۴۰ مگاهرتز یا ۸۰ مگاهرتز، مشکل را حل می‌کند.

کاربر دیگری هم نوشته است: «من به وای فای وصل هستم ولی هر از چند گاهی، آیفون من هیچ داده‌ای دریافت نمی‌کند. بنابراین، مجبورم آن را به حال پرواز (flight mode) ببرم و دوباره بازگردانم تا کار کند.»

کاربران منتظر رفع مشکل هستند

ما هنوز نمی‌دانیم این یک مشکل گسترده است یا فقط تعدادی از کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مشخصات مودم آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو

هنوز شرکت اپل مشکل وای فای iOS 17 را تایید یا رد نکرده ولی کاربران آیفون امیدوار هستند این یک مشکل نرم‌افزاری باشد و با یک به‌روزرسانی iOS حل شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا