اخبار جهان

آیفون ۱۳ با سریع‌ترین مودم ۵G دنیا عرضه می‌شود

گفته می‌شود آیفون ۱۳ با مودم ۵G اسنپدراگون X60 عرضه می‌شود.

مودم کوالکام اسنپدراگون X60 با فناوری ساخت ۵ نانومتری ساخته می‌شود و بسیار کوچک‌تر از مودم X55 با فناوری ساخت ۷ نانومتری است که در آیفون‌های ۱۲ استفاده شد. X60 قوی‌ترین مودم فایوجی دنیا که روی نسل فعلی گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های ۲۰۲۱ سوار می‌شود.

مصرف انرژی کمتر، اشغال فضای کمتر و چندین بهبود دیگر روی شبکه‌های ۵G از دستاوردهای مودم X60 فایوجی است. این مودم از هر دو نوع ۵G امواج میلی‌متری(mmWave) و فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز(sub-6GHz) پشتیبانی کرده و سرعت بیشتری در کنار تاخیر کمتری فراهم می‌کنند.

حداکثر سرعت دانلود مودم X60 روی فرکانس‌های شبکه‌های ۵G به ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود ۳ گیگابیت بر ثانیه است. این مودم روی امواج میلی‌متری (mmWave) از ۸ کریر و MIMO 2×2 پشتیبانی می‌کند و روی فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز دارای MIMO 4×4 و پهنای‌باند ۲۰۰ مگاهرتزی است.

این مودم ۵G را روی گوشی‌های موبایل، برای اولین بار با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا شاهد بودیم.

پیش‌تر، شایعات می‌گفتند اپل روی آیفون‌های سال ۲۰۲۱ خود از مودم X60 و روی آیفون‌های ۲۰۲۲ خود مودم X65 را استفاده خواهد کرد و از سال ۲۰۲۳ دیگر به همکاری خود با شرکت کوالکام برای تولید و استفاده از تراشه‌های مودم ۵G پایان می‌دهد؛ چون خود اپل فناوری ساخت مودم‌های ۵G موبایل را برای گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد و دیگر دستگاه‌های خود به دست خواهد آورد.

مودم X60 اولین مودم فایوجی ۱۰ گیگابیت دنیا برای اسمارت‌فون‌ها است که به صورت تئوری می‌تواند سرعت دانلود اطلاعات روی این شبکه‌ها را به مرز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برساند.

از دیگر شایعات قوی پیرامون آیفون ۱۳ می‌توان به نمایشگر با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا