فناوری

آیفون ۱۳ باعث استقبال بیشتر از ۵G در سراسر جهان می‌شود

افزایش گوشی‌های iOS فایوجی در بازار

آیفون ۵G چیز جدیدی نیست. اپل برای اولین بار در آيفون‌های ۱۲ که سال ۲۰۲۰ معرفی شدند؛ قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های ۵G را گنجاند اما آیفون‌های ۱۳ که چند روز پیش معرفی شدند؛ از باندهای رادیویی ۵G بیشتری پشتیبانی می‌کنند و این به معنی افزایش کاربران ۵G در سراسر جهان است.

به گفته رئیس بخش فناوری موسسه مطالعاتی Analyst at GlobalData، انتظار می‌رود نسل جدید آیفون‌های اپل با شبکه‌های ۵G بیشتری تطابق داشته باشند. در حال حاضر، گوشی‌های اندرویدی بسیار زیادی با قابلیت پشتیبانی از ۵G در بازار وجود دارد ولی وقتی صحبت از پلتفرم iOS می‌شود؛ فقط ۴ گوشی آیفون قابلیت اتصال به ۵G را دارند.

با عرضه رسمی آيفون‌های ۱۳ در هفته آینده، نه تنها ۴ گوشی جدید iOS با پشتیبانی از فایوجی برای مصرف‌کنندگان در دسترس خواهد بود؛ بلکه آیفون‌های ۱۲ و ۱۲ مینی نیز با قیمت پایین‌تر قابل خریداری هستند تا در مجموع ۶ مدل آیفون ۵G در بازار یافت شود.

تبلیغ ۵G با آيفون ۱۳

به گفته رئیس بخش فناوری Analyst at GlobalData:

«آیفون‌های ۱۳ جدید اپل باعث تقویت استفاده از ۵G می‌شوند. برخلاف اندروید، کاربران iOS انتخاب‌های قوی و زیادی برای ۵G ندارند. خانواده گوشی‌های آيفون ۱۳ برای کاربرانی که دنبال ارتقای گوشی iOS خود به یک گوشی ۵G هستند؛ یک فرصت بزرگ است. رقیب اپل، شرکت سامسونگ دارای طیف متنوعی از گوشی‌های ۵G در سطوح مختلف قیمتی است و اپراتورها به شدت در حال فشار روی ۵G؛ به‌ویژه در ایالات متحده هستند.»

GlobalData analyst معتقد است که آيفون‌های ۱۳ جذابیت بیشتری برای خریداران دارند؛ چون تقریبا حافظه داخلی ۲ برابری نسبت به آيفون‌های ۱۲ ارائه می‌دهند. این شرکت تحقیقاتی می‌گوید قطعا اپراتورهای موبایل از آیفون‌های ۱۳ برای تبلیغ اینترنت ۵G استفاده می‌کنند.

گفتنی است هم‌اکنون در محصولات سبد اپل، علاوه بر آیفون‌های ۱۲ و آیفون‌های ۱۳، آیپد مینی ۲۰۲۱ که چند روز پیش معرفی شد و آیپد پرو ۲۰۲۱ نیز از ۵G پشتیبانی می‌کنند.

برای آشنایی با مشخصات ۵G آیفون‌های ۱۳، ۱۳ مینی، ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس و جزئیات مشخصات سرعت آن‌ها می‌توانید مطلب «همه‌چیز درباره مشخصات ۵G آیفون‌های ۱۳» ما را مطالعه کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
9to5mac

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا