فناوری

آيفون ۱۳ با ارتقای وای‌فای برای اتصال بهتر اینترنت عرضه می‌شود

هنوز چند ماه بیشتر از رونمایی و عرضه آیفون‌های ۱۲ نگذشته و خیلی زود است درباره آیفون ۱۳ صحبت کنیم ولی شایعات پیرامون آن و همین‌طور نشت اطلاعات آغاز شده است.

آیفون‌های ۱۲ به وای‌فای ۶ مجهز شدند؛ یکی از سریع‌ترین استانداردهای وای‌فای که چندین مزیت بسیار نسبت به وای‌فای ۵ دارد. شاید تصور کنید وای‌فای ۶ آخرین و به‌روزترین نسخه استاندارد وای‌فای است ولی این‌طور نیست!

براساس اطلاعاتی که سایت MacRumors منتشر کرده است و می‌گوید سند آن‌ها بسیار مطمئن و معتبر است؛ سری آیفون‌های ۱۳ با استاندارد Wi-Fi 6E عرضه می‌شوند تا هم سرعت اتصال اینترنت بیشتری داشته باشند و هم تاخیر کاهش پیدا کند.

استاندارد وای‌فای ۶E اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ معرفی شد و هدف آن غلبه بر محدودیت‌ها و موانع وای‌فای ۶ روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ax است. بزرگ‌ترین تفاوت وای‌فای ۶E با نسل پیش از خودش، در پشتیبانی از فرکانس رادیویی ۶ گیگاهرتز برای مسافت‌های نزدیک است.

در دنیا، فعلا فقط چند گوشی پرچم‌دار اندرویدی مانند سامسونگ Galaxy S20 و وان‌پلاس ۸ پرو از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند. برای مشاهده فهرست گوشی‌های خوبی که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند؛ به این مطلب سایت شبکه‌چی سری بزنید.

در سری گوشی‌های آیفون، فقط آیفون‌های ۱۱ و آیفون‌های ۱۲ به همراه آیفون SE مدل ۲۰۲۰ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند.

سریع‌ترین اینترنت و وای‌فای در آیفون ۱۳

اپل در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به امکانات ارتباطی گوشی‌های آیفون کرده است و هر سال شاهد یک ارتقای بزرگ در وای‌فای یا مودم اینترنت موبایل هستیم. در آیفون‌های ۱۲ وارد حوزه ۵G شد و برای تکمیل زنجیره دستیابی به سریع‌ترین اینترنت روی اسمارت‌فون، می‌خواهد در آیفون ۱۳ وای‌فای ۶E را به کار بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد؛ قطعا یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های آیفون ۱۳ خواهد بود که با استقبال کاربران روبرو می‌شود.

اپل روی آیفون ۱۲ از مودم فایوجی پیشرفته اسنپدراگون X55 کوالکام استفاده کرد و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ این رویه را ادامه دهد. بنابراین، روی آیفون ۱۳ نیز شاهد یک تراشه وای‌فای و مودم ۵G قدرتمند از کوالکام خواهیم بود.

البته، در آن سو هم گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی سال ۲۰۲۱ به وای‌فای ۶E مجهز خواهند شد و اگر آیفون ۱۳ به این سمت نمی‌رفت؛ یک عقب‌ماندگی محسوب می‌شد.

آیفون ۱۳ نیز به تراشه مرکزی A15 Bionic اپل مجهز می‌شوند ولی شاید در ظاهر و برخی مشخصات مانند دوربین و صفحه‌نمایش ارتقاهایی داشته باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا