اخبار جهان

آیفون SE بعدی با اتصالات ۵G سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد همه گوشی‌های آیفون آینده خود را به مودم ۵G مجهز کند. آیفون‌های ۱۲ برای اولین بار به همراه قابلیت ۵G عرضه شدند و آیفون‌های ۱۳ نیز به مودم ۵G قدرتمند X60 مجهز می‌شوند.

حالا، مینگ چی کو، تحلیل‌گر معروف محصولات اپل عنوان کرده است آیفون SE بعدی اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و از یک پردازنده مرکزی جدید و پرقدرت به همراه اتصالات ۵G بهره می‌برد.

آیفون SE یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های آیفون اپل است و اگرچه اندازه نسبتا کوچک ۴.۷ اینچی دارد و سخت‌افزار آن نسبت به آیفون‌های معمولی و پرو، ضعیف‌تر است ولی باز کاربران دوستش دارند.

مینگ چی کو می‌گوید احتمالا آیفون SE جدید همان اندازه و مشخصات ظاهری را دارد و اپل نمی‌خواهد تغییر در طراحی و اندازه آن بدهد. این تحلیل‌گر می‌گوید تراشه این گوشی آیفون به‌روزتر و قوی‌تر خواهد بود ولی نام آن را ذکر نکرده است.

می‌توان حدس زد اپل از تراشه دو الی سه نسل پیشین خود؛ یعنی تراشه آیفون ۱۲ (بایونیک A14) یا تراشه آیفون ۱۳ استفاده کند. نکته مهم دیگر این است که این پردازنده با مودم ۵G ادغام شده است و خریداران آیفون SE می‌توانند به شبکه‌های فایوجی متصل شوند.

ویژگی که قبل انتظار هم هست. هم‌اکنون، بسیاری از اپراتورهای موبایل جهان شبکه ۵G خود را راه‌اندازی کردند و اگر قرار است آیفون SE سال ۲۰۲۲ عرضه شود؛ باید توانایی اتصال به فایوجی را داشته باشد.

احتمالا اپل در آیفون SE از مودم X60 یا X55 استفاده کند. مودم X55 روی آیفون‌های ۱۲ و مودم X60 روی آیفون‌های ۱۳ عرضه می‌شود. البته، خود اپل با خرید بخش مودم‌های موبایل شرکت اینتل، در پی تولید اختصاصی تراشه‌های مودم ۵G است و شاید تا آن زمان از مودم ۵G اختصاصی خودش استفاده کند.

پیش‌تر، شایعه شده بود که آیفون SE در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و از طراحی جدیدی با نمایشگر تمام صفحه و تاچ آیدی زیر دکمه پاور سود می‌برد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا