اخبار جهان

تنظیمات وای‌فای در اندروید ۱۲ نسخه بتای جدید ساده‌تر شد

بازگشت سوئیچ روشن خاموش وای‌فای

چند روز پیش، نسخه بتای جدیدی از اندروید ۱۲ توسط گوگل منتشر شد و خوش‌بختانه سوئیچ روشن خاموش شبکه‌های وای‌فای برگشته است.

گوگل در چند نسخه بتای پیشین اندروید ۱۲، یک رابط اتصال به اینترنت را توسعه داده بود که فرآیند ورود به شبکه را فارغ از اینکه دیتا یا وای‌فای باشد؛ ساده‌تر می‌کرد ولی در این تغییرات سوئیچ مستقیم وای‌فای حذف شد که برای برخی از کاربران آزاردهنده بود و نمی‌دانستند چگونه باید یک وای‌فای را روشن یا خاموش کنند.

در اندروید ۱۲ نسخه بتای ۴ که به تازگی منتشر شده؛ این سوئیچ دوباره بازگشته و حالا مدیریت شبکه‌های وای‌فای و دیتا در یک رابط کاربری ساده‌تر می‌شود.

اندروید ۱۲ قدیمی با رابطی که سوئیچ وای‌فای مستقیم و مشخص نداشت

در واقع، اگر در اندروید ۱۲ نسخه‌های بتای پیشین، وارد تنظیمات اینترنت می‌شدیم؛ هنوز سوئیچ وای‌فای وجود داشت ولی تقریبا پنهان شده و شما زیر همه شبکه‌ها باید آن را پیدا و یک شبکه وای‌فای را روشن یا خاموش می‌کردید.

اگر یک کاربری بودید که این‌قدر در تنظیمات اینترنت و وای‌فای عمیق نشده و سراغ تنظیمات پیشرفته و جزئی نمی‌رفتید؛ امکان نداشت این سوئیچ را پیدا کنید و بعد راهی برای خاموش کردن یک شبکه وای‌فای پیدا نمی‌کردید.

اندروید ۱۲ تنظیمات دیتا و وای‌فای ساده‌تری خواهد داشت

برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گزارش داده بودند که به علت پیدا نکردن تنظیمات خاموش کردن وای فای، ناچار شدند گوشی را ریستارت کنند تا شبکه وای فای به طور خودکار خاموش شود.

اما اکنون، در نسخه بتای ۴ اندروید ۱۲ این مشکل حل شده و سوئیچ وای‌فای دوباره در همان صفحه اصلی رابط تنظیمات اینترنت دیده می‌شود تا کاربران به سادگی بتوانند سریعا یک شبکه وای‌فای را خاموش یا روشن کنند.

به علاوه، در اندروید ۱۲ جدید شاهد بازگشت دوباره نشانگرهای وضعیت شبکه اینترنت دیتا هستیم تا بدانیم اکنون سرعت اینترنت دیتای موبایل بهتر است یا وای‌فای و باید کدام‌یک را روشن یا خاموش کنیم

به طور کلی، به نظر می‌رسد در اندروید ۱۲ شاهد بخش تنظیمات اینترنت و وای‌فای ساده‌تر و روان‌تری هستیم؛ البته اگر این رابط در نسخه نهایی اندروید ۱۲ باقی بماند و گوگل دوباره تغییراتی در آن ندهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidpolice

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا