آموزش

آموزش ۳ روش اشتراک‌گذاری آسان رمزعبور وای‌فای در اندروید ۱۲

چگونه رمزعبور وای‌فای را در اندروید ۱۲ به اشتراک بگذاریم؟

گوگل با انتشار هر نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اندروید، روند اشتراک‌گذاری گذرواژه وای‌فای را ساده‌تر می‌کند تا کاربران بتوانند در محیطی امن و مطمئن، دوستان خود را به وای‌فای وصل کنند.

شاید تا چند سال پیش، وقتی یک میهمان وارد خانه شما می‌شد؛ اولین سوالش این بود که «رمزعبور وای‌فای شما چیست؟» و شما باید شروع می‌کردید یک رشته از اعداد و حروف کوچک و بزرگ و علامت‌ها را با زبان یا روی کاغذ به او تفهیم کنید.

این روزها هم در اندروید و هم در iOS روش‌های ساده‌تری برای اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای در دست داریم و به مرور هم این روش‌ها ساده‌تر می‌شوند. مثلا، گوگل در اندروید ۱۲ از روش اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با کد QR پخته‌تری استفاده کرده است.

در اندروید ۱۲ سه روش برای به اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای وجود دارد. می‌توانید به دیگران اجازه دهید یک کد QR را اسکن کنند یا از ویژگی Nearby Share استفاده کنید. در روش سوم، گذرواژه وای‌فای در یک کادر متنی روشن (cleartext) نمایش داده می‌شود و دیگران می‌توانند رمزعبور وای‌فای را وارد کنند.

هر سه روش کیو آر کد (QR) و Nearby Share و cleartext در یک مکان قرار دارند و پیدا کردن و استفاده از آن‌ها فقط به انجام چند مرحله نیاز دارند.

چگونه رمزعبور وای‌فای را در اندروید ۱۲ به اشتراک بگذاریم؟

۱- گوشی اندرویدی خود را از لبه بالای صفحه‌نمایش به پایین سوایپ کنید تا بخش اعلان‌ها ظاهر شود.

۲- روی گزینه Internet در گوشه سمت راست ضربه بزنید.

۳- روی گزینه چرخ‌دنده شبکه وای‌فای که باید رمزعبور آن به اشتراک گذاشته شود؛ ضربه بزنید. نکته: شما باید ابتدا به شبکه وای‌فای متصل شده باشید و بعد برای اشتراک‌گذاری رمزعبور آن اقدام کنید.

۴- در صفحه تنظیمات شبکه وای‌فای کانکشن مربوطه، روی گزینه Share بزنید.

ک

۵- اثر انگشت یا چهره خود را اسکن کنید تا مرحله احرازهویت شما انجام شود.

۶- در این مرحله یک کد QR به شما نشان داده می‌شود. به علاوه، در صفحه‌نمایش نام شبکه وای‌فای (SSID) و رمزعبور آن در کادر متنی شفافی نمایش داده خواهد شد. دوستان شما می‌توانند کیو آر کد را اسکن کنند یا رمزعبور وای‌فای را خوانده و به طور دستی در گوشی خود وارد کنند.

۷- یک گزینه دیگر، ضربه زدن روی Nearby Share برای ارسال رمزعبور از طریق پروتکل‌های خاص است.

۸- دوست شما باید روی گوشی خود با این اتصال وای‌فای موافقیت کند تا به طور خودکار به شبکه وای‌فای وصل شود.

به همین سادگی در اندروید ۱۲ می‌توانید رمزعبور وای‌فای خود را با افراد مطمئن به اشتراک بگذارید.

نکته مهم: اگر تعداد افراد زیادی هستند که نیاز به رمزعبور وای‌فای شما دارند؛ بهتر است کد QR را چاپ کرده و روی دیوار قرار دهید تا میهمانان به راحتی بتوانند آن را اسکن کرده و به اینترنت وصل شوند. هر گوشی اندرویدی یا iOS می‌تواند با اسکن کد کیو آر کد، به وای‌فای وصل شود. گزینه Nearby Share برای اتصال افراد محدود است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidcentral

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا