اخبار جهان

خبر خوب اندروید ۱۲: اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با ویژگی‌ Nearby Share

گفته می‌شود گوگل در حال روی ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد رمزهای عبور وای‌فای خود را از راه دور به اشتراک بگذارند. این ویژگی از Nearby Share گوگل استفاده می‌کند و برای اولین بار در اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

Nearby Share مشابه AirDrop اپل است. قابلیت Nearby Share اجازه می‌دهد کاربران گوگل و اندروید انواع عکس‌ها، ویدیوها، اپلیکیشن‌های روی گوگل‌پلی و موقعیت جغرافیایی روی گوگل مپس را با تلفن همراه نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

در حال حاضر، گوگل از اندروید ۱۰ به بالا قابلیتی فراهم کرده است تا کاربران از طریق کیو آر کد گذرواژه‌های وای‌فای را با یکدیگر به اشتراک بگذارند (مطلب زیر):

چگونه در اندروید ۱۰ رمزعبور وای‌فای را با کیو آر کد به دیگران بدهیم؟

یک مهندس گوگل به نام Abel Tesfaye، پیامی برای پروژه Android Open Source Project ارسال کرده است و در آن به تغییر صفحه Share Wi-Fi در اندروید ۱۲ و افزودن کلید Nearby Sharing اشاره کرده است. سایت XDA Developers نیز این پیام را تایید و منتشر کرده است.

این تغییرات نشان می‌دهند گوگل دوست دارید فرآیند اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای را ساده‌تر و سریع‌تر ولی در عین حال امن‌تر کند. به گفته این مهندس توسعه‌دهنده اندروید گوگل، با این قابلیت، کاربر به سادگی و با فشردن یک کلید، رمزعبور وای‌فای به صورت یک کیو آر کد با اسمارت‌فون نزدیک خود به اشتراک گذاشته می‌شود.

این ویژگی برای افرادی مناسب است که دوست دارند کنترل بیشتری روی رمزعبور وای‌فای خود داشته باشند و آن را به صورت متنی و بزرگ در هتل، کافی‌شاپ و محل کار نصب نکنند یا اینکه به هر کسی رمز وای‌فای را ندهند.

با ویژگی Nearby Share و ارسال رمزعبور وای‌فای در قابل یک کیو آر کد، می‌توانید مطمئن باشید فقط افرادی به وای‌فای وصل می‌شوند که خودتان رمز وای‌فای را برای آن‌ها ارسال کردید. چون این پروسه نیاز به تاییدیه ارسال و دریافت دارد و هر فرد ناشناس یا غریبه‌ای نمی‌تواند رمز وای‌فای را دریافت کند.

از سوی دیگر، نیازی نیست رمزعبور وای‌فای شامل چندین عدد و حرف و علامت و کارکتر ویژه را بارها برای دیگران بخوانید یا روی کاغذ بنویسید و به دست‌شان بدهید. بیشتر افراد رمزعبور وای‌فای خود را ساده در نظر می‌گیرند؛ چون از خواندن رمزهای طولانی و پیچیده برای دیگران عاجز هستند یا دیگران نمی‌توانند این رمزها را وارد گوشی موبایل و تبلت کنند.

یک ترفند حرفه‌ای: رمزعبور وای‌فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید

ماه آینده، اولین پیش‌نمایش رسمی اندروید ۱۲ را شاهد خواهیم بود. انتظار می‌رود از ویژگی Nearby Share برای اشتراک‌گذاری پسورد وای‌فای در این زمان رونمایی شود. با این حال، احتمال دارد رونمایی از این قابلیت به نمایش نهایی اندروید ۱۲ در نیمه دوم سال برسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا