اخبار جهان

اسپیس ایکس قیمت اینترنت استارلینک را افزایش داد

هم هزینه اشتراک ماهیانه و هم قیمت بسته سخت‌افزاری گران شد

هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک افزایش یافت.

شرکت اسپیس‌ایکس، هزینه‌های جدید سرویس اینترنت استارلینک را اعلام کرد. براساس قیمت‌های جدید، هزینه ماهیانه اشتراک استارلینک ۱۱۰ دلار شده است. در گذشته، هزینه ماهیانه این سرویس ۹۹ دلار بود.

به علاوه، هزینه خرید پکیج سخت‌افزاری نصب و راه‌اندازی اینترنت استارلینک نیز از ۴۹۹ دلار به ۵۹۹ دلار افزایش پیدا کرده است؛ یعنی به یک باره ۱۰۰ دلار خرید تجهیزات استارلینک گران‌تر شدند.

براساس گزارشی که سایت آرس‌تکنیکا منتشر کرده است؛ این تغییرات هزینه‌ای سرویس اینترنت استارلینک، روز سه‌شنبه از طریق یک ایمیل به مشترکان اطلاع داده شده و دلیل این گرانی قیمت‌ها، «تورم بیش از حد» عنوان شده است. قیمت‌های جدید در سایت استارلینک نیز نمایش داده شدند و مشتریان جدید برای پیش‌خرید این سرویس اینترنت ماهواره‌ای، باید براساس قیمت‌های جدید درخواست بدهند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک

اما مشتریانی که قبلا پیش‌ثبت‌نام کرده و مبلغی ودیعه پرداخت کردند؛ هزینه بسته تجهیزات استارلینک را در نهایت و زمان نصب ۵۴۹ دلار دریافت می‌کنند. افرادی هم که منصرف شوند؛ در صفحه پشتیبانی استارلینک آمده است که می‌توانند وارد حساب کاربری خود شده و درخواست بازپرداخت کنند تا تمام پول خود را در مدت زمان ۱۰ روز پس بگیرند.

استارلینک با هدف رساندن اینترنتی با سرعت بالا و تاخیر کم برای سراسر جهان شروع به کار کرد و در همان اوایل با استقبال بسیار زیادی روبرو شد؛ به‌طوری‌که ثبت‌نامی‌ها بسیار فراتر از انتظار اسپیس‌ایکس بود و فرآیند نصب و راه‌اندازی تجهیزات در بسیاری از کشورها با تاخیرهای چند ماهه روبرو شده است. در برخی مناطق، اسپیس‌ایکس می‌گوید سفارش‌ها تا سال ۲۰۲۳ به طول می‌انجامد.

ماه گذشته، ایلان ماسک از نصب ۲۵۰ هزار پایانه استارلینک برای مشتریان خبر داده بود. همین‌طور، این شرکت در ماه نوامبر از نسل دوم دیش‌های استارلینک با قابلیت‌های فنی بهبودیافته و طراحی سبک‌تر و همان هزینه اولیه برای مشتریان رونمایی کرده بود.

تا کنون، بیش از ۲ هزار ماهواره استارلینک به فضا پرتاب شده است و پوشش سراسری اولیه کل جهان فراهم شده است ولی اسپیس‌ایکس می‌گوید هنوز تعداد زیادی ماهواره دیگر باید به فضا پرتاب شود.

پیش‌تر، ایلان ماسک گفته بود استارلینک یک تلاش فنی و اقتصادی به شدت دشواری است و اگر بتوانند شکست نخورند؛ به مرور هزینه‌های کاربران کاهش پیدا خواهد کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
Cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا