اخبار جهان

فیلترشکن گوگل وان برای ویندوز و مک عرضه شد

سرانجام می‌توانید اتصال اینترنت روی دسکتاپ را با سرویس‌های گوگل، امن کنید

دیگر مجبور نیستید برای استفاده از وی پی ان Google One، حتما سراغ گوشی تلفن همراه خود بروید. گوگل اپلیکیشن فیلترشکن One VPN خود را برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز منتشر کرد.

فیلترشکن گوگل وان، مانند هر VPN دیگری، می‌تواند اطلاعات شما را رمزنگاری کرده و ترافیک اینترنت را ماسک کند اما شما نمی‌توانید مانند برخی از وی پی ان‌ها، از آن برای دسترسی به محتوای مناطق جغرافیایی دیگر استفاده کنید. شما نباید نگران افشای آدرس IP خود باشید و می‌توانید از آن برای اتصال به یک وای فای عمومی امن استفاده کنید.

برای استفاده از VPN گوگل باید حداقل طرح Google One دو ترابایتی این شرکت با قیمت ۱۰ دلار در ماه را مشترک باشید؛ اگرچه می‌توانید این VPN را حداکثر با ۵ نفر دیگر به اشتراک بگذارید.

در همه کشورهای دنیا، از گوگل وان پشتیبانی نمی‌شود و فقط در ۲۲ کشور، این سرویس در دسترس است و می‌توان از نسخه‌های دسکتاپ تازه معرفی شده آن نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اشتراک گذاری VPN روی مودم و هات اسپات

برای استفاده از فیلترشکن گوگل وان حداقل به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ یا مک او اس Big Sur نیاز دارید. در حالی‌که نسخه مک گوگل وان روی پلتفرم‌های x86 و ARM کار می‌کند؛ اما نسخه ویندوزی آن فقط منوط به سیستم‌های ۶۴ بیتی شده است و از سیستم‌های ۳۲ بینی x86 یا آرم پشتیبانی نخواهد کرد.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دستگاه سرفیس پرو مبتنی بر پردازنده ARM خود را امن کنید؛ باید سراغ برنامه VPN دیگری بروید.

گوگل وان

گوگل وان با گوگل اوت لاین متفاوت است

بسیاری از مردم، VPN گوگل وان را با فیلترشکن گوگل Outline VPN اشتباه می‌گیرند؛ در حالی‌که این دو کاملا دو سرویس مجزا از یکدیگر هستند.

همانند گذشته، گوگل دارای نهادهای مستقلی است که مرتبا سرویس VPN این شرکت را بررسی و ارزیابی می‌کنند. گوگل گفته است طی هفته‌های آینده، نتایج بررسی این نهادها را منتشر خواهد کرد. همچنین، گوگل کد منبع این VPN را برای کتابخانه‌های اپلیکیشن‌های خود به اشتراک می‌گذارد تا یک شفافیت کامل پیرامون گوگل وان شکل بگیرد.

فیلترشکن گوگل وان از سال ۲۰۲۰ و به صورت محدود برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه شد و پس از به سیستم‌عامل iOS آمد. سال‌ها است شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های VPN، از نسخه‌های دسکتاپ، پشتیبانی می‌کردند ولی مشخص نبود چرا گوگل در این زمینه، عقب ماند.

بیشتر بخوانید: ۷ ترفند افزایش سرعت VPN

باید بدانید که سرویس گوگل وان برای کاربران ایرانی فعال نیست و در سایر کشورها نیز لزوما بهترین VPN در دسترس شما نخواهد بود. موزیلا VPN با قیمت ۶۰ دلار در سال، شامل سرورهایی در کشور و منطقه محل زندگی شما است و VPN موزیلا کاملا رایگان است.

مزیت استفاده از فیلترشکن گوگل به راهکارها و مجموعه‌ای از ابزارهای این شرکت برمی‌گردد. شما می‌توانید این سرویس را با گوگل درایو خود ترکیب کنید و یک مزیت ویژه برای خودتان بسازید.

وقتی شما سرویس گوگل وان را خریداری می‌کنید؛ می‌توانید از فضای ابری اشتراکی استفاده برده و چندین ابزار برای اتصال امن به اینترنت در اختیار دارید که گوگل شما را راهنمایی می‌کند؛ از کدام اپلیکیشن استفاده کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
انگجت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا