اخبار جهان

هواوی قایق‌های ماهی‌گیری را به اتصالات ۵G مجهز می‌کند

برای ارتباطات بهتر در دریا

هواوی در حال نصب تجهیزات ۵G روی قایق‌های ماهی‌گیری است تا اتصالات بهتری در دریا فراهم کند. این یک پروژه جذاب برای غول چینی است که متخصص ارتباطات راه دور است.

هواوی با همکاری China Unicom پروژه جدیدی به نام «Digital Fishing Boat» را کلید زده که برنده جایزه ۵G Productivity Challenge Award در رویداد ۲۰۲۳ GSMA نیز شده است.

هواوی برای برقراری ارتباطات راه دور ۵G به تجهیزات و شبکه خصوصی فایوجی China Unicom نیاز داشت و به همین دلیل، پروژه جدید خود را با این شرکت چینی پیاده‌سازی می‌کند.

این دو شرکت با هم می‌خواهند قایق‌های ماهی‌گیری را به اتصالات ۵G مجهز کنند و کاربران در دریا به محاسبات ابری، فناوری موقعیت‌یابی IoT Beidou و اینترنت با سرعت و کیفیت بهتر، دسترسی پیدا کنند.

5G دریا هواوی

با نصب این تجهیزات روی قایق‌های ماهی‌گیری، این قایق‌ها می‌توانند وضعیت آب و هوا را به صورت پویا و بی‌درنگ دریافت و کنترل کنند. روی این قایق‌ها، آنتن‌های بلند ۵G MetaAAU نصب می‌شود که مزایای مختلفی فراهم می‌کند. از جمله دسترسی به پهنای‌باند بزرگ باند فرکانسی ۳.۵G است.

سرعت اینترنت روی این قایق‌ها به حداکثر ۶۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۲ مگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ در حالی‌که می‌توانند تا ۶۱ کیلومتر از ساحل دور شوند.

همچنین، ماهی‌گیران روی این قایق‌ها می‌توانند به تماشای اخبار، به‌روزرسانی اطلاعات آب‌وهوایی. موقعیت‌های جغرافیایی و تماس‌های ویدئویی با کیفیت دست بزنند.

یکی از مزایای بزرگ این سیستم، ارتباطی تصویری ماهی‌گیران با خانواده‌هایشان از فاصله بسیار دور است.

ضمن اینکه ماهی‌گیران می‌توانند با فشردن یک کلید، درخواست کمک اضطراری برای مواقع بحرانی داشته باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا