اخبار جهان

اینترنت ۵.۵G هواوی عرضه شد؛ ۱۰ برابر سریع‌تر از ۵G

5.5G در همه‌چیز ۱۰ برابر بهتر از 5G است

هواوی رهبر فناوری‌ها و شبکه‌های ۵G در جهان است. این غول چینی می‌خواهد پیش از عرضه فناوری ۶G، چندین دوره گذار و ارتقای ۵G را ارائه کند و اکنون شبکه ۵.۵G خود را آماده ورود به بازار کرده است.

شبکه ۵.۵G سرعتی ده برابر شبکه ۵G دارد و از نرخ تاخیر کمتر و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار است. همه‌چیز در این شبکه ارتباطی جدید موبایلی، تا ۱۰ برابر بهتر از شبکه‌های فایوجی شده است.

منگ وانژو، نایب‌رئیس دوره‌ای هواوی با رونمایی از شبکه ۵.۵G هواوی برای اینترنت اشیا، اشاره کرد سرعت انتقال داده‌ها در این شبکه به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد؛ یعنی حدود ۱۰ برابر سرعت شبکه‌های ۵G.

مشخصات شبکه 5.5G

نایب‌رئیس دوره‌ای هواوی، فناوری ۵.۵G را ارتقایافته فناوری ۵G و یک مرحله میانی برای مهاجرت به ۶G می‌داند. او می‌گوید حدود ۱۰ سال دیگر به ۶G دسترسی خواهیم داشت و نیاز به چند مرحله میانی برای گذار از این دوره داریم که ۵.۵G مهم‌ترین آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: یک ایرانی دسترسی به ۶G را آسان کرد؛ فناوری بهتر از اپل و هواوی

فناوری ۵.۵G به عنوان تکمیل‌کننده شبکه‌های ۵G در نظر گرفته می‌شود و صنعت نیز تشنه استانداردهای جدید ۵.۵G است.

۵.۵G در همه‌چیز ۱۰ برابر بهتر از ۵G

سرعت دانلود در شبکه‌های ۵G به طور میانگین حدود ۱ گیگابیت بر ثانیه است ولی در شبکه‌های ۵.۵G سرعت به مرز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ضمن اینکه نرخ تاخیر و قابلیت اطمینان ۵.۵G نسبت به ۵G بسیار بهبود پیدا کرده است.

سرعت شبکه‌های ۵.۵G با استفاده از دو فناوری پیشرفته ELAA و MBSC به مرز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت ۱۰ برابری شبکه 5.5G

ELAA آرایه‌ی آنتن در مقیاس فوق‌العاده بزرگ است و MBSC به طیف ناپیوسته‌ی بازسازی‌شده با حامل بزرگ مجازی اشاره دارد که هردو به بهبود عملکرد شبکه‌های بی‌سیم کمک می‌کنند.

علاوه بر افزایش سرعت ۱۰ برابری در فناوری ۵.۵G، ظرفیت اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیا نیز ۱۰ برابر افزایش یافته، کاهش تاخیر ۱۰ برابر بهبود پیدا می‌کند؛ بازدهی انرژی مصرفی دستگاه‌ها تا ۱۰ برابر بهتر شده و دیرتر با مشکل کمبود شارژ باتری مواجه می‌شوند و در نهایت سطح هوشمندی شبکه تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: گوشی‌های آیفون به شبکه ۵G ایران وصل شدند

هواوی می‌گوید فناوری ۵.۵G آماده استفاده در صنعت و فرصت‌های تجاری اپراتورهای تلفن همراه است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
gizchina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا