اخبار جهان

اینترنت استارلینک ۱۰ گیگابیت هم از راه رسید

سریع‌ترین اینترنت ماهواره‌ای دنیا و هم سرعت با اینترنت فیبر نوری در برخی کشورها

شرکت اسپیس ایکس از یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای جدید و باورنکردنی رونمایی کرد. اینترنت استارلینک ۱۰ گیگابیت برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ در نقاط دور.

به گزارش سایت BGR، اسپیس ایکس از برنامه جدیدی به نام Community Gateways پرده‌برداری کرده که سرعتی برابر با فیبر نوری دارد ولی یک سرویس اینترنت ماهواره‌ای است و نیازی به کابل‌کشی ندارد.

در حالی که اینترنت استارلینک با سرعت ۱۰ گیگابیت، برای همه کاربران جذاب و هیجان‌انگیز است ولی این چیزی نیست که شما بتوانید بخرید و در خانه استفاده کنید.

سریع‌ترین اینترنت ماهواره‌ای دنیا

هزینه سرویس اینترنت Community Gateways استارلینک به ازای هر گیگابایت برای ثبت‌نام ۱.۲۵ میلیون دلار و ۷۵ هزار دلار در ماه است.

اسپیس ایکس می‌گوید این سرویس اینترنتی می‌تواند سرعت دانلود و آپلودی تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و تاخیر زیر ۹۹ میلی ثانیه‌ای ارائه دهد.

به طور مشخص، هدف از این سرویس، مشترکان در نقاط دور هستند که نیاز به اینترنت‌های چند گیگابیت دارند ولی امکان کابل‌کشی و استفاده از اینترنت فیبر نوری را ندارند.

استارلینک ۱۰ گیگابیت

در سرویس Community Gateways، از شبکه مش لیزری استارلینک برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود و گیت‌وی‌های اختصاصی با باندهای فرکانسی Ka به کار می‌روند.

اسپیس ایکس قبلا این سرویس را برای شرکای تجاری خود ارائه کرده ولی به صورت عمومی به همه شرکت‌ها واگذار نکرده است. احتمالا، اولین سرویس اینترنت کامونیتی گیتویز در آلاسکا و به صورت مفهومی رونمایی شود.

اینترنت ماهواره‌ای هر کجا برای هر کس

استارلینک همزمان با شروع سرویس اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه خود؛ در حال توسعه استارلینک خانگی و افزایش سرعت آن به بالای ۵۰۰ مگابیت با کمترین تاخیر است.

اینترنت ماهواره ای روی گوشی

همچنین، در برنامه این شرکت، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای روی گوشی‌های تلفن همراه تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

سرویس Direct to Cell با پشتیبانی از مکالمه، پیامک و دیتا توسط تی موبایل برای مشتریان ساکن در ایالات متحده راه‌اندازی می‌شود و سپس به سایر نقاط جهان می‌رسد.

اسپیس ایکس، امکان استفاده از اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت، کشتی‌ها و قایق‌های کروز و سواری یا ون‌های قابل حمل سفری را نیز فراهم کرده تا هر کس در هر نقطه‌ای از جهان خواست، به اینترنت ماهواره ای وصل شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا