اخبار جهان

اینترنت استارلینک با سرعت ۵۰۰ مگابیتی در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ قطر ایرلاین

همکاری قطر ایرلاین و استارلینک برای ارائه وای فای پر سرعت در پروازهای این شرکت

قطر ایرلاین با همکاری استارلینک، سرویس وای فای پر سرعت رایگان در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ را آغاز کرد تا مسافران بتوانند در طول پرواز، به اینترنت دسترسی داشته باشند.

به گزارش سایت traveldailynews، براساس این توافق قرار است از وای فای پر سرعت و با تاخیر بسیار کم مبتنی بر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در سه هواپیمای Boeing 777-300 تا سه ماه آخر سال جاری رونمایی شود.

سال گذشته در همین ایام، خبر رایزنی شرکت اسپیس‌ایکس با شرکت‌های هواپیمایی برای ارائه اینترنت استارلینک در پروازها شنیده شد.

اینترنت استارلینک در پروازهای قطرایرلاین

این، نقطه شروع همکاری قطر ایرلاین و شرکت اسپیس ایکس برای ارائه اینترنت پر سرعت در هواپیماها و پروازهای این شرکت است و در فازهای بعدی، می‌خواهند طی دو سال، این تجربه اتصال را به کل ناوگان توسعه دهند.

سند همکاری قطرایرلاین و استارلینک، در دومین روز نمایشگاه داخلی صنعت هواپیمایی هامبورگ آلمان و با حضور مدیران اجرایی Qatar Airways و معاون مهندسی Starlink از شرکت اسپیس ایکس به امضا رسید.

استارلینک قطرایرلاین

قطر ایرلاین که همیشه یکی از رهبران و پیشروان استفاده از فناوری‌های روز در پروازها و هواپیما بوده است؛ به دنبال ارائه وای فای پر سرعت و کم تاخیر با سرعت فوق‌العاده ۵۰۰ مگابی بر ثانیه به مسافران است.

مدیران قطر ایرلاین می‌گویند مسافران با «یک کلیک» می‌توانند می‌توانند از انواع خدمات اینترنتی مانند پخش ویدئو، بازی آنلاین، انواع سرگرمی‌ها و ورزش‌های زنده مورد علاقه خود لذت ببرند یا در طول پراوز، مشغول وب‌گردی و پیگری کارهای اداری خود باشند.

معاون مهندسی استارلینک در شرکت اسپیس‌ایکس می‌گوید:

«اینترنت پرسرعت و کم تاخیر استارلینک، آینده اتصال هوانوردی است. ما مشتاقانه دنبال همکاری با قطر ایرلاین برای ارائه اینترنت استارلینک به مسافران تا پایان سال جاری هستیم. به‌زودی، همه مسافران قطر ایرلاین می‌توانند از مزایای اتصال به بهترین اینترنت ماهواره‌ای جهان در پروازها لذت ببرند.»

علاوه بر قطرایرلاین، چندین شرکت هواپیمایی دیگر نیز در حال آماده‌سازی هواپیماها برای اتصال به اینترنت استارلینک هستند.

اخیرا، اسپیس‌ایکس از رسیدن به ۳ میلیون مشترک استارلینک در ۹۹ کشور جهان خبر داد و گفت این شرکت وارد فاز سوددهی شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا