گزارش آگهی

آشنایی با بهترین برندهای کابل شبکه در دنیا

بهترین کابل شبکه با توجه به دامنه و انواع کابل شبکه و کاربرد آن برای شما، می‌‌تواند متفاوت باشد. به‌طور کلی کابل شبکه به مجموعه سیم‌هایی که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین رایانه‌ها، روتر، سوییچ‌ شبکه و شبکه‌های ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد گفته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم بهترین برندهای کابل شبکه را به شما معرفی کنیم. کابل شبکه لگراند و کابل شبکه نگزنس مهم‌ترین کابل‌های شبکه‌ای هستند که در این محتوا به آن خواهیم پرداخت.

انواع مختلف کابل های شبکه از نظر سرعت، قیمت و کیفیت ساخت با هم متفاوت هستند. کیفیت ساخت کابل های شبکه را برند و شرکت سازنده سازنده آن تعیین می کند.

به طور مثال ممکن است شما دو کابل مشابه Cat6 STP داشته باشید ولی عملکرد آن ها متفاوت باشد. در این شرایط برند های کابل شبکه هستند که کیفیت ساخت را تعیین می کنند. پس باید تلاش کنید در هنگام خرید علاوه بر نوع کابل به برند و شرکت سازنده نیز توجه کنید زیرا تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد و سرعت دارد.

اما بهترین برند کابل شبکه کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی برند های کابل شبکه بپردازیم.

کابل شبکه لگراند

شرکت لگراند از جمله  پنج برند برتر کابل شبکه در دنیا می‌باشد که یک شرکت معتبر فرانسوی است و دفتر مرکزی مربوط به آن در شهر لیموژ واقع گردیده است. شرکت لگراند نیز به مانند دیگر برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه به تولید و عرضه‌ی تجهیزات مربوط به شبکه از جمله کابل شبکه مشغول می‌باشد که در ایران به طور فراگیر عرضه می‌شود بیشترین کابل شبکه وارداتی مربوط به لگراند می‌باشد.

کابل‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند رنگ بندی‌های منحصر به فردی دارند از جمله‌ی این رنگ‌ها می‌توان به طوسی، آبی و زرد اشاره نمود. در واقع می‌توان گفت انواع مختلف کابل‌ها با رنگ‌های متفاوتی توسط این برند مطرح تولید می‌شوند.

شرکت تسلا تکنیک با وب‌سایت لگراندگروپ به عنوان نماینده لگراند در ایران شناخته می‌شود.

کابل شبکه نگزنس

برند نگزنس نیز یک شرکت فرانسوی می‌باشد که در مجموعه‌ی پنج برند برتر کابل شبکه در دنیا قرار دارد و هم اکنون به تولید و عرضه‌ی کابل‌های شبکه به سراسر دنیا مشغول می‌باشد. کابل‌هایی که توسط این شرکت فرانسوی تولید می‌شوند محبوبیت بسیاری از جمله در ایران دارند به خصوص کابل شبکه نگزنس و در دسته‌ی محصولات پرفروش در کشور ما قرار گرفته‌اند.

این شرکت فرانسوی نیز در عرصه‌ی رقابت با شرکت‌های دیگر از رنگ‌های منحصر به فرد برای تولید کابل‌های خود استفاده می‌نماید که می‌توان کابل‌های تولید شده توسط این برند دارای رنگ‌های نارنجی و مشکی می‌باشند. بعد از لگراند بیشتریت کابل شبکه وارداتی مربوط به نگزنس می‌باشد.

کابل شبکه اشنایدر (Schneider)

یک شرکت فرانسوی دیگر که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت دارد اشنایدر است. این شرکت با چیزی حدود ۲۰۰ سال سابقه کاری محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است.

تفاوت انواع کابل های اشنایدر را می توانید از روی رنگ آن ها تشخیص دهید. به طور مثال کابل ‌های UTP و  FTP با رنگ آبی و کابل های SFTP  را با رنگ سبز تولید می ‌کند. محصولات دیگر این شرکت از جمله پچ کورد و ترانکینگ نیز دارای کیفیت بالایی بوده و در بازار جهانی نامدار می باشند.

کابل شبکه دی لینک

این شرکت نوپا به تازگی رقابت خود را با سایر شرکت های فعال در حوزه تجهیزات شبکه ای آغاز نموده است. فعالیت آن در سال ۱۹۹۴ در کشور تایوان با نام داتکس آغاز شد و بعد ها این اسم به “دی لینک” تغییر یافت.

این برند بیشتر با مودم و سایر محصولات اکتیو خود شناخته شده اما کابل های شبکه آن نیز دارای کیفیت و عملکرد بالایی است که قابل رقابت با سایر برند های کابل شبکه می باشد. این برند از محبوبیت زیادی در بین ایرانیان برخودار است.

کابل های شبکه برندکس

برندرکس از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده‌ی تحهیزات شبکه محسوب می‌شود. این شرکت یک شرکت انگلیسی می‌باشد که هم اکنون محصولاتش در بازار ایران نیز عرضه می‌شوند. برندرکس نیز برای محصولات خود رنگ خاصی را در نظر گرفته است و کابل‌های تولید شده توسط این برند با رنگ بنفش تولید و به بازار روانه می‌شوند.

آشنایی با انواع کابل شبکه

در طول زمان با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت انتقال اطلاعات، تولیدات تجهیزات شبکه از جمله کابل شبکه بیشتر از پیش افزایش یافته است.

کابل شبکه که در بین کاربران با نام کابل LAN هم شناخته می‌شود، یکی از اساسی‌ترین اجزا در انتقال دیتا است. این نوع کابل‌ها معمولا از ۴ زوج رشته (۸ رشته دو به دو تابیده‌شده به‌هم) و از جنس مس، آلومنیوم، آهن و آلیاژ ترکیبی از این فلزات است تولید می‌شود.

این پیشرفت و نیاز‌های متعدد به انتقال دیتا، عامل تولید کابل‌های شبکه مختلفی شده است. این تنوع ایجاب کرد بنا بر مشخصه های نرخ انتقال دیتا بر ثانیه، جنس روکش کابل و ساختار کابل آن‌ها را دسته‌بندی کرد.

برای شناخت بیشتر این و تشخیص نوع آن در ادامه ما را همراهی کنید.

نرخ انتقال دیتا در کابل شبکه

اصلی‌ترین مشخصه هر کابل‌های شبکه برای طبقه‌بندی آن، میزان انتقال دیتای که در مدت زمان یک ثانیه انجام می‌دهند، است.

برای این کار از واژه CAT که مخفف واژه انگلیسی (CATEGORY) که به‌معنی طبقه‌بندی یا دسته‌بندی است استفاده می‌شود و هم‌اکنون در ۸ دسته اصلی و ۳ دسته فرعی انجام می‌شود که به شرح تصویر زیر است.

جنس روکش کابل شبکه

یکی دیگر از عوامل مهم در کابل شبکه، جنس روکش آن است. معمولا کابل‌های شبکه از جنس PVC ، LSZH و پلی اتیلن است.

کابل‌های LSZH که در بازار به‌عنوان کابل‌های نسوز شناخته شده در مقابل حرارت و آتش منقبض شده و تولید دود نمی‌کند و نیز کابل‌های پلی اتیلن در تولید کابل‌های OutDoor که برای مصرف در محیط بیرونی است و در مقابل آفتاب و عوامل فرسایشی مقاوم است، استفاده می‌شود.

ساختار کابل شبکه

نویز از عواملی است که در کیفیت کابل شبکه تاثیر مستقیمی دارد. گاها یک کابل برق زمانی‌که درکنار یک کابل شبکه قرار میگیرد آن را دچار اختلال کرده و مانع انتقال می‌شود. ازاین‌رو تولیدکنندگان کابل شبکه ساختارهای مختلفی را برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند که باعث تنوع در تولید کابل شده است.

انواع کابل شبکه

کابل‌های UTP این نوع کابل‌های ساده ترین نوع ساختاری را داشته و معمولا از این کابل در محلی فاقد کابل برق و هر جریانی که عامل تولید نویز می‌شود استفاده می‌شود.

کابل‌های FTP دارای فویل برای محافظت از نویز اطراف است . معمولا جنس فویل از ورقه‌ی نازک آلومنیومی است.

کابل‌های STP دارای رشته‌های محافظ نویز که شیلد نام دارد.

کابل‌های SFTP دارای فویل و شیلد برای حفاظت بهتر از نویز اطراف کابل. این نوع کابل برای استفاده در محلی که کابل برق نیز عبور می‌کند بیشتر استفاده می‌شود.

کابل‌های FFTP دارای ۲ لایه فویل محافظ

کابل‌های SSTP دارای ۲ لایه شیلد محافظ


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا