فناوری

جزئیات بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابایتی رایگان کاربران اینترنت ثابت (به‌روزرسانی)

امروز وزیر ارتباطات از یک بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابایت رایگان و هدیه به کاربران اینترنت ثابت خبر داد.

قرار است برای تشویق کاربران و مردم به ماندن در خانه و جلوگیری از مسافرت، از فردا یک بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابایتی رایگان برای کاربران اینترنت ADSL و احتمالا کاربران TD-LTE فعال شود.

مدت زمان مصرف این حجم اینترنت تا پایان سال جاری است. کاربران با استفاده از این اینترنت می‌توانند فیلم و سریال دانلود تماشا کنند؛ بازی آنلاین کنند و خانواده‌ها دورهم سرگرم شوند تا از شلوغی و تجمعات غیرضروری جلوگیری شود.

پس از انتشار توییت مجمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابیتی رایگان برای کاربران ثابت، معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات هم با تایید این تصمیم گفت این بسته از فردا برای کاربران ثابت فعال شده و تا پایان سال می‌توانند از آن بهره ببرند.

چرا کاربران موبایل را شامل نمی‌شود؟

وزارت ارتباطات از شرکت‌های اینترنتی خواسته این بسته رایگان را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و آن‌ها هم موافقت کردند. به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات، خود مردم ازشان درخواست کردند حالا که قرار است مدت زمان طولانی در خانه بمانند؛ یک حجم اینترنتی رایگان به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

کاربران اینترنت ثابت نزدیک به ۱۰ درصد کل کاربران اینترنت ایران را تشکیل می‌دهند. معاون وزیر در اعتراض کاربران موبایل به اینکه چرا برای آن‌ها چنین بسته‌های اینترنت رایگانی در نظر گرفته نشده است گفت ظرفیت اپراتورهای موبایل تکمیل و اشباع است و امکان‌پذیر نیست این حجم اینترنت موبایل رایگان عرضه شود.

ظاهرا کاربران نیازی نیست کاری انجام دهند و از ساعت ۲۴ امشب این بسته اینترنتی به طور خودکار به حجم قرارداد آن‌ها افزوده شده و پس از آن هرگونه مصرف اینترنت از این بسته کاهش پیدا می‌کند.

هنوز معلوم نیست کاربران اینترنت تی‌دی‌ال‌تی مبین‌نت و ایرانسل هم جزو دریافت‌کنندگان بسته ۱۰۰ گیگابایت هدیه هستند یا خیر!

در صورتی که اطلاعات و اخبار جدیدی درباره این بسته اینترنت هدیه منتشر شود؛ این پست را به‌روزرسانی می‌کنم!

به‌روزرسانی (۱۸ اسفندماه ۹۸)

معاون وزیر ارتباطات گفتند این بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان شامل مودم‌های خانگی مبین‌نت و ایرانسل هم می‌شود. با این تفسیر، اینترنت TD-LTE هم شامل این بسته هدیه رایگان می‌شود.

شرکت مخابرات اولین شرکتی است که اعلام کرد امروز ۱۸ اسفندماه بسته ۱۰۰ گیگابایت را به حجم اینترنت مشترکان خواهد افزود.

خوانندگان عزیز! اگر این بسته را دریافت کردند در اینجا اعلام کنند تا دیگر کاربران و خوانندگان سایت هم در جریان قرار بگیرند.

به‌روزرسانی (۱۸ اسفندماه ۹۸ – ساعت ۱۷ بعدازظهر)

ایرانسل طی اطلاعیه رسمی اعلام کرد به کاربران اینترنت ثابت TD-LTE بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان را هدیه می‌دهد.

کاربران باید کد دستوری #۹۸* را گرفته و بسته را فعال کنند یا به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنند. کل خبر و اطلاعیه ایرانسل را در اینجا بخوانید.

به‌روزرسانی (۱۸ اسفندماه ۹۸ – ساعت ۱۹ بعدازظهر)

مبین‌نت به طور رسمی گفت مشترکان این شرکت با مراجعه به حساب کاربری خود و بانک هدایای آن، بسته ۱۰۰ گیگابایت را فعال کنند. اطلاعات بیشتر و شرایط استفاده از این بسته را در این خبر بخوانید.

به‌روزرسانی (۱۹ اسفندماه ۹۸ – ساعت ۸ صبح)

شرکت‌های مخابرات و شاتل هم در پنل خود برای مشترکان بسته ۱۰۰ گیگابایت را فعال کردند. البته شاتل ظاهرا چندان از این طرح خوشش نیامده و طوری این بسته را فعال کرده که هر کدام از بسته‌های مشتری که تاریخ اتمام زودتری دارد؛ فعال باشد.

هنوز خبری از دیگر سرویس‌دهنده‌ها مانند پارس آنلاین، آسیاتک و … نداریم.

به‌روزرسانی (۲۰ اسفندماه ۹۸ – ساعت ۱۲ ظهر)

تمام شرکت‌های اینترنتی به اختیار یا اجبار بسته اینترنت ۱۰۰ گیگابایتی را به کاربران ثابت خود هدیه دادند.

برخی از شرکت‌ها با دادن یک پیام به کاربر یا نمایش یک پیام در ورودی پنل مدیریت سرویس کاربر را مطلع کردند ولی برخی دیگر از شرکت‌ها به طور خودکار بسته را فعال کرده و به کاربر هشدار نداند که باعث شد کاربران تصور کنند هنوز دارند از بسته خود استفاده می‌کنند.

شرکت شاتل هم تغییراتی در نحوه استفاده از بسته اینترنتی ۱۰۰ گیگابایت خود داده و مصرف حجم این بسته در اولویت بالاتری نسبت به بسته خود کاربر قرار گرفت. شاتل در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است رضایت و شادی و لبخند کاربرانش برایش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

در این میان انتشار یک پیام دروغین درباره فعالسازی بسته اینترنتی ۲۰ گیگابایت برای کاربران موبایل در فضای مجازی و گوشی‌های تلفن همراه دردسرساز شد. این پیامک و پیام کاملا کلاهبردارانه است و اصلا نباید بدان توجه کرد.

همان‌طور که وزارت ارتباطات بیان کرده اپراتورهای موبایل نمی‌توانند بسته اینترنتی پرحجم هدیه بدهند چون ظرفیت شبکه آن‌ها اشباع شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام.
    قابل توجه مشترکین آسیاتک، باید برین به پنل کاربری و بسته گیگ باکس “بسته شکست کرونا” رو دستی فعال بکین.
    بنده با قسمت پشتیبانی ایرانسل در رابطه با بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای سرویس TD-LTE سوال کردم و فرمودن که : متاسفانه در این خصوص به ما موردی اطلاع رسانی نشده است و اطلاع نداریم.

  2. سلام
    من همین الان ساعت ۲ بعد از ظهر که اینترنت
    TD-LTE ایرانسل دارم با برنامه ایرانسل من چک کردم هیچ بسته ی ۱۰۰ گيگابايتی را مشاهده نکردم

  3. سلام
    روی اینترنت ثابت ایرانسل فعال شد. قابل ذکره که ۱۰۰ گیگ، بین الملل یا تمام بها هست و داخلی یا نیم بها نداره.
    ممنون

  4. پیشگامان که هنوز به مشترکین وایرلس نداده، همیارنت شیراز ۲ دقیقه گذشت برش داشت ، آسیاتک هم میگه باید حتما سرویس تا ۲۹ اسفند فعال باشه با اینکه سرویس من ۶ روز دیگه تموم میشه تمدید رزرو هم خریدم ولی فعال نمیشه.

  5. سلام
    به روزرسانی:
    ایرانسل ثابت از دیشب سرعت ها رو به شدت کاهش داده به طوری که به ۴ مگ رسیده! یعنی سرعت دانلود بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوبایت!
    وقتی وزیر یه چیزی رو به زور به اینها دیکته میکنه اونوقت باید شاهد این حرکات هم باشیم!

  6. سلام..متاسفانه پارس آنلاین هم استقبالی ازین طرح نکرده و گفته هروقت سهمیه خودتون تمام شد بهتون ۱۰۰ گیگ رو میدیم. بابا اینا همین پولی رو بزور به مردم میدن. دارم فکرمیکنم اگه گوگل رو این شرکت های خصوص اختراع کرده بودند حالا ما کجای فناوری اطلاعات بودیم..

    1. سلام دوست عزیز
      پارس‌ آنلاین این بسته را به طور خودکار برای همه کاربران فعال کرده است و ابتدا حجم بسته ۱۰۰ گیگابایت مصرف می‌شود. اگر نگاهی به پنل مدیریت و میزان مصرف خود بیندازید بسته ۱۰۰ گیگابایت را مشاهده خواهید کرد

  7. عصر تلکام … نه تنها ۱۰۰ گیگ نداد بلکه برای روبیکا هم حجم کم میکنه!! قطعیش هم یه طرف…
    هر کی مثل من گیر این شرکت … افتاده زنگ بزنه ۱۹۵ شکایت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا