فناوری

یک دلیل بزرگ برای کوچ به رایتل: ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت تلفن همراه

شاید تا کنون دلیل مهمی برای کوچ به اپراتور رایتل نداشته‌اید و تصور می‌کنید هنوز همراه اول و ایرانسل گزینه‌های بهتری هستند.

اما یک اتفاق ویژه ورق را به نفع رایتل برگردانده و کاربران بیشتری نسبت به چند ماه گذشته در حال ترابرد از همراه اول و ایرانسل به سوی رایتل هستند. این اتفاق ویژه چیزی جز گران شدن بسته‌های اینترنت موبایل و حذف بسته‌های پر مخاطب از سوی دو اپراتور موبایل بزرگ ایران نیست.

اگرچه هنوز بسته‌های مدت‌دار و به‌صرفه همراه اول و ایرانسل را می‌توان از روی سایت‌های آن‌ها خریداری کرد (حتما این راهنما را بخوانید) ولی بسیاری از کاربران با این روش خرید بسته نامانوس هستند و ترجیح می‌دهند با اپلیکیشن یا کد دستوری بسته اینترنتی خریداری کرده و هر ماه برای آن‌ها به طور خودکار فعال شود.

افزون بر این، بسته‌های مدت‌دار اینترنت همراه اول و ایرانسل بسیار محدود شدند و هیچ خبری از حجم اضافه تشویقی و هدیه یا بسته شبانه رایگان همراه آن‌ها نیست.

ارزان، هدیه شبانه، مدت‌دار

اگر اینترنت موبایل برای شما بسیار مهم باشد و یک کاربر پرمصرف باشید؛ به نظر می‌رسد الان وقتش رسیده که اپراتور رایتل و بسته‌های اینترنت آن را هم امتحان کنید.

رایتل ضمن اینکه بسته‌هایش را گران نکرده و برنامه‌ای برای حذف بسته‌های اینترنت مدت‌دار و به‌صرفه ندارد؛ بلکه با طرح‌های تشویقی و دادن حجم هدیه، سعی می‌کند رضایت کاربران را جلب کند.

بسیاری از بسته‌های اینترنت رایتل مانند بسته‌های ۱۰ گیگابایت ۳۰ روزه، ۱۵ گیگابایت ۳۰ روزه و ۲۵ گیگابایت ۳۰ روزه دارای ۵ گیگابایت اینترنت هدیه شبانه هستند تا خیلی به صرفه باشند. قیمت این بسته‌ها هم کمتر از بسته‌های اینترنت دو اپراتور دیگر است.

اگر عضو بیمه تامین اجتماعی باشید و از این طریق سیم‌کارت رایتل را رایگان دریافت و استفاده کنید؛ با خرید هر بسته اینترنتی می‌توانید یک حجم رایگان هم دریافت کنید. مثلا، با خرید بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی ۳۰ روزه به قیمت ۲۹ هزار تومان، ۲ گیگابایت هم اینترنت رایگان دریافت خواهید کرد.

کمتر بپردازید؛ بیشتر مصرف کنید

در بسته‌های مدت‌دار رایتل هم شاهد تنوع و قیمت‌های پایین‌تر نسبت به رقبا هستیم. شما می‌توانید با دست باز یک بسته اینترنت مدت‌دار را ارزان‌تر خریداری کنید و نگران تمدید آن نباشید.

در مقاله «مقایسه قیمت و حجم انواع بسته‌های اینترنت موبایل در ایران» نگاهی به قیمت انواع بسته‌های اینترنت سه اپراتور انداختیم و همان‌جان گفتیم رایتل ارزان‌ترین بسته‌ها را دارد.

بسته ۳۵ گیگابایت ۶ ماهه رایتل ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر از بسته اینترنت همراه اول است. بسته اینترنت ۷۰ گیگابایت یک ساله همراه اول ۱۶۰ هزار تومان است ولی رایتل بسته ۷۵ گیگابایت یک ساله خود را به این قیمت می‌دهد.

افرادی که اپلیکیشن «رایتل من» را نصب کرده باشند؛ باز هم می‌توانند بسته‌های اینترنت به‌صرفه‌تر و با قیمت‌های کمتری خریداری کنند.

فعلا رایتل برای جذب مشتری و افزایش کاربران خود، ترجیح داده است وارد بازی گران کردن بسته‌های اینترنت دو اپراتور دیگر نشود و بسته‌های پر مصرف و مدت‌دار خود را حفظ کند.

این بهترین فرصت برای کاربرانی است که می‌خواهند از اینترنت موبایل حجم بالا استفاده کنند تا تکلیف قیمت بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل مشخص شود. 

البته، باید به این دو نکته هم اذعان کرد سرعت اینترنت رایتل به اندازه دو اپراتور دیگر نیست و پوشش‌دهی کمتر و ضعیف‌تری هم دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا