راهنمای خرید

مقایسه قیمت و حجم انواع بسته‌های اینترنت موبایل در ایران

دیروز، سایت زومیت یک مقایسه از انواع بسته‌های اینترنت موبایل در ایران منتشر کرد.

حیفم آمد اگر کاربر این مقایسه را هنوز ندیده؛ از دست بدهد. در این مقایسه، بسته‌های اینترنت موبایل یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله چهار اپراتور همراه اول، ایرانسل، زایتل و شاتل موبایل با هم مقایسه شدند.

اهمیت این مقایسه اینجا است که بیش از دو هفته از حذف بسته‌های اینترنت طولانی مدت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل گذشته است و بسته‌های کوتاه مدت هم گران شدند.

شاتل موبایل و رایتل هنوز اقدامی برای گرانی یا تغییر بسته‌های اینترنت خود برنداشتند و همین موضوع باعث می‌شود برخی کاربران بخواهند از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سراغ شاتل موبایل و رایتل بروند.

با یک مقایسه ساده می‌توان دریافت قیمت‌های بسته‌های دو اپراتور همراه اول و ایرانسل کاملا مشابه و نزدیک به هم است و شاید ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان با هم تفاوت داشته باشند. حتی ارزش افزوده بسته‌ها مانند حجم رایگان شبانه یا صبحانه نیز مشابه هم هست.

ولی دو اپراتور رایتل و شاتل موبایل سعی کردند قیمت‌هایی ارزان‌تر بدهند یا اینکه ارزش افزوده بیشتری روی بسته‌های اینترنت خود بدهند. 

شاتل موبایل مکالمه درون شبکه‌ای و پیامک هدیه به کاربرانش داده است و رایتل حجم‌های ۱ و ۲ گیگابایت رایگان شبانه هدیه می‌دهد.

براساس جدول‌های تهیه شده توسط سایت زومیت می‌توانید بسته‌های اینترنت چهار اپراتور را با هم مقایسه و بعد یک بسته مناسب از نظر بازه زمانی و حجم برای خودتان انتخاب کنید.

جدول مقایسه بسته‌های اینترنت یک ماهه
جدول مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل سه ماهه
جدول مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل شش ماهه
جدول مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل شش ماهه

در بسته‌های یک ماهه تنوع بیشتری دارید ولی در بسته‌های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله تنوع بسیار محدود شده و این موضوع برای همه اپراتورها است. در بسته‌های یک ماهه و سه ماهه شرکت شاتل موبایل و رایتل تنوع بیشتری دارند ولی احتمالا به خاطر محدوده پوشش‌دهی زیاد مورد توجه کاربران موبایل نباشند.

نکته مهم دیگری باید توجه داشته باشید؛ کامل نبودن این مقایسه و راهنمای خرید بسته‌های اینترنت است. مثلا، ایرانسل روی سایت irancell.ir بسته اینترنت ۳۰ روزه ۱۰ گیگابایت با قیمت ۲۹.۵۰۰ هزار تومان دارد ولی در این جدول نیامده است.

حتما پیش از خرید یک بسته، سری به سایت‌های فروش بسته اینترنت اپراتورها بزنید تا از حجم و قیمت و بازه زمانی آن‌ها مطلع شوید.

نظر شما درباره این مقایسه چیست؟ کدام اپراتور تنوع بسته‌های اینترنت بیشتری دارد و انتخاب نخست شما است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا