فناوری

چرا Nest WiFi بهترین روتر برای دورکاری و کار در خانه است؟

اگر شما هم این روزها مجبور شدید در خانه کار کنید و سراغ نرم‌افزارهای ویدئوکنفرانسی مانند Zoom بروید؛ روتر Nest WiFi یک ویژگی کلیدی برای شما دارد.

احتمالا، هنگام استفاده از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانسی یا تماس تصویری، با این مشکل روبرو شدید که فرد دیگری از اعضای خانواده همزمان مشغول استریم ویديو، دانلود فایل‌های بزرگ یا بازی آنلاین شود و روی کیفیت کنفرانس ویدئویی شما تاثیر بگذارد.

حالا، اگر دارنده روتر نست وای‌فای هستید یا قصد خرید این روتر را دارید؛ یک ویژگی کلیدی در این روتر می‌تواند مشکل شما را حل کند.

این روتر اجازه می‌دهد ترافیک اینترنت را اولویت‌بندی کنید. این ویژگی را بسیاری از روترهای پیشرفته امروزی دارند ولی در روتر نست وای‌فای دقیقا شاهد یک گزینه video conferencing هستیم که اجازه می‌دهد ترافیک برنامه‌های ویدئو کنفرانس اولویت بیشتری نسبت به سایر برنامه‌های استریمی مانند Netflix و YouTube داشته باشد.

این به چه معنا است؟ یعنی برای نرم‌افزار ویدئو کنفرانس پهنای‌باند بیشتری اختصاص داده شده و تضمین می‌کند کیفیت اینترنت برای این کاربرد خوب باشد و در مقابل، پهنای‌باند دیگر نرم‌افزارها محدود می‌شود.

این ویژگی جدید به تازگی وارد اپلیکیشن Nest شده است.

اولویت دادن به بازی‌های آنلاین

البته، کاربران می‌توانند ترافیک‌های دیگری مانند بازی آنلاین را اولویت بالاتر قرار دهند تا یک اینترنت با پینگ و تاخیر کمتر داشته باشند. این قابلیت هم وجود دارد که هر دو کاربرد ویدئو کنفرانس و بازی آنلاین در اولویت بالاتر قرار بگیرند ولی باید در این وضعیت، خود کاربر به طور دستی یک دستگاه و برنامه را اولویت بالاتری نسبت به دیگری بدهد.

آن‌طور که سایت اندروید پلیس گزارش داده است؛ در تنظیمات بخش Home اپلیکیشن Nest WiFi به طور خاص برای مصارف ویدئو کنفرانس، امکان اولویت دادن به دو نرم‌افزار Zoom و Google Meet وجود دارد. در بخش بازی آنلاین هم سرویس Stadia گوگل قابل انتخاب است.

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که به اپلیکیشن Nest افزوده شده است؛ مشاهده وضعیت و اتفاقات وای‌فای در فید Google Home است. مثلا، هنگامی که وای‌فای با خطا روبرو شده یا اتصال قطع شده است. مشکل این خطا و قطعی هم نشان داده می‌شود که از رمزعبور اشتباه است یا قطعی روتر مش وای‌فای!

روتر نست وای‌فای یکی از بهترین روترهای مش وای‌فای در سال ۲۰۲۰ است که با قیمت ۱۴۰ دلار به فروش می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا