فناوری

این روتر مش وای فای Wi-Fi 6E از بلاک چین برای امنیت رمزعبورهای شما استفاده می‌کند

مدیریت پسوردهای MetaSafe امنیت هزاران رمزعبور روی روترهای Gryphon را تضمین می‌کند

در حالی‌که اکثر روترهای مش وای فای رده بالای دنیا از امنیت نسبتا خوبی برخوردار هستند؛ اما روتر تازه معرفی شده Gryphon 6E یک سطح امنیتی جدیدی ارائه داده است و از بلاک چین برای رمزنگاری رمزعبور وای فای شما استفاده می‌کند. این روتر با همکاری پروژه‌ای به نام MetaSafe، سعی دارد از پسوردها و سایر اطلاعات ارزشمند شما محافظت کند.

روتر Gryphon 6E می‌تواند به صورت تکی در خانه استفاده شود و یک مساحت ۳ هزار فوتی مربعی (حدودا ۲۸۰ مترمربع) را زیر پوشش سیگنال‌های وای فای می‌برد. اما می‌توانید این روتر جذاب را در بسته‌های دو تایی و چهار تایی نیز خریداری کنید که به ترتیب مساحت‌های ۶ هزار فوت مربع و ۱۲ هزار فوت مربع را پوشش می‌دهند.

فعلا قیمت روتر Gryphon 6E روی سایت Kickstarter حدود ۲۴۰ دلار است که برای پیش خرید این محصول پرداخت می‌شود ولی در زمان عرضه رسمی آن به بازار در دسامبر امسال، قیمت هر روتر گریفون ۶ ای به ۴۰۰ دلار می‌رسد تا جزو گران‌ترین روترهای مش وای فای سال ۲۰۲۲ باشد.

روتر مبتنی بر بلاک چین

Gryphon 6E اولین روتری است که با MetaSafe همکاری می‌کند که می‌تواند از همه انواع بلاک چین وب ۳ پشتیبانی کند. MetaSafe یک بخش از پروژه‌های اتریوم و هارمونی است ولی شرکت گریفون یک نسخه شخص ثالث کاملا سفارشی‌سازی شده و منحصربه‌فرد از آن را پیاده‌سازی کرده است تا امکان اجرای بلاک چین کاربردی روی پردازنده‌های رده پایین و کم هزینه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: آیا می‌توانیم یک روتر مش وای فای را به تنهایی استفاده کنیم؟

این شرکت می‌گوید روترهایش برای اجرای MetaSafe ایده‌آل هستند؛ چون همیشه روشن هستند؛ متصل هستند و حافظه داخلی زیادی دارند.

روتر Gryphon 6E

برنامه MetaSafe در وهله نخست، یک برنامه مدیریت پسوردهای غیرمتمرکز است که می‌تواند هزاران رمزعبور کاربران روترهای Gryphon را رمزنگاری و ذخیره کند. در گام بعدی، کاربران می‌توانند به کیف پول خصوصی خود دسترسی داشته باشند یا سوابق پزشکی، اطلاعات احرازهویتی و شناسایی را ذخیره و استفاده کنند. همچنین، کاربران می‌توانند توکن‌هایی را استخراج کنند که در سایر اپلیکیشن‌های Web3 ساخته شده در MetaSafe استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: زیباترین و کاربردی‌ترین مودم روتر مش وای‌فای ۵G جهان

Gryphon در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید که متعهد هستند اینترنت را به مکانی امن‌تر و خصوصی‌تر برای نسل‌های بعدی تبدیل کنند. توسعه Gryphon 6E با MetaSafe یک گام دیگر برای نزدیک شدن به کنترل همه افراد بر حریم خصوصی و داده‌هایشان در یک شبکه غیرمتمرکز است تا عملا امکان هک کردن وجود نداشته باشد.

مشخصات روتر Gryphon 6E

Gryphon 6E یک روتر مش وای فای سه بانده با پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E و فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز است که سرعت را به مرز ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه می‌رساند.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین روتر مش وای‌فای دنیا با قیمت ۲۰ دلار معرفی شد

این روتر از پردازنده Cortex A54 با کلاک سرعت ۲ گیگاهرتز سود می‌برد و ۸ گیگابایت حافظه فلش و ۱ گیگابایت حافظه رم دارد. این روتر به یک درگاه شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیتی WAN مجهز شده است تا بهترین و سریع‌ترین مودم‌های دنیا به آن وصل شوند. همچنین، ۳ پورت شبکه اترنت یک گیگابیتی دارد. متاسفانه، روی این روتر خبری از درگاه USB برای اشتراک‌گذاری تجهیزاتی مانند چاپگر یا NAS نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
tomsguide

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا