فناوری

معرفی مودم مبین نت FV-lGC4000L

مودم 4G/TD LTE که در واقع همان مبین نت AG3100D است و یک شرکت ایرانی دیگر آن را ساخته است

اپراتورها به طرز عجیبی دوست دارند ماهی یک مودم جدید رو کنند؛ ولو این مودم از نظر مشخصات و سخت‌افزار و طراحی همان قبلی و صرفا با نام جدیدی باشد. انگار می‌خواهند موفقیت خود را با تعداد مودم‌های عرضه شده در طی یک سال ارزیابی کنند یا اینکه اگر مودم‌های بیشتری به بازار بدهند؛ فروش و سود و کیفیت سرویس آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سرعت عرضه مودم‌های جدید توسط اپراتورهای موبایل و TD LTE آن‌چنان زیاد شده که دیگر ما هم از نظر معرفی و بررسی مودم‌ها به گرد پایشان نمی‌رسیم. هر روز یک فروشگاه، مودمی با نامی ناآشنا معرفی می‌کند؛ مانند همین مودم مبین نت FV-lGC4000L.

مودم td مبین نت

یکی از خواننده‌ها در دایرکت اینستاگرام از ما درباره کیفیت و فرکانس پشتیبانی شده مودم FV-lGC4000L پرسید. ابتدا که تصاویر مودم را دیدم، تصور کردم منظورش همان مودم مبین نت AG3100D ولی با کمی بررسی بیشتر، دریافتم مودم جدیدی است و از نظر ظاهری مشابه هستند.

مودم 4g مبین نت

پنل جلویی هر دو مودم AG3100D  و FV-lGC4000L یکی است؛ حتی آن نوار باریک سبز رنگ و لوگوی مبین نت در بالای مودم کاملا مشابه است.

در بخش پنل پشتی نیز همه چیز یکی و مشابه است جز اینکه در برچسب مودم AG3100D نوشته شده made in iran ولی در برچسب مودم FV-lGC4000L جمله made in china دیده می‌شود.

مقایسه مودم AG3100D و Fv-IGC4000L

یعنی مودم مبین نت ۳۱۰۰ دی در ایران تولید می‌شود؛ خبری که پیش‌تر هم می‌دانستیم و حتی خبر داریم که مودم همراه اول TF44-10 4G نیز همین ۳۱۰۰ دی است و ساخت یا مونتاژ یک شرکت ایرانی است.

بیشتر بخوانید: کدام مودم TD-LTE مبین‌نت را انتخاب کنیم؟

یکی از سایت‌ها نوشته مودم مبین نت FV-lGC4000L توسط شرکت ایرانی به نام فراوید (داده پردازی فراوید ارتباط) تولید شده و فقط تفاوت‌اش با مودم مبین نت ۳۱۰۰ دی در لوگوی صفحه ورودی پنل کاربری تحت وب ان‌ها است که نام شرکت فراوید دیده می‌شود.

مودم ۴۰۰ ال مبین نت

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و همه‌چیز هر دو مودم کاملا مشابه یکدیگر هستند تا بتوانیم بگوییم مودم ۴۰۰۰ ال مبین‌نت نیز یک مودم ۴G/TD LTE با سرعت حداکثر ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و وای فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n است.

بهترین مودم مبین نت

این مودم دو آنتن LTE با قدرت ۵ دسی بل دارد؛ از ۱ درگاه شبکه اترنت RJ45 صد مگابیتی سود می‌برد؛ از MIMO 2×2 و سرعت وای فای آن ۳۰۰ مگابی بر ثانیه است.

مزیت بزرگ مودم‌های AG3100D و FV-lGC4000L این است که از هر دو سیم کارت FDD و سیم کارت TDD مبین نت پشتیبانی می‌کنند و شما در مکان‌هایی که اینترنت TD مبین نت جواب نمی‌دهد و کم سرعت است؛ می‌توانید سیم کارت طرح ۳۶۰ مبین نت را استفاده و به دکل‌های همراه اول وصل شوید و اینترنت موبایل پرسرعتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE مبین نت در سال ۱۴۰۱

فعلا گفتنی بیشتری درباره این مودم نیست؛ جز اینکه قیمت آن نیز همانند مودم AG3100D حدود ۱.۷ تا ۲ میلیون تومان است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا