فناوری

ام اس آی روتری معرفی کرد که آنتن‌های متحرکش شما را تعقیب می‌کنند

روتر RadiX BE22000 Turbo با شکل و شمایل و آنتن‌های متحرک در CES 2023 معرفی شد

همه شرکت‌های سازنده روتر در تلاش هستند محصولاتی بسازند که آنتن‌دهی بهتری داشته و مقداری هوش مصنوعی در تشخیص و ردگیری دستگاه‌ها به خرج بدهند.

در همین راستا، شرکت MSI در نمایشگاه CES 2023 از روتر رده بالا و قدرتمندی به نام RadiX BE22000 Turbo رونمایی کرده است که آنتن‌های متحرک داشته و می‌توانند دستگاه‌های فعال در یک خانه را شناسایی  و به طور پویا، تنظیم شوند تا بهترین آنتن‌دهی را بدهند و دیگر در خانه شاهد یک وای فای ضعیف و اتصال اینترنت، ناپایدار نباشیم.

ام اس آی RadiX BE22000 Turbo تمام ویژگی‌هایی که شما از یک روتر در سال ۲۰۲۳ انتظار دارید را فراهم کرده و شاید ویژگی‌های اضافه‌تری داشته باشد که شما هرگز به آن‌ها فکر نکردید.

روتر وای فای ۷ ام اس آی

این روتر از استاندارد وای فای ۷ پشتیبانی می‌کند که هنوز به طور رسمی تصویب و منتشر نشده است؛ از فناوری اختصاصی AI QoS ام اس آی سود می‌برد که باعث کاهش پینگ اینترنت در حین بازی می‌شود و ترافیک با انواع محتواها مانند مالتی‌مدیا یا استریم ویدئو را در اولویت قرار می‌دهد.

شما با لمس یک کلید، می‌توانید فناوری AI QoS را فعال کنید و روتر برای ترافیک‌های مختلف ورودی و خروجی، اولویت‌های شما را رعایت کند.

در این روتر از پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز برای کانال ۶ گیگاهرتز استفاده شده که یک ویژگی اساسی Wi-Fi 7 است. شرکت MSI می‌گوید روتر BE22000 سرعتی ۴ برابر روترهای وای فای ۶ ارائه خواهد داد.

ام اس آی روتر BE22000

بزرگ‌ترین مزیت روتر BE22000 ام اس آی، آنتن‌های متحرک آن هستند. عادت داریم که روترها را با آنتن‌های ثابت ببینیم؛ جز روتر تی پی لینک Archer AXE200 Omni که در نمایشگاه CES سال گذشته معرفی شد و از ایده‌ای دقیقا مشابه با روتر BE22000 استفاده می‌کرد.

روتر BE22000 سعی می‌کند دستگاه‌های وای فای را شناسایی و ردگیری و بعد آنتن‌هایش را طوری تنظیم کند که هم راستا با دستگاه‌ها باشند تا بیشترین سیگنال رادیویی را دریافت کنند.

بنابراین، آنتن‌های این روتر مدام در حال حرکت و بازتنظیم شدن در موقعیت‌های مختلف، براساس حرکت شما است. مثلا، وقتی با گوشی به وای فای وصل هستید و دارید از سالن پذیرایی به سوی آشپزخانه می‌روید و گوشی در دست شما است؛ آنتن‌های روتر چند زاویه به سوی مسیر حرکت شما، تغییر جهت داده تا گیرندگی سیگنال بهتری داشته باشید.

متاسفانه، MSI گفته است این روتر قطعا تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار نمی‌شود که یک دلیل اصلی آن، انتظار برای نهایی شدن استاندارد ۸۰۲.۱۱be یا وای فای ۷ است.

روتر MSI

ضمن این MSI یک چالش دیگر هم دارد و باید زمان زیادی روی آن کار کند. چالش اینکه آنتن‌های مکانیکی روتر، پس از ماه‌ها و سال‌ها کارکرد مداوم، خراب نمی‌شوند و بتوانند عملکرد اولیه خود را حفظ کنند.

در همین نمایشگاه CES 2023، خبرنگارانی که از غرفه MSI بازدید کردند؛ گزارش دادند آنتن‌های روتر BE22000، پس از مدتی کار کردن، به خاطر افزایش دما، سرعت‌شان کند می‌شود.

سوالات دیگری هم پیرامون روترهای با آنتن‌های متحرک مطرح است. اینکه چگونه تشخیص می‌دهد در میان چندین دستگاه، اولویت با کدام‌یک است و باید آن را دنبال کند؟ یا اینکه اگر موتور یکی از آنتن‌ها خراب شد؛ چگونه باید آن را درست کرد؟

ام اس آی هنوز یک قیمت برای روتر خاص خود اعلام نکرده است اما قطعا روتر بی سیم ارزان قیمتی نخواهد بود.

روترهای ام اس آی

MSI در نمایشگاه CES امسال از دو روتر جدید دیگر به نام‌های RadiX AXE6600 و RadiX AX6600 نیز رونمایی کرد که به ترتیب از استانداردهای Wi-Fi 6E و Wi-Fi 6 سود می‌برند و نسبت به روتر BE22000، مشخصات پایین‌تر و قیمت ارزان‌تری دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
engadget

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا