فناوری

ایسوس اولین روتر گیمینگ وای فای ۷ دنیا را معرفی کرد

معرفی روتر چهار بانده ROG Rapture GT-BE98 ایسوس در CES 2023

ایسوس چراغ اول را روشن کرد و از اولین روتر گیمینگ چهار بانده وای فای ۷ دنیا در نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرد.

ایسوس فقط این روتر را معرفی نکرده و چندین روتر و روتر مش وای‌فای با فناوری‌های WIFI 6E و WIFI 7 رونمایی کرده است اما خوب روتر ROG Rapture GT-BE98 را باید پرچم‌دار روترهای ایسوس در سال ۲۰۲۳ بدانیم!

ایسوس، علاوه بر روتر چهار بانده GT-BE98، از یک روتر وای فای ۷ سه بانده رده بالایی به نام RT-BE96U نیز رونمایی کرده است.

هر دو روتر فوق، از درگاه‌های شبکه اترنت ۱۰ گیگابیتی، پردازنده چهار هسته‌ای قدرتمند با سرعت ۲.۶ گیگاهرتزی و فناوری اختصاصی RangeBoost ایسوس سود می‌برند.

روتر گیمینگ وای فای ۷
روتر گیمینگ ایسوس ROG Rapture GT BE98

روتر گیمینگ Rapture GT-BE98 دارای سه درگاه شبکه اترنت ۱۰ گیگابیت است ولی روتر رده پایین‌تر RT-BE96U از دو درگاه شبکه اترنت ۱۰ گیگابیت سود می‌برد. در هر دو روتر، یکی از این درگاه‌ها از نوع LAN/WAN و درگاه‌های دیگر LAN با کانتکتور RJ45 هستند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره روتر ایسوس GT-BE98 بگوییم؛ پشتیبانی از استاندارد وای فای ۷ یا ۸۰۲.۱۱be و برخورداری از چهار باند رادیویی است.

یک باند ۶ گیگاهرتز با سرعت ۱۱۵۲۵ مگابیت، دو باند ۵ گیگاهرتز با سرعت ۵۷۶۲ مگابیت و یک باند ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۱۳۷۶ مگابیت که در مجموع سرعت وای فای این روتر گیمینگ را به ۲۵ مگابیت بر ثانیه می‌رسانند.

روتر گیمینگ ایسوس GT-BE96U
روتر ایسوس RT-BE96U

روتر RT-BE96U به سرعت وای فای مجموع ۱۹ هزار مگابیت بر ثانیه روی سه باند رادیویی می‌رسد و دارای یک باند ۶ گیگاهرتز، یک باند ۵ گیگاهرتز و باند قدیمی ۲.۴ گیگاهرتز است.

ایسوس می‌گوید با فناوری اختصاصی RangeBoost در این روترها، بیشترین برد موثر پوشش‌دهی وای‌فای به دست خواهد آمد و سه سطح شتاب‌دهنده بازی در آن‌ها تعریف شده است که کیفیت اتصال اینترنت LAN را برای بازی‌های کامپیوتری در هر کجای جهان، بهبود می‌دهند.

مشخصات روتر GT-BE98
مشخصات روتر گیمینگ ایسوس GT-BE98

از دیگر فناوری‌های استفاده شده در این روترها، می‌توان به پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز روی باند ۶ گیگاهرتز، فناوری مدولاسیون ۴K QAM و فناوری اختصاصی وای فای ۷ به نام Multi-Link Operation و Multi-RU Puncturing اشاره کرد. در وای فای ۶ و ۶ ایی، حداکثر پهنای‌باند به ۱۶۰ مگاهرتز می‌رسید که اکنون در روترهای وای فای ۷ به دو برابر و ۳۲۰ مگاهرتز رسیده است.

فناوری Multi-Link Operation به دستگاه‌های کلاینتی مانند اسمارت‌فون‌ها و لپ‌تاپ‌ها، اجازه می‌دهد همزمان به باندهای رادیویی ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز وای فای روتر وصل شده و سرعت بیشتری داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فناوری‌ها و ویژگی‌های وای فای ۷ می‌توانید مطلب «آشنایی با فناوری‌های وای فای ۷: چگونه باعث افزایش سرعت و کاهش تاخیر شد؟» را بخوانید.

ایسوس، هنوز درباره قیمت این دو روتر گیمینگ رده بالای خود یا زمان دقیق عرضه آن‌ها، صحبت نکرده است ولی مطمئن هستیم این محصولات در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌شوند.

ایسوس در نمایشگاه CES امسال از روتر مش وای فای EBM68، روتر بیزینسی EBR63 و اکسس پوینت EBA63 نیز رونمایی کرده است. همچنین یک روتر مش وای فای هیبریدی ZenWiFi Hybrid XC5 با پشتیبانی از فناوری Multimedia over Coaxial (MoCA) رونمایی کرد.

ما در سایت شبکه‌چی، چندین روتر گیمینگ ایسوس را بررسی کردیم که در زیر، لینک مطالعه آن‌ها را می‌بینید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا