فناوری

روترهای وای فای ۷ تی پی لینک در نمایشگاه CES 2023

تی پی لینک با روترهای کاملا بازطراحی شده و پرچم‌دار به پیشواز سال جدید آمده است

تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES 2023 از محصولات شبکه خود برای سال جدید  رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ در میان این روترها، محصولاتی با استاندارد Wi-Fi 7 مشاهده می‌شود.

تی‌پی‌لینک هم خط تولید روترهای مش وای‌فای Deco خود را توسعه داده، هم روترهای خانگی وای فای ۷ پرچم‌داری برای کاربران حرفه‌ای معرفی کرد. این شرکت، حتی یک روتر مش وای‌فای Whole Home ضد آب و PoE برای مصارف سازمانی و کسب‌وکاری معرفی کرد.

سیستم‌های مش وای فای جدید Deco

اولین محصول تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES امسال، روتر Deco X50-PoE است. این روتر که مخصوص نصب روی دیوار یا سقف طراحی شده است؛ دارای دو درگاه PoE/WAN/LAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه است.

روتر Deco X50-PoE

سرعت وای‌فای روی این روتر به مرز ۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. سهم فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر با ۵۷۴ مگابیت و سهم فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر با ۲۴۰۲ مگابیت است.

Deco X50-PoE یک روتر وای فای ۶ است و می‌تواند مساحتی بیش از ۶۰۰ مترمربع را زیر پوشش وای‌فای خود ببرد و همزمان ۱۵۰ دستگاه به آن وصل شوند. این روتر برای نصب در فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری و تفرحی و نقاط عمومی مناسب است.

تی‌پی‌لینک یک روتر مش وای فای بیرونی به نام Deco X50-Outdoor نیز معرفی کرد. این روتر نیز سرعتی ۳ گیگابیت بر ثانیه‌ای روی وای فای ۶ ارائه می‌دهد و حداکثر مساحت تحت پوشش آن برابر با ۱۵۰ مترمربع است. ۱۵۰ دستگاه به طور همزمان به این روتر فضای باز، متصل می‌شوند.

روتر تی پی لینک Deco X50-Outdoor

دستگاه بعدی تی پی لینک در نمایشگاه CES 2023، ترکیبی از روتر Wi-Fi 6 AX3000 با پاورلاین است که Deco PX50 نام دارد و سرعتی ۳ گیگابیتی (فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۵۷۴ مگابیت و فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۲۴۰۲ مگابیت) داشته و باز هم می‌تواند مساحتی بالای ۶۰۰ مترمربع را وای‌فای بدهد.

قیمت روتر Deco X50-PoE برابر با ۳۵۰ دلار، روتر بیرونی Deco X50-Outdoor برابر با ۱۵۰ دلار و پاورلاین Deco PX50 AX300 حدود ۳۰۰ دلار هستند.

روترهای وای‌فای ۷

تی‌پی‌لینک در رویدادی که چند ماه پیش برگزار شد؛ نسل جدید روترهای Wi-Fi 7 خود را معرفی کرد. حالا، تی‌پی‌لینک این روترها را با خود به نمایشگاه CES آورده و در معرض دید و نمایش عمومی گذاشت.

خفن‌ترین این روترها، مدل Archer BE900 است که بیشتر شبیه به یک کیس کامپیوتر پی‌سی است. این روتر از سرعت وای فای ۲۴ گیگابیت بر ثانیه برخوردار بوده؛ چهار باند رادیویی دارد و از دو درگاه شبکه اترنت لن ۱۰ گیگابیت بهره می‌گیرد. همچنین، یک درگاه RJ45 ترکیبی +RJ45/SFP برای پشتیبانی از کابل‌های مسی و فیبرنوری دارد.

تی پی لینک BE900

چهار درگاه ۲.۵ گیگابیت RJ45 و دو درگاه USB نیز به امکانات بالا اضافه کنید تا دقیقا بدانید با چه روتر پرچم‌دار و آینده‌نگرانه‌ای روبرو هستید.

روتر وای‌فای ۷ بعدی تی پی لینک، Archer GE800 نام دارد و اولین روتر گیمینگ تی پی لینک با درگاه شبکه ۱۰ گیگابیت است. یک روتر سه بانده که سرعتی ۱۸ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد.

روتر GE800 دارای دو درگاه ۱۰ گیگابیت و دو درگاه ۲.۵ گیگابیت است تا نیازمندی‌های مشتریان برای استریم ۸K یا AR/VR و گیمینگ را کاملا برطرف کند.

تی پی لینک Archer GE800

این روتر دارای شتاب‌دهنده‌های بازی، سیستم اولویت‌دهی به ترافیک دستگاه‌های گیمینگ، تثبیت‌کننده اتصال اینترنت و سیستم کاهش تاخیر در بازی و استریم ویدئو است.

تی‌پی‌لینک درباره زمان عرضه یا قیمت روترهای Archer GE800 یا Archer BE900 صحبت نکرده است ولی انتظار داریم به‌زودی روانه بازار شوند؛ چون بیش از دو ماه از رونمایی اولیه آن‌ها می‌گذرد.

ایسوس اولین روتر گیمینگ وای فای ۷ به نام ROG Rapture GT-BE98 را در همین نمایشگاه CES معرفی کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
appleinsider

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا