اترنت

سری جدید ذخیره‌سازهای Asustor با پردازنده مارول و درگاه ده گیگابیتی

شرکت Asustor در نمایشگاه CES از خط تولید جدیدی از سیستم‌های NAS خود به نام سری AS4000 رونمایی کرد.

این شرکت فعلا در این سری دو مدل معرفی کرده است که هر دو مبتنی بر پردازنده‌های مارول با معماری آرم و درگاه‌های ۱۰ گیگابیتی هستند. شرکت Asustor معتقد است این ذخیره‌سازها، اولین دستگاه‌های مبتنی بر این معماری پردازنده با درگاه‌هایی مناسب برای استفاده در شبکه‌های ۱۰ گیگابیتی (۱۰GBASE-T) هستند.

شرکت Asustor می‌گوید شبکه‌های ۱۰ گیگابیتی در راه ورود به خانه‌ها هستند و نیاز است دستگاه‌های NAS خانگی و اداری برای چنین کاربری‌هایی وارد بازار شود.

ده گیگابیت در خانه

این دستگاه‌ها از پردازنده دو هسته‌ای Marvell ARMADA 7020 با معماری Cortex A72 استفاده می‌کنند. در بازار NAS؛ دستگاه‌های سری AS4000 اولین ذخیره‌سازهایی هستند که از پردازنده‌های با معماری ARMv8 استفاده می‌کنند.

این دستگاه‌ها از حافظه رم ۲ گیگابایتی DDR4-2400 و دو درگاه یک گیگابیتی به همراه یک درگاه ده گیگابیتی +SFP سود می‌برند.

در طراحی این دستگاه‌ها نسبت به مدل پیشین تغییراتی ایجاد شده است و امکان استفاده از هارددیسک‌های معمولی با قابلیت Hot Swap وجود دارد.

روی این دستگاه‌ها از سیستم‌عامل اختصاصی Asustor به نام ADM 3.1 استفاده می‌شود که باز هم شاهد به‌روزرسانی و ارتقای آن هستیم. مثلا در نسخه جدید از کش SSD و رید پیشرفته استفاده می‌شود.

شرکت Asustor وعده کرده این دو دستگاه NAS خانگی را تا پایان فصل اول سال ۲۰۱۸ وارد بازار کند ولی هنوز قیمتی برایشان در نظر گرفته نشده است. احتمالا مدل AS4002T قیمتی بین ۲۶۰ تا ۲۹۰ دلار و AS4004T قیمتی میان ۳۹۵ تا ۴۶۰ دلار خواهد داشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا