محصولات شبکه

کیونپ NAS خانگی با اسلات توسعه PCIe معرفی کرد

شرکت کیونپ یک مدل NAS خانگی و اداری کوچک به نام TS-215B معرفی کرد.

این ذخیره‌ساز تحت شبکه ۲ کشویی بوده و به طور کامل برای مصارف خانگی و کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپی طراحی و عرضه شده است. 

پردازنده مرکزی این دستگاه اینتل سلرون J3355 است. این پردازنده از فناوری ساخت ۱۴ نانومتری سود برده و دو هسته پردازشی با سرعت ۲ گیگاهرتز دارد. TS-215B در دو مدل رم ۲ و ۴ گیگابایتی DDR3L SODIMM عرضه می‌شود اما دو اسلات رم دارد و قابل ارتقا تا ۸ گیگابایت است.

هارددیسک‌های ساتا ۳.۵ و ۲.۵ اینچی یا درایوهای SSD با اندازه ۲.۵ اینچی روی این دستگاه سوار می‌شوند. 

امکانات ارتباطی این دستگاه NAS خانگی نیز شامل یک درگاه شبکه اترنت ۱ گیگابیتی، یک درگاه HDMI نسخه ۱.۴، دو درگاه USB 3.0 نوع A و سه درگاه USB 2.0 نوع A است. البته، نباید دو جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، جک بلندگو، یک خروجی ۳.۵ میلی‌متری و سنسور IR را فراموش کرد.

براساس نیازتان قابلیت جدید اضافه کنید

مهم‌ترین ویژگی این NAS، پشتیبانی از یک شکاف توسعه PCIe است. معمولا این اسلات توسعه را روی ذخیره‌سازهای بزرگ و حرفه‌ای شاهد هستیم ولی حالا کیونپ امکان توسعه یک NAS خانگی را هم فراهم کرده تا کسب‌وکارها بتوانند نیازهای خود را روی این مدل دستگاه پیاده‌سازی کنند.

این اسلات توسعه اجازه نصب یک درایو SSD از نوع M.2 به عنوان کش سیستم برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن یا کارت شبکه ۱۰ گیگابیت را می‌دهد. همین‌طور، امکان افزودن کارت شبکه بی‌سیم یا یک درگاه USB 3.1 فراهم می‌شود.

کاربران حرفه‌ای خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند برحسب نیاز خود یک کارت PCIe به دستگاه کیونپ TS-215B اضافه کنند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به خروجی 4K HDMI، سخت‌افزار شتاب‌دهنده رمزنگاری AES-NI و پشتیبانی از snapshot اشاره کرد.

کیونپ این مدل NAS را با حافظه‌های رم ۲ گیگابایتی (TS-251B-2G) و ۴ گیگابایتی (TS-251B-4G) به قیمت‌های ۲۹۹ و ۳۳۹ دلار روانه بازار کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا