اترنت

ایسوس‌تور اولین ذخیره‌سازهای NAS مجهز به درگاه ۱۰ گیگابیتی RJ45 را معرفی کرد

شرکت ایسوس‌تور دو NAS جدید به محصولات ذخیره‌سازی خود اضافه کرد.

این دستگاه‌ها به نام AS4002T و AS4004T اولین NAS مصرفی این شرکت با درگاه‌های اترنت 10gb و کانکتور RJ45 هستند.

ذخیره‌سازهای قبلی ۱۰ گیگابیتی این شرکت از کنکتورهای +SFP استفاده کردند ولی دستگاه‌های جدید نیازی به کابل فیبرنوری ندارند و با کابل‌های اترنت معمولی شبکه از نوع Cat6 می‌توانند سرعتی ۱۰ گیگابیتی در شبکه داشته باشند.

البته، نباید انتظار داشته باشیم که سرعت واقعی ۱۰ گیگابیت روی این درگاه‌ها به دست آید. برخی سایت‌ها اشاره کردند حداکثر سرعت این درگاه‌ها ۳ گیگابیت خواهد بود که بیشتر از درگاه‌های ۱ گیگابیت است.

بیشتر بخوانید: ۶ سوالی که باید پیش از خرید یک دستگاه NAS جواب دهید

به علاوه، این دستگاه‌ها جزو اولین ذخیره‌سازهای دنیا در استفاده از پردازنده مارول Armada Cortex-A72 محسوب می‌شوند. این پردازنده دو هسته‌ای و ۶۴ بیتی با سرعت ۱.۶ گیگاهرتز است.

در مقایسه با پردازنده‌های قبلی شرکت مارول، پردازنده Armada Cortex-A72 سرعتی ۳.۵ برابر بیشتر دارد. روی این دستگاه‌ها ۲ گیگابایت حافظه رم DDR4-2400 نصب شده است که قدرت محاسباتی این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

مناسب کسب‌وکارهای کوچک

مدل AS4002T دو کشویی و مدل AS4004T چهار کشویی هستند که هریک از یک درگاه RJ45 ده گیگابیت و دو درگاه اترنت یک گیگابیت سود می‌برند. در پنل جلویی این دستگاه یک درگاه USB 3.1 Gen1 قرار گرفته و در پنل پشتی هم درگاه USB 3.1 Gen1 دیگری در دسترس است.

در هر کشو می‌توان حداکثر یک هارددیسک یا درایو SSD به ظرفیت ۱۲ ترابایتی نصب کرد. بنابراین این دستگاه‌ها از ظرفیت‌ها ۲۴ و ۴۸ ترابایت برخوردار هستند. البته، با توسعه این دستگاه‌ها می‌تواند ۱۲ درایو را به صورت موازی استفاده کرد.

سرعت خواندن و نوشتن این دستگاه‌های ذخیره‌سازی نیز به ترتیب ۱۱۴۶ مگابایت و ۵۸۴ مگابایت در RAID 5 عنوان شده است. 

از فناوری‌هایی مانند hot swapping و رمزنگاری سخت‌افزاری روی هارددیسک‌ها سود می‌برند و با فناوری‌های  JBOD، ریدهای ۰ و ۱ و ۵ و ۶ و ۱۰ قابل پیکربندی هستند. از یک فن ۱۲۰ میلی‌متری و منبع تغذیه ۹۰ واتی استفاده می‌کند.

از نظر نرم‌افزاری از سه سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک او‌اس پشتیبانی می‌کنند و البته روی خود دستگاه‌ها سیستم‌عامل ADM 3.1 Onwards نصب شده است.

قیمت این دستگاه‌ها به ترتیب برای AS4002T و AS4004T برابر ۲۵۹ و ۳۵۹ دلار اعلام شده است. این دستگاه‌های NAS رده خانگی و متوسط بازار هم‌اکنون از روی سایت آمازون قابل خریداری هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا