محصولات شبکه

رونمایی سینولوژی از یک ذخیره‌ساز ۴۰ ترابایتی برای کاربران خانگی

شرکت سینولوژی به تازگی از یک NAS قدرتمند ویژه کاربران خانگی رونمایی کرد. این ذخیره‌ساز شبکه ۴ کشویی و دسکتاپ است و می‌تواند برای پشتیبان‌گیری اطلاعات یا استریم مالتی‌مدیا استفاده شود. 

هارددیسک‌های چند ترابایتی دیگر جوابگوی کاربران خانگی نیست و باید از سرورهای ذخیره‌سازی با حجم بالا و امکانات حرفه‌ای برای کارهایی مانند استریم ویدیو یا پشتیبان‌گیری از وب‌سایت شخصی و غیره استفاده کنند. بسیاری از ذخیره‌سازهای NAS بازار ۱ الی ۲ کشویی هستند ولی سینولوژی محصولی را معرفی کرده که ۴ کشویی بوده و ظرفیت بالایی برای نگه‌داری از اطلاعات به دست می‌دهد. 

ذخیره‌ساز جدید سینولوژی DS418j نام دارد و از یک پردازنده ۶۴ بیتی و دو هسته‌ای قدرتمند به نام RTD1293 ساخت شرکت Realtek سود می‌برد. فرکانس سرعت این پردازنده ۱.۴ گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده، یک گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. این NAS از ۴ درایو ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند هارددیسک‌های ۳.۵ و ۲.۵ اینچی یا SSD باشند. حداکثر اندازه هریک از این درایوها ۱۰ ترابایت و حداکثر ظرفیت این ذخیره‌ساز ۴۰ ترابایت خواهد بود. این میزان ظرفیت ذخیره‌سازی روی یک دستگاه خانگی مزیت ویژه‌ای محسوب می‌شود. 

امکانات ارتباطی دستگاه DS418j شامل یک درگاه RJ45 برای شبکه‌های اترنت یک گیگابیتی و دو درگاه USB 3.0 است. از دو فن برای خنک‌سازی سیستم استفاده شده است و مصرف انرژی آن به طور میانگین ۸.۹۷ وات و در اوج مصرف و درگیر بودن هارددیسک‌ها به ۲۱.۲۲ وات می‌رسد.

سرعت خواندن این دستگاه ۱۱۲ مگابایت و سرعت نوشتن آن ۸۷ مگابایت است. فرمت داخلی و پیش‌فرض ذخیره‌سازی اطلاعات EXT4 است ولی از فرمت‌هایی مانند exFAT یا +HFS در کنار FAT/NTFS نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از مجموعه‌ای از فناوری‌ها و ابزارهای پشتیبان‌گیری مانند رید ۰/۱/۵/۶/۱۰ در کنار JBOD استفاده می‌کند. روی این سیستم از سیستم‌عامل معروف DSM سینولوژی استفاده شده است که برای کارهای پشتیبان‌گیری و کار با مالتی‌مدیا بسیار مجهز است. 

وزن دستگاه ۲.۲۱ کیلوگرم و اندازه آن ۱۸۴ در ۱۶۸ در ۲۳۰ میلی‌متر است. این دستگاه نیز همانند غالب ذخیره‌سازهای سینولوژی مشکی رنگ با چراغ‌های LED سبز است. سینولوژی این محصول خود را با قیمت ۳۰۰ دلار روانه بازار می‌کند. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا