راهنمای خرید

چرا نت‌گیر ReadyNAS RN212 بهترین NAS برای ساخت مدیاسرور خانگی است؟

چندان عجیب نیست که این روزها کاربران خانگی به مدیاسرور یا فایل‌سرور نیاز پیدا کرده باشند.

هریک از ما یک یا چند هارددیسک اکسترنال در خانه داریم و گاهی اوقات کار کردن با آن‌ها چنان سخت می‌شود و نمی‌دانیم کدام فیلم و سریال روی کدام هارددیسک ذخیره شده است که به مرز جنون و کلافه‌گی می‌رسیم.

دنیای شبکه برای این چالش یک راه‌حل ساده و قدیمی دارد. دستگاه‌های NAS برای همین مصارف ساخته شده‌اند. هارددیسک‌های اکسترنال خود را داخل یک دستگاه NAS قرار داده و حالا از طریق شبکه و راه دور می‌توانید به هر فایلی و فیلمی دسترسی داشته باشید.

دستگاه‌های NAS می‌توانند فایل‌ها و مدیاها را روی شبکه به اشتراک بگذارند و شما راحت با یک پخش‌کننده روی تلویزیون مشاهده کنید.

اما خرید یک NAS بسیار کارآمد خانگی برای ساخت مدیاسرور کار راحتی نیست. یکی از بهترین گزینه‌هایی که در چند سال اخیر در بازار مشاهده و استفاده شده است؛ دستگاه ذخیره‌سازی حرفه‌ای نت‌گیر ReadyNAS RN212 است. 

از زمان ساخت این دستگاه سه سال می‌گذرد و هنوز جزو بهترین‌های بازار است و با تخفیف‌های دلاری زیادی که خورده؛ یک خرید اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هم هست. قیمت این NAS در بازار حدود ۲۰۰ دلار است ولی سایت‌هایی مانند آمازون به قیمت ۱۵۹ دلار می‌فروشند.

با چند کلیک مدیاسرور شما آماده است

دستگاه RN212 از یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز مبتنی بر معماری Cortex A15 سود می‌برد. میزان رم این دستگاه ۲ گیگابایت است و از هر دو نوع هارددیسک ۲.۵ و ۳.۵ اینچ پشتیبانی می‌کند.

قابلیت استریم تصاویر و ویدیوها در فرمت 1080p را دارد و از دو درگاه اترنت یک گیگابیت شبکه سود می‌برد. ۳ درگاه USB 3.0 و یک درگاه eSATA از دیگر امکانات ارتباطی این NAS هستند.

از سیستم فایل پیشرفته‌ای برای محافظت از اطلاعات شما سود برده و با استفاده از نرم‌افزار نت‌گیر می‌توانید اطلاعات را روی سرویس‌های کلاود هم ذخیره‌سازی کنید.

اپلیکیشن نت‌گیر برای دستگاه‌های NAS را می‌توان روی اسمارت‌فون‌ها، لپ‌تاپ، کامپیوترهای ویندوزی و مک نصب کرد و از راه دور و به طور مطمئن به فایل‌ها دسترسی داشت.

یک ویژگی بزرگ نت‌گیر RN212، پشتیبانی از Plex Media Server است. شما می‌توانید این نسخه از سیستم مدیاسرور را روی نت‌گیر RN212 نصب کنید و یک مدیرسرور خانگی ساده بسازید. خود شرکت نت‌گیر پیشنهاد می‌دهد Plex Media Server نصب شود. 

توجه داشته باشید که این مدل NAS بدون هارددیسک است و شما باید هارددیسک جدید خریداری کرده یا هارددیسک‌های قدیمی خود را روی دستگاه NAS سوار کنید.

می‌توانید بهترین و بزرگ‌ترین هارددیسک‌ها از نظر حجم ذخیره‌سازی اطلاعات (حداکثر ۱۶ ترابایت) را خریداری و روی این دستگاه نصب کنید. دو کشو برای جای‌گذاری هارددیسک یا SSD دارد.

از چندین فرمت پشتیبان‌گیری RAID سود می‌برد و مجهز به یک ضدویروس بی‌درنگ است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید میشه یه پست در مورد مودم های ont (فیبرنوری) بذارین؟ اینکه چه مارک ها و مدل هایی توو بازار ایران هس و کدوم شون خوبه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا