محصولات شبکه

یک NAS خانگی رده بالا با ۳ هارددیسک و RAID 5

کیونپ پس از عرضه دستگاه TS-328 با پردازنده Realtek و TS-332X با پردازنده AnnapurnaLabs، حالا دستگاه ذخیره‌سازی شبکه TS-351 را رونمایی کرد.

این NAS رده بالا، سه کشوی هارددیسک دارد و با پشتیبانی از فناوری RAID 5 برای کاربران خانگی طراحی شده است.

کیونپ ترجیح داده روی این NAS از پردازنده دو هسته‌ای Celeron J1800 اینتل استفاده کند که می‌تواند ترافیک شبکه‌های خانگی و اداری کوچک را جواب‌گو باشد.

اما ویژگی‌هایی که برای کیونپ TS-351 مانند استریم مدیا، اشتراک‌گذاری فوری، خروجی HDMI و تنظیمات خودکار برای بهره‌وری در ذخیره‌سازی عرضه شده است؛ این NAS را در رده بهترین دستگاه‌های این شرکت قرار می‌دهد. 

این NAS می‌تواند یک مدیاسنتر یا سرور فایل در خانه و کسب‌وکارهای کوچک باشد و ویژگی‌های طولانی آن بهترین راه‌کارهای ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری اطلاعات را به دست دهد.

مشخصات سخت‌افزاری

همان‌طوری که گفتیم، در این NAS از پردازنده دو هسته‌ای سلرون J1800 با سرعت ۲.۴۱ گیگاهرتز سود می‌برند که البته می‌تواند تا کلاک ۲.۵۸ گیگاهرتز اورکلاک شود.

این دستگاه می‌تواند با ۲ یا ۴ گیگابایت رم DDR3L عرضه شود. به درخواست مشتری امکان به‌روزرسانی به ۸ گیگابایت حافظه رم نیز فراهم است.

از دیسک‌های SATA 3Gb/s و 6Gb/s disks پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از رمزنگاری AES با کلیدهای ۲۵۶ بیتی برای اطلاعات ذخیره‌سازی شده روی دیسک‌ها یا فولدرهای اشتراک‌ شده وجود دارد. 

دستگاه TS-351 از دو اسلات M.2 PCIe NVMe سود می‌برد که می‌تواند قدرت این ذخیره‌ساز را در اپلیکیشن‌ها و تراکنش‌های بسیار سریع و بی‌درنگ افزایش دهند.

یک درگاه اترنت یک گیگابیت RJ45، یک درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2. یک بلندگو و یک خروجی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری دیگر امکانات ارتباطی این مدل NAS هستند.

کیونپ از سیستم‌عامل QTS 4.3.5 نیز استفاده کرده است که چندین بهبود کارایی به لطف فناوری‌های اختصاصی این شرکت برای کاربران در پی دارد. 

کیونپ هنوز قیمت‌های نهایی و بازار مدل‌های TS-351 خود را اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود در بازار با استقبال خوبی روبرو شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا