محصولات شبکه

۵ گجت شبکه بسیار ارزان‌قیمت شیائومی که واقعا کاربردی هستند

شیائومی یک شرکت سازنده تجهیزات شبکه نیست ولی برای تکمیل سبد محصولات خود و پاسخ به نیاز مشتریان‌اش چندین دستگاه شبکه با همان سبک طراحی معروف‌اش عرضه کرده است.

محصولات شیائومی همیشه کوچک، ارزان، زیبا و کاربردی هستند. محصولات شبکه این شرکت نیز این چهار ویژگی را دارند. بسیار کوچک و زیبا طراحی شدند به طوری که باور نمی‌کنید یک محصول شبکه باشند. بسیار قیمت مناسبی دارند و بسیار ارزان‌تر از دیگر محصولات مشابه در بازار به فروش می‌رسند. مهم‌تر اینکه کاربردی و به دردبخور هستند. بیشتر از اینکه به فکر کارایی این محصولات باشیم؛ مشکل ما را رفع می‌کنند.

تخصص شرکت شیائومی ساخت محصولات شبکه نیست؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشیم که محصولات این شرکت بهترین‌های دنیای شبکه باشند ولی وقتی می‌توانید یک روتر بسیار کوچک فقط با ۳۰ هزار تومان همیشه همراه خود داشته باشید یا یک تقویت‌کننده خوب برای استفاده از وای‌فای تنها ۴۰ هزار تومان قیمت دارد؛ اصلا چه اهمیتی دارد که این محصولات چقدر کارایی دارند؟

تا کنون چندین محصول این شرکت از جمله روترهای بسیار خوب و ارزان‌قیمت شیائومی را معرفی و بررسی کردیم و حالا می‌خواهم ۵ محصول جذاب و کاربردی این شرکت چینی را معرفی کنم که واقعا ارزش خریدن را دارند. 

مبدل USB به شبکه LAN قابل حمل

همه ما به چنین وسیله‌ای نیاز داریم. یک مبدل کوچک USB به درگاه RJ45 شبکه‌های اترنت که می‌تواند به هر دستگاهی متصل شود و امکان استفاده از شبکه کابلی را فراهم کند. درگاه USB 2.0 این گجت کاربردی به دستگاه مورد نظر ما متصل می‌شود و از آن سو یک درگاه ۱۰/۱۰۰ مگابیتی به ما می‌دهد تا کابل شبکه را وصل کنیم. 

از این دستگاه می‌توان برای اتصال به کامپیوتر، لپ‌تاپ، هارددیسک و هر وسیله دیگری استفاده کرد. قیمت این دستگاه فقط ۴۵ هزار تومان است و در بازار ایران نیز یافت می‌شود.

تقویت کننده وای‌فای نسخه ۲

نظرتان درباره یک اکستندر یا تقویت‌کننده جیبی بسیار کوچک که همه‌جا همراه ما باشد و بتواند وای‌فای را تقویت کند؛ چیست؟

وزن این تقویت‌کننده فقط ۵۰ گرم است و ۳ میلی‌متر قطر و ۱۲ میلی‌متر طول دارد. چهار آنتن PCB درون این دستگاه کار گذاشته شده و سرعتی ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد.

از استاندارد ۸۰۲.۱۱n و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و با درگاه USB 2.0 به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود. به طور همزمان از ۱۶ دستگاه پشتیبانی می‌کند و نیاز به تنظیمات یا پیکربندی خاصی ندارد. با روترهای سایر برندها جفت می‌شود و پس از شناسایی وای‌فای و وارد کردن رمزعبور؛ می‌تواند آن را تقویت کرده و به شما بدهد. 

بهتر است یکی از این تقویت‌کننده‌ها در جیب‌مان داشته باشیم تا هرکجا وای‌فای ضعیف بود؛ سریعا آن را از جیب‌مان خارج کرده و به لپ‌تاپ وصل و از یک وای‌فای قوی‌تر استفاده کنیم.

قیمت این تقویت‌کننده زیبای سفیدرنگ تنها ۴۸ هزار تومان است (بدون تخفیف نزدیک به ۷۵ هزار تومان قیمت دارد)

روتر وای‌فای USB قابل حمل

شیائومی چندین مدل روتر وای‌فای USB قابل حمل دارد که اینجا دو نمونه را معرفی می‌کنیم. مدل اول فقط یک روتر ساده قابل حمل است تا در جایی که نیاز داشتید یک شبکه بی‌سیم راه‌اندازی کنید یا اینترنت را به اشتراک بگذارید؛ ازش استفاده کنید.

شاید باور نکنید ولی وزن این روتر تنها ۴ گرم و اندازه آن ۲۷ در ۱۷ در ۱۰ میلی‌متر است. از طریق درگاه USB به کامپیوتر، لپ‌تاپ و دستگاه‌های غیره متصل می‌شود و از انواع نسخه‌های ویندوز حتا ویندوز XP نیز پشتیبانی می‌کند.

مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱n است و سرعت حداکثری آن ۱۵۰ مگابیت است. یک آنتن 1T1R روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز دارد و از قابلیت‌هایی مانند WMM-PS و QoS-WMM پشتیبانی می‌کند. از رمزنگاری WPA-PSK و WPA2-PSK به همراه مصرف کم انرژی سود می‌برد.

قیمت این روتر بسیار کوچک فقط ۲۱ هزار تومان است و در رنگ‌های مختلف در بازار یافت می‌شود.

روتر وای‌فای ۸ گیگابایت

این مدل روتر از نظر مشخصات فنی و ظاهری بسیار شبیه به روتر USB بالا است با این تفاوت که یک حافظه ۸ گیگابایتی داخلی نیز دارد تا شما از آن به عنوان یک حافظه فلش هم استفاده کنید. می‌توانید فایل‌های دانلود شده از اینترنت را روی آن ذخیره کنید یا یک نسخه قابل حمل از ویندوز را روی آن بریزید و همیشه همراه خود داشته باشید.

قابلیت دیگر این روتر در اشتراک‌گذاری بسیار ساده اطلاعات با دیگران است. وقتی یک شبکه بی‌سیم وای‌فای با این روتر راه‌اندازی می‌کنید؛ می‌توانید سریعا اطلاعات ذخیره شده روی آن را در شبکه به اشتراک بگذارید. 

قیمت این روتر در بازار ایران ۳۶ هزار تومان است.

روتر وای‌فای ۳C

درباره این روتر طی یک مطلب جداگانه به طور مفصل صحبت کردم. قیمت آن در بازار ایران ۱۳۰ هزار تومان است که این روزها با تخفیف به ۹۹ هزار تومان هم رسیده است.

تصور کنید یک روتر چهار آنتنه با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به همراه MIMO 2×2 زیر صد هزار تومان می‌خرید که می‌تواند در چندین مود برایتان کار کند. دو درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه WAN و یک کلید روشن/خاموش دارد.

بسیار زیبا؛ کوچک و با کیفیت ساخت بالا است که در ارزیابی‌های مختلف نیز نمره قابل قبولی گرفته است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا