محصولات شبکه

عجیب‌ترین مودم روتر دنیا با پشتیبانی از ADLS/VDSL و ۳G/4G LTE دو سیم‌کارته

شاید شما هم گاهی اوقات آرزو کردید که یک مودم روتر با پشتیبانی از ADSL و ۴G داشته باشید و البته وای‌فای خوب. من که بارها و بارها این آرزو را داشتم و حتا در خیالم آن را طراحی کردم.

حالا یک شرکت استرالیایی آمده و آرزوی من و شما را برآورده کرده است. این شرکت محصولاتی طراحی می‌کند که بی‌شک باید خاص‌ترین و عیجب‌ترین مودم روترهای دنیا تلقی شوند. 

مودم روترهایی نه تنها با پشتیبانی از ADSL و ۴G بلکه از مودم VDSL و سیم‌کارت دوم هم پشتیبانی می‌کند. یعنی یک دستگاه چندکاره چندمنظوره با وای‌فای بعضا AC.

شرکت Billion و مودم‌های خاص‌اش را یکی از خواننده‌های عزیز سایت شبکه‌چی به من معرفی کرد و ظاهرا در ایران هم یافت می‌شوند ولی قیمت‌های بالایی دارند. ضمن تشکر از این دوست و خواننده عزیز شبکه‌چی؛ با هم نگاهی به مشخصات یکی از این محصولات می‌اندازیم

مودم روتر BiPAC 8920NZ

به طور کلی شرکت بیلیون طراح مودم‌ها و روترهای چندمنظوره است. اگر یک بازدید از سایت این شرکت استرالیایی داشته باشید؛ مودم روترهایی با ویژگی‌های خاص فراوانی پیدا می‌کنید. مثلا مودم روتر BiPAC 8900AX-2400 هم وای‌فای AC2400 است؛ هم مودم ADSL/VDSL و هم مودم ۳G/4G.

یکی از بهترین محصولات این شرکت؛ دستگاهی به نام BiPAC 8920NZ که ویژگی‌ها و مشخصات واقعا عجیبی دارد. هر چیزی که شما دارید؛ در این محصول گنجانده شده است. به فهرست زیر نگاهی بیندازید:

مودم موبایل ۳G/4G با پشتیبانی از دو سیم‌کارت و مودم LTE Cat.6

مودم ADSL/VDSL

روتر وای‌فای ۸۰۲.۱۱n

فایروال بی‌سیم

یواس‌پی اپلیکیشن سرور

سرور VPN

اپلیکیشن IPTV

خوب حالا نظر شما چیست؟ من که با چنین محصولی می‌توانم بی‌نهایت سناریو نصب و راه‌اندازی طرح کنم و تمام مشکلاتم در استفاده از اینترنت را رفع کنم. 

سرعت و درگاه‌ها

چون مجهز به LTE Cat.6 است؛ پس یک مودم ۴.۵G محسوب می‌شود. سرعت دانلود مودم موبایل آن ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. می‌توانید دو سیم‌کارت روی این مودم روتر بیندازید. مثلا یک سیم‌کارت ۴.۵G ایرانسل و بعد یک سیم‌کارت ۴.۵G همراه اول. سناریو دوم می‌تواند یک سیم‌کارت ۴.۵G ایرانسل و یک سیم‌کارت ۴G رایتل باشد.

در ویژگی وای‌فای؛ این محصول تک بانده است و از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد. سرعت آن نیز حداکثر ۳۰۰ مگابیت است. به نظر برای اشتراک‌گذاری اینترنت در یک خانه کافی است.

مودم ADSL و VDSL هم برای استفاده از اینترنت‌های کابلی دارد. احتمالا در پنل مدیریتی آن گزینه‌هایی برای فعال کردن استفاده همزمان از دو مودم وجود دارد. مثلا چه زمانی از مودم موبایل یا مودم ADSL استفاده شود. 

آنتن‌های مودم LTE (دو آنتن برای MIMO 2×2) خارجی هستند ولی آنتن‌های روتر وای‌فای داخلی نصب شدند.

چهار درگاه اترنت ۱۰۰۰ مگابیتی دارد؛ از درگاه EWAN برای اتصال به خط‌های XDSL و درگاه RJ11 برای اتصال به خط تلفن سود می‌برد. یک درگاه USB 2.0 نیز برای اشتراک‌گذاری اطلاعات روی شبکه بی‌سیم در اختیار شما می‌گذارد. 

همیشه اینترنت دارید

به راحتی می‌توانید با استفاده از این مودم؛ در جاهایی که اینترنت همراه جواب نمی‌دهد از اینترنت ADSL یا VDSL استفاده کنید و در موقع لزوم و آنتن‌دهی خوب به سراغ اینترنت موبایل بروید. 

همیشه یک اتصال اینترنت می‌تواند پشتیبان اتصال اینترنت دیگر باشد. برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که نیاز ضروری و حیاتی به اینترنت دارند؛ این مودم می‌تواند یک راهکار فوق‌العاده باشد چون سرویس اصلی خود را اینترنت VDSL قرار می‌دهند ولی اگر این سرویس قطع شد؛ به طور خودکار از اینترنت ۴.۵G سود می‌برند.

دوستی که این مودم روتر را معرفی کرد؛ گفت از شرکت واردکننده (کیهان ارتباط) قیمت گرفته و حدودا یک ملیون و دویست هزار تومان است. به نظرم برای چنین محصول چندکاربردی قیمت زیادی نیست!

برای مشاهده مشخصات کامل مودم روتر BiPAC 8920NZ فایل زیر را دانلود کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫13 دیدگاه ها

    1. مودم TD-LTE ندارد.
      پورت EWAN همان WAN برای ورودی اینترنت VDSL یا ورودی یک مودم دیگر به روتر و اشتراک‌گذاری روی دیگر دستگاه‌ها است

    1. دوست عزیز

      پایین مطلب لینک شرکت واردکننده را گذاشتیم تا باشون تماس بگیرید.

      گفتند حدود یک و ۲۰۰ است.

    1. این شرکت محصولات بیلیون را به ایران می‌آورد: http://www.keyhantel.com/%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%به‌روD8%A7%D8%AA-billion/
      سایت‌های ایرانی را که می‌شناسید. به‌روز نیستند یا یادشان رفته یا به خاطر بازار و برخی دلایل کل محصولات را روی سایت نمی‌زنند.
      باشون تماس بگیرید

  1. سلام
    ۱- من تماس گرفتم یه جورایی پاسخگو نبودن
    میگفت به خاطر گمرک ۲ سال هست که هیچ مودمی وارد نکردن

    ممکنه راهنمایی کنید از کجا قیمت ۱/۲۰۰ رو گرفتید ؟
    اصلا موجود داره ؟
    ۲- جایگزین دیگه ایی هست که همچین امکاناتی داشته باشه ؟

    1. سلام
      قیمت درج شده در مقاله مال گذشته است و احتمالا دیگر این مودم در بازار ایران یافت نمی‌شود و باید دست دوم بخرید

  2. سلام
    مودمی توی بازار هست که دو سیم کارت باشه و لاک نشده باشه و ۴g &4.5 g رو ساپورت کنه
    که بشه از دو اپراتور سیمکارت روش انداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا