راهنمای خرید

بهترین مودم‌های جیبی و همراه ۴G زیر ۲ میلیون تومان

بهترین مودم مناسب نیاز خود را از این فهرست انتخاب کنید

دیروز ۵ مودم جیبی ۴.۵G برتر بازار ایران را معرفی کردیم. این مودم‌ها عمدتا قیمتی بالای ۳ میلیون تومان دارند و بعضا قیمت آن‌ها تا ۴ و ۵ میلیون تومان کشیده می‌شود.

در این میان، دوست عزیز خواننده‌ای پیام داد که یک راهنمای خرید مودم ۴G زیر ۲ میلیون تومان هم منتشر کنید؛ چون همه کاربران پول خرید مودم ۴.۵G را ندارند و از سوی دیگر دنبال خرید یک مودم جیبی خوب با قیمت مناسب هستند.

این راهنمای خرید بهترین مودم‌های ۴G زیر ۲ میلیون تومان بازار ایران تقدیم به این دوست و دیگر کاربران و خواننده‌های عزیز سایت شبکه‌چی و البته مردم ایران:

با ۲ میلیون تومان چه مودمی می‌خریم؟

مودم‌های ۴.۵G همگی قیمت‌هایی بسیار بیشتر از ۲ میلیون تومان دارند. بنابراین؛ در این محدوده قیمتی فقط باید به مودم‌های ۴G فکر کرد.

مودم جیبی فورجی در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. این مودم‌ها غالبا از وای‌فای تک باند بهره می‌برند و ظرفیت باتری بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی‌آمپرساعت دارند. با این ظرفیت باتری‌ها بین ۶ الی ۸ ساعت شارژ می‌دهند.

از نظر اندازه و وزن در وضعیت مطلوبی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را با خود همه‌جا ببرید یا در کیف و کوله حمل کنید.

بیشتر آن‌ها یک درگاه میکرو یواس‌پی برای شارژ باتری دارند و دیگر نباید انتظار بیشتری داشت. مثلا از درگاه USB کامل، صفحه‌نمایش رنگی و بزرگ با کیفیت عالی، درگاه شبکه اترنت و امکانات جانبی دیگر خبری نیست. البته، برخی از این مدل‌ها به اسلات کارت حافظه میکرو اس دی مجهز هستند.

به طور کلی، مودم‌های ۴G در این محدوده قیمتی بهترین دستگاه برای راه‌اندازی یک هات‌اسپات وای‌فای شخصی و اتصال یک الی دو دستگاه به اینترنت همراه هستند. برای دانشجویان، دانش‌آموزان، مصارف شخصی، افرادی که زیاد سفر می‌روند و دوست دارند همیشه اینترنت شخصی و امن داشته باشند؛ فریلنسرهایی که کارهای سبک دارند و افرادی که می‌خواهند یک اینترنت پشتیبان در جیب خود داشته باشند؛ مناسب هستند.

با ذکر ویژگی‌های بارز مودم‌های ۴G، حالا سراغ معرفی بهترین مودم‌های جیبی ایران می‌رویم:

نتربیت NWR-M920: مودم ۴G با آنتن خارجی

مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR – M920

اگر بخواهید در خانه از اینترنت موبایل و ۴G استفاده کنید؛ بهتر است یک مودم رومیزی با آنتن‌های خارجی LTE بخرید تا هم در آنتن‌دهی قوی‌تر باشد و هم از درگاه‌های شبکه آن برای اتصال کامپیوتر و لپ‌تاپ با کابل شبکه به اینترنت استفاده کنید.

مودم روتر ۴G نتربیت NWR-M920 دارای ۲ آنتن LTE خارجی پر قدرت ۵ دسی‌بلی و ۲ آنتن وای فای های گین ۵ دسی‌بلی است. شما دیگر نیازی به خرید آنتن خارجی برای آنتن‌دهی بهتر و اتصال پایدار و سریع‌تر به آنتن‌های BTS موبایل اپراتورها ندارید.

مودم روتر 4G نتربیت مدل NWR – M920

مودم رومیزی نتربیت NWR-M920 دارای سه درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی به همراه ۱ درگاه WAN است تا با دست باز بتوانید هر دستگاهی را به مودم روتر وصل کرده و اینترنت سریع‌تر و پایدارتر با قطعی کمتر داشته باشید.

ضمن اینکه این مودم دارای ارتباطات بی‌سیم وای‌فای سری N300 است و اجازه می‌دهد گوشی موبایل، تبلت و دستگاه‌های دیگر در خانه را به طور بی‌سیم به اینترنت وصل کنید.

روی این مودم یک پردازنده مارول با فرکانس ۱ گیگاهرتز نصب شده و ۱۲۸ مگابایت رم دارد. به راحتی می‌توانید یک سیم‌کارت موبایل معمولی را روی این مودم انداخته و به اینترنت پرسرعت وصل شوید. کمتر مودم رومیزی با آنتن خارجی در محدوده قیمتی زیر ۲ میلیون تومان مانند نتربیت NWR-M920 خواهید یافت.

مودم نتربیت NWR-M920 با گارانتی سه ساله رسمی شرکت آونگ به بازار عرضه شده است و در سال نخست نیز گارانتی تعویض دارد که با یک مزیت نسبت به مودم‌های قاچاق و تقلبی است که در بازار می‌بینیم.

مشاهده مشخصات مودم روتر ۴G نتربیت NWR-M920

دی‌لینک DWR-930M: باتری فوق‌العاده

روتر موبایل 4G/LTE مدل DWR-930M دی‌لینک

یکی از بهترین مودم‌های قابل حمل و خوش قیمت بازار با شارژ باتری فوق‌العاده است. وزن این مودم فقط ۸۰ گرم و اندازه آن ۱۰۳ در ۶۳ در ۱۳.۳۵ میلی‌متر با یک صفحه‌نمایش نوارمانند برای نمایش وضعیت شبکه و وای‌فای و باتری است.

مودم روتر ۴G دی‌لینک DWR-930M در رده LTE Cat 4 بوده و از باندهای رادیویی LTE FDD برابر با ۱ و ۳ و ۷ و ۸ و ۲۰ و باندهای TDD برابر با ۳۸ و ۴۰ و ۴۱ پشتیبانی می‌کند. حسن این مودم روتر جیبی، پشتیبانی از باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز یا همان باند ۴۰ تی‌دی‌ال‌تی‌ای است که این روزها توسط همراه اول و ایرانسل در حال راه‌اندازی است.

روتر موبایل 4G/LTE مدل DWR-930M دی‌لینک

حداکثر سرعت اینترنت موبایل روی این مودم به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و می‌توانید یک آپلود ۵۰ مگابیتی نیز داشته باشید. باتری این مودم ۳ هزار میلی‌آمپری است ولی از آن جایی که مصرف باتری دستگاه پایین است؛ به راحتی می‌تواند ۷ الی ۸ ساعت به شما شارژ بدهد تا بتوانید به خیال راحت، کارهای خود را با اینترنت انجام دهید.

وای‌فای مودم روتر دی‌لینک DWR-930M از رده N300 و استاندارد ۸۰۲.۱۱n با رمزنگاری WPA2 است که اجازه می‌دهد تا ۸ دستگاه به طور همزمان به آن وصل شوند. آنتن‌های وای‌فای و LTE این مودم از نوع داخلی هستند و یک شیار سیم‌کارت به همراه یک درگاه میکرو USB برای شارژ باتری دارید.

دی‌لینک یک اپلیکیشن موبایل به شما می‌دهد تا بتوانید با گوشی تلفن همراه خود، این مودم روتر ۴G را کنترل و تنظیم کنید. مزیت بعدی این مودم خوش قیمت (حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) پشتیبانی از کدهای دستوری و پیامک است.

مودم دی‌لینک DWR-930M را می‌توانید با گارانتی سه ساله شرکت آونگ خریداری کنید تا با خیال راحت برای مدت طولانی از آن استفاده کرده و در صورت خرابی، مطمئن باشید یک شرکت معتبر در کنار شما است.

مشاهده مشخصات مودم روتر ۴G جیبی دی‌لینک DWR-930M

نزتک NZT-99C: مودم پاوربانک

مودم نزتک 99C

قیمت این مودم پاوربانک کمی بیشتر از ۲ میلیون تومان است. در بازار بین ۲.۱۵۰.۰۰۰ تا ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان فروش می‌رود.

صحبت درباره مودم نزتک ۹۹C زیاد است و ما در سایت شبکه‌چی بارها آن را بررسی و ارزیابی کردیم. یک مودم ۴G با چندین ویژگی و قابلیت ویژه که کمتر در مودم‌های هم‌رده مشاهده می‌کنید.

بهترین مودم جیبی

مثلا باتری با ظرفیت ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد که می‌تواند تا ۱۸ ساعت شارژ بدهد. یک درگاه USB برای شارژ دیگر دستگاه‌های همراه دارد تا بتوانید از قابلیت پاوربانکی این مودم استفاده کنید.

یک صفحه‌نمایش رنگی برای نمایش اطلاعات دارد و از درگاه LAN صد مگابیتی سود می‌برد. تراشه آن از شرکت کوالکام است و اسلات کارت حافظه میکرو اس دی هم دارد.

در نهایت، از یک گارانتی سه ساله معتبر شرکت هایپرسل برخوردار است.

بررسی تخصصی مودم نزتک ۹۹C در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم نزتک ۹۹C از سایت دیجی‌کالا

نزتک ۷۷C: کوچک، جمع‌وجور ولی با کارایی بالا

مودم نزتک 77c

از نزدیک با این مودم کار کردیم. بسیار خوش دست، سبک و جمع‌وجور است. به معنای واقعی کلمه یک مودم همراه است. اگر تمام روز در جیب یا کیف و کوله شما باشد؛ هیچ وزنی احساس نخواهید کرد.

اسلات کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت دارد؛ باتری ۲ هزار میلی‌آمپرساعتی روی آن نصب شده که تا ۶ ساعت شارژ باتری می‌دهد. کلید روشن/خاموش دستگاه دارد و سرعت آن حداکثر ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه روی اینترنت موبایل است.

نزتک 77c

از نظر آنتن‌دهی بسیار خوب عمل می‌کند و شاید از مودم‌های ۴.۵G هم کیفیت آنتن‌دهی بهتری داشته باشد.

بررسی کامل و تخصصی مودم نزتک ۷۷C در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم نزتک ۷۷C از سایت دیجی‌کالا

تی‌پی‌لینک M7350: بهترین کیفیت ساخت

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مودم‌های ۴G بازار ایران است. قیمت این مودم بین ۱.۵ تا ۲.۲ میلیون تومان است. کیفیت ساخت خوبی دارد و از یک صفحه‌نمایش ۱.۴ اینچی سود می‌برد.

مجهز به باتری ۲ هزار میلی‌آمپرساعتی و کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، کلید ریست، کلید منو و اسلات کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت است. خود تی‌پی‌لینک می‌گوید تا ۸ ساعت شارژ باتری می‌دهد.

آنتن‌دهی خوبی دارد و از برد وای‌فای رضایت‌بخشی برخوردار است. اگر دنبال خرید یک مودم جیبی و مسافرتی ۴G هستید؛ تی‌پی‌لینک M7350 از همه نظر گزینه خرید خوبی محسوب می‌شود.

کیفیت ساخت این مودم در مقایسه با مودم‌های ۴G دیگر بازار بسیار بهتر است.

لینک خرید مودم تی‌پی‌لینک M7350 از سایت دیجی‌کالا

هواوی E5577C: پرفروش در ایران

این مودم از نظر طراحی و ظاهر کاملا مشابه مودم ایرانسل FD-M60 یا هواوی E5785 است و فقط از نظر تراشه اصلی تفاوت دارد.

یک مودم ۴G با سرعت اینترنت ۱۵۰ مگابیت و کیفیت ساخت نسبتا خوب که از صفحه‌نمایش، کلید پاور، کلید منو، کلید ریست، شیار سیم‌کارت، اسلات کارت حافظه و وای‌فای تک بانده برخوردار است.

باتری این مودم نسبتا پایین و کم ظرفیت است. یک باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با دوام شارژ ۶ ساعت روی آن سوار شده است که شاید توی ذوق شما بزند. در عوض، می‌توانید دو آنتن خارجی به آن اضافه کنید. دو سوکت SMA برای نصب آنتن خارجی دارد؛ ویژگی که بسیاری از کاربران دنبالش هستند.

در بسیاری از سایت‌ها این مودم با قیمت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد ولی با تخفیف نزدیک به ۲ میلیون تومان و کمتر هم می‌توان خرید.

تفاوت مودم‌های همراه هواوی E۵۵۷۷ و E۵۵۷۷C چیست؟

چرا مودم همراه هواوی E۵۵۷۷ در بازار ایران پرفروش است؟

لینک خرید مودم هواوی E5577C از سایت دیجی‌کالا

هواوی E5576-320: باتری با ظرفیت بزرگ

مودم ۴G با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت در رده LTE Cat۴ که واقعا یکی از بهترین مودم‌های همراه و سفری برای کاربرانی است که می‌خواهند همیشه به اینترنت وصل باشند. این مودم نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان و کشورهای مختلف به عنوان یک هات‌اسپات موبایل و وای‌فای خوب شناخته می‌شود و نظرات مثبتی روی آن وجود دارد.

باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی بزرگترین مزیت آن است چون به شما نزدیک به ۸ الی ۱۰ ساعت شارژ باتری می‌دهد. در مقایسه با مودم‌های فورجی سفری که غالبا باتری با ظرفیت ۲ هزار میلی‌آمپرساعت دارند؛ مودم E5576-320 بسیار بهتر است.

وای‌فای تک بانده روی ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۱۵۰ مگابیت دارد و ۱۶ کاربر به طور همزمان می‌توانند به آن وصل شوند. اسلات کارت حافظه و صفحه‌نمایش ندارد.

بررسی کامل مودم هواوی E5576-320 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم هواوی E5576-320 از سایت دیجی‌کالا

جی یو JMR541: برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان

اگر بخواهید با هزینه‌ای در حدود ۱.۲۰۰ تا ۱.۳۰۰ میلیون تومان صاحب یک مودم فورجی جیبی شوید؛ مودم هندی جی یو JMR541 را پیشنهاد می‌کنیم.

کیفیت ساخت و آنتن‌دهی متوسطی دارد ولی در بسته‌بندی شیکی ارائه می‌شود؛ وزن ۸۰ گرمی دارد و اندازه آن بسیار مناسب و  ۹۶ در ۶۵ در ۱۵ میلی‌متر است.

یک مودم LTE Cat ۴ با حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت است. سرعت‌هایی که هنوز در ایران برای یک مودم ۴G کافی به نظر می‌رسند.

در وای‌فای، به استاندارد ۸۰۲.۱۱n مجهز است و با فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند. به طور همزمان می‌توان ۳۲ دستگاه و کاربر را به آن وصل کرد.

به یک درگاه microUSB برای شارژ باتری ۲۶۰۰ میلی‌امپرساعتی مجهز است. در حقیقت، یکی از مزیت‌های بزرگ مودم جی یو ۵۴۱ همین باتری نسبتا بزرگ آن است.

تست‌های کاربران نشان می‌دهد نزدیک به ۷ ساعت دوام باتری دارد و ۳.۵ ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شود. خبر خوش بزرگ‌تر اینکه باتری این مودم قابل جدا شدن است و مودم بدون باتری و با اتصال مستقیم به برق شهری کار می‌کند.

روی این مودم پردازنده کوالکام MDM۹۲۰۷ نصب شده است تا هم سرعت و هم آنتن‌دهی خوبی داشته باشد.

بررسی کامل مودم جی یو JMR541 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم جی یو JMR541 از سایت دیجی‌کالا

آلکاتل Link Zone: مودم فورجی ارزان ولی با کیفیت

معمولا مودم‌های ساخت شرکت آلکاتل کیفیت خوبی دارند. چندین مدل از مودم‌های این شرکت مانند EE70 و EE71 و EE120 وارد بازار ایران شدند و آلکاتل Link Zone مدل ۴G رده پایین این شرکت است که هنوز در بازارهای جهانی هم به فروش می‌رسد.

وزن این مودم ۹۰ گرم و حداکثر سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت است. مجهز به باتری ۱۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که تقریبا ۵ الی ۶ ساعت دوام می‌آورد. وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با قابلیت اتصال همزمان ۱۵ کاربر به مودم از دیگر مشخصات این مودم هستند.

این مودم را هم می‌توانید با قیمت بسیار خوب ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار ایران تهیه کنید.

لینک خرید مودم آلکاتل Link Zone از سایت دیجی‌کالا

دی‌لینک DWR-932C-E1: کار راه انداز

مودم DWR-۹۳۲ جزو ارزان‌ترین دستگاه‌های ۴G بازار است. اگر تصمیم دارید در حدود یک میلیون تومان برای خرید یک مودم جیبی ۴G پول بدهید؛ دی‌لینک DWR-۹۳۲ گزینه خوبی است.

مانند دیگر مودم‌های فورجی به درگاه میکرو یو اس پی و اسلات کارت حافظه میکرو اس دی مجهز است. باتری ۲ هزار میلی‌آمپری با ۵ ساعت شارژ دارد. صفحه‌نمایش ندارد و فقط چند LED روی بدنه دستگاه، وضعیت شبکه‌ها و باتری را نشان می‌دهند.

حداکثر ۱۰ نفر به طور همزمان می‌توانند به وای‌فای این مودم وصل شوند. وزن این مودم ۹۵ گرم با اندازه ۹۷ در ۶۰ در ۱۶.۴۷ میلی‌متر است.

لینک خرید مودم دی‌لینک DWR-932C-E1 از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا