محصولات شبکه

نت‌گیر دوربین امنیتی بی‌سیم Arlo Ultra را با قابلیت تصویربرداری ۴K HDR و نورافکن داخلی معرفی کرد

سری Arlo نت‌گیر جزو معروف‌ترین دوربین‌های امنیتی دنیا هستند. 

نت‌گیر تا کنون چندین مدل از این دوربین‌ها را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد روانه بازار کرده و همیشه جزو پرفروش‌ترین و بهترین دوربین‌های امنیتی و مدار بسته قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: ۷ دوربین عکاسی برتر مجهز به وای‌فای در سال ۲۰۱۸

حالا، نت‌گیر از دوربین امنیتی و بی‌سیم Arlo Ultra رونمایی کرد. دوربینی که می‌تواند تصاویری با رزولوشن و کیفیت بسیار بالای 4K HDR ضبط کند و دارای یک چراغ نورافکن داخلی است تا در شب تصاویر روشن‌تر و واضح‌تری ثبت شوند.

دوربین Arlo 2 Pro سال گذشته معرفی شد ولی برای استفاده در شب باید یک نورافکن جداگانه توسط کاربر خریداری و نصب می‌شد. حالا دوربین Arlo Ultra نیازی به نورافکن ندارد و قابلیت دید در شب آن با زاویه ۱۸۰ درجه‌ای می‌تواند واضح‌ترین و باکیفیت‌ترین تصاویر را شکار کند.

نت‌گیر در حالی دوربین امنیتی Arlo Ultra را با دقت تصویر ۴K روانه بازار می‌کند که هنوز دوربین‌های امنیتی ۴K در سال ۲۰۱۸ رواج نیافته‌اند و به جریان اصلی بازار تبدیل نشدند.

Nest Cam IQ نزدیک‌ترین دوربین به Arlo Ultra که برای نصب در فضای باز مناسب است؛ تصاویری با سنسورهای ۴K ثبت می‌کند ولی برای ضبط ویدیو هنوز مبتنی بر فرمت تصویربرداری ۱۰۸۰P است.

یک گام جلوتر از سارقین

وضوح بالای دوربین Arlo Ultra باعث می‌شود شماره پلاک خودروها، جزییات چهره افراد یا مشخصات اجسام در تصاویر کاملا مشخص باشند. البته، نت‌گیر اعلام کرده است افرادی که بخواهند ضبط ویدیویی 4K HDR داشته باشند؛ باید هزینه بیشتری برای خرید فضای ابری پرداخت کنند.

روی این دوربین یک کارت حافظه میکرواس‌ای محلی قابل دسترسی است ولی احتمالا برای ضبط تصاویر و ویدیوهای طولانی و مدت‌دار کافی نباشد.

دوربین Arlo Ultra در بسیاری از ویژگی‌ها و البته طراحی از دوربین Arlo 2 Pro پیروی می‌کند. مثلا، ضد آب و ضد گردوغبار است؛ قابلیت تشخیص چهره افراد و شناسایی آن‌ها در برنامه دوربین را دارد و می‌تواند به شماره تلفن‌های اضطرای تماس بگیرد.

این دروبین کاملا بی‌سیم و مبتنی بر یک باتری قابل شارژ است. کیورفون این دوربین قابلیت حذف نویزها و آلودگی‌های صوتی مزاحم را دارد تا صدای سوژه به طور کامل و واضحی ضبط شود.

دوربین جدید نت‌گیر در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود و قیمت آن ۴۰۰ دلار است. این هزینه شامل یک دوربین، ایستگاه پایه و اشتراک یک ساله سرویس Arlo Smart Premier است. هزینه این اشتراک برای سال‌های بعدی ۱۲۰ دلار خواهد بود.

قطعا نه تنها برای مردم ایران، بلکه کاربران عادی و خانگی در سراسر دنیا خرید یک دوربین امنیتی ۴۰۰ دلاری میسر نیست و بسیار گران‌قیمت خواهد بود. شرکت‌های بزرگ، نهادهای حساس و مهم اطلاعاتی و امنیتی مانند بانک‌ها مشتری دوربین‌های Arlo نت‌گیر هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا