گجت

گلکسی نوت ۸ به سریع‌ترین شبکه موبایل و وای‌فای دنیا مجهز است

سامسونگ دیشب طی یک مراسم رسمی از فبلت گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد. پرچم‌دار جدید سامسونگ مشخصات و طراحی مشابه آن چیزی که قبلا سایت‌های مختلف لو داده بودند؛ داشت و مطابق انتظار ما از سریع‌ترین شبکه موبایل و وای‌فای سود می‌برد و اکنون سریع‌ترین فبلت دنیا از نظر ارتباطات است. 

گلکسی نوت ۸ از همان پردازنده‌های گلکسی اس ۸ سود می‌برد. یعنی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ یا نسخه ارتقاءیافته اگزینوس ۸۸۹۵ است. هر دو این پردازنده‌ها از مودم LTE Cat.16 سود می‌برند که سریع‌ترین مودم LTE دنیا است و از شبکه‌های موبایل با سرعت یک گیگابیت و فناوری Gigabite LTE سود می‌برند. به این ترتیب؛ پس از گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس و همین‌طور گوشی U11 اچ‌تی‌سی؛ فبلت گلکسی نوت ۸ چهارمین گوشی دنیا با شبکه موبایل یک گیگابیت است. 

امکانات ارتباطی فوق‌العاده گلکسی نوت ۸ به همین‌جا ختم نمی‌شود و از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با دو بانده فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و البته قابلیت شاخص MU-MIMO پشتیبانی می‌کند. این مشخصات به کاربران اجازه می‌دهند با گلکسی نوت ۸ به سریع‌ترین روترهای بی‌سیم دنیا متصل شده و به طور بی‌سیم استریم ویدیو داشته باشند یا روی گوشی بازی‌های آنلاین اجرا کنند. از این نظر نیز گلکسی نوت ۸ یکی از پرچم‌دارهای دنیا محسوب می‌شود. سامسونگ روی این گوشی برای مدولاسیون سیگنال‌های رادیویی از ۱۰۲۴QAM استفاده می‌کند و مجهز به بلوتوث ۵ است. 

البته، سامسونگ گوشی مجهز به مودم LTE Cat.16 را برای کشورهایی که دارای شبکه موبایل LTE با سرعت یک گیگابیت هستند؛ عرضه می‌کند و برای کشورهای فاقد این شبکه از مودم یا پردازنده دیگری مانند LTE Cat.6 استفاده خواهد کرد. 

اگر درباره مشخصات خود گوشی بخواهید بدانید؛ باید بگویم که گلکسی نوت ۸ از ۶ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابیتی سود می‌برد و مجهز به یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری است. البته، صفحه‌نمایش این گوشی از گلکسی اس ۸ بزرگ‌تر و ۶.۳ اینچی است. این نمایشگر از جنس شیشه و منحنی است که سامسونگ نسبت به گلکسی اس ۸ تفاوت‌های جزیی در آن به وجود آورده است تا کاربران راحت‌تر باشند. 

مهم‌ترین ویژگی گلکسی نوت ۸ برخورداری از دوربین دو گانه ۱۲ مگاپیکسلی است. این دوربین دو لنز دارد که لنز واید دیافراگم f/1.6 و لنز تله‌فوتو از دیافراگم f/2.4 سود می‌برند. بیکسی، دکس، قلم نوری با حساسیت به فشار بیشتر و ضد آب، اندروید نوقا ۷.۱.۱ و شارژ بی‌سیم سریع از دیگر مشخصات گلکسی نوت ۸ هستند. 

سامسونگ این فبلت را از ۲۴ شهریورماه با قیمت ۹۳۰ دلار روانه بازار می‌کند و خریداران آن شانس استفاده از سریع‌ترین شبکه‌های موبایل و وای‌فای را دارند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا