گجت

سریع‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا در اینترنت LTE را بشناسید

سال ۲۰۱۷ را باید به نام اینترنت LTE یک گیگابیت یا Gigabit LTE بشناسیم.

شرکت کوالکام با عرضه تراشه مجتمع اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE Cat.16 بزرگ‌ترین خدمت را به سرعت اینترنت کرد. اسمارت‌فون‌های رده بالای معرفی شده در سال ۲۰۱۷ از این تراشه سود می‌برند و در نتیجه سرعت اینترنت LTE یک گیگابیت دارند. 

سامسونگ با عرضه گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس؛ اولین شرکتی بود که مفهوم Gigabit LTE را به طور عملی در تلفن‌های هوشمند پیاده‌سازی کرد و در نیمه دوم سال، شرکت‌های دیگری مانند ال‌جی، سونی، گوگل، شیائومی و غیره از این قاعده پیروی کردند. البته؛ باید هواوی و گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را مجزا کرد؛ چون این اسمارت‌فون‌ها از تراشه اختصاصی هواوی به نام کرین ۹۷۰ استفاده می‌کنند که سرعت اینترنت LTE بیشتر از یک گیگابیت به نمایش می‌گذارند.

در ادامه می‌خواهیم شما را به سریع‌ترین اسمارت‌فون‌ها دنیا در اینترنت LTE آشنا کنیم تا یکی از آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید:

سامسونگ گلکسی اس ۸/اس ۸ پلاس

همان‌طور که گفتیم سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس برای اولین بار از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE Cat.16 استفاده کرد و سرعت علمی یک گیگابیت را به نمایش گذاشت. البته، سامسونگ روی برخی از این گوشی‌ها از تراشه اختصاصی خود، اگزینوس ۸۸۹۵ استفاده کرد که باز هم مجهز به Gigabit LTE بودند.

گلکسی اس ۸ یک اسمارت‌فون ۵.۸ اینچی و گلکسی اس ۸ پلاس گوشی ۶.۲ اینچی و در واقع فبلت است. هر دو جزو بهترین گوشی‌های بازار هستند که از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و اندروید نوقا سود می‌برند. 

حافظه آن‌ها ۴ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی دارند. در گلکسی اس ۸ پلاس شاهد دوربین دوگانه هستیم.

سامسونگ گلکسی نوت ۸

آخرین پرچم‌دار سامسونگ که به تازگی معرفی شده و جزو بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۷ است و با آیفون X رقابت می‌کند؛ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و اینترنت یک گیگابیتی است.

نوت ۸ این‌قدر ویژگی‌ و امکانات پیشرفته دارد که در زمان معرفی؛ هیچ‌کس به مودم LTE Cat.16 آن توجه نکرد و یک ویژگی دست دوم محسوب شد. 

نوت ۸ یک فبلت ۶.۳ اینچی با نمایشگر  Super AMOLED، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به OIS، حافظه رم ۶ گیگابایتی و ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است.

در میان گوشی‌های اندرویدی؛ نوت ۸ شاید بهترین گوشی فعلی دنیا باشد. خوش‌بختانه؛ هر خریدار این گوشی می‌تواند از سریع‌ترین شبکه‌های ۴G سود ببرند و از این نظر دغدغه‌ای نداشته باشد.

ال‌جی وی‌سی

جدیدترین پرچم‌دار ال‌جی نیز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است.

جی ۶ از تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده می‌کرد ولی ال‌جی با به‌روزرسانی در تراشه؛ کاربران این گوشی را استفاده از سریع‌ترین اینترنت LTE تشویق کرده است.

وی‌سی ۶ اینچی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی است. رم ۴ گیگابایتی روی ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارد. از دوربین‌های دوگانه ۱۶ و ۱۳ مگاپیکسل استفاده می‌کند. دروبین سلفی ۵ مگاپیکسلی است.

وی‌سی تنها گوشی ال‌جی با مودم LTE Cat.16 است و اگر اصراری بر خرید یک گوشی ال‌جی با این مودم دارید؛ باید وی‌سی را انتخاب کنید.

گوگل پیکسل ۲/پیکسل ۲ ایکس‌ال

گوگل نسل دوم گوشی‌های ساخت خودش را معرفی کرد و باز هم شاهد استفاده از تراشه معروف اسنپدراگون ۸۳۵ روی آن‌ها هستیم. 

گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال یکی از بهترین رده‌بالاهای بازار در سال ۲۰۱۷ است و با آیفون ۸ پلاس برابری و رقابت می‌کند.

پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال از اندروید ۸ استفاده می‌کنند. ۴ گیگابایت حافظه رم دارند و صفحه‌نمایش آن‌ها ۵ و ۶ اینچی از جنس AMOLED و POLED است. 

هر دو گوشی مجهز به دوربین با کیفیت و فناوری‌های اختصاصی گوگل هستند که می‌توانند بهترین تصاویر را ثبت کنند.

استفاده زا بالاتری سرعت اینترنت روی گوشی‌های شرکتی که خودش ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت است؛ مزایای زیادی در پی دارد.

هواوی میت ۱۰/میت ۱۰ پرو

پرچم‌دارهای هواوی را باید از همه رده‌بالاهای دیگر بازار جدا کرد. هواوی روی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو از تراشه کرین ۹۷۰ استفاده کرده است.

تراشه کرین ۹۷۰ به مودم LTE Cat.18 مجهز است که سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را به نمایش می‌گذارد. بنابراین؛ سرعت این گوشی‌ها در دنیا بی‌رقیب است.

گوشی‌های هواوی میت ۱۰ به تراشه اختصاصی هوش مصنوعی نیز مجهز هستند و از نظر قدرت پردازشی یا محاسبات گرافیکی بسیار پیشرفته هستند.

میت ۱۰ نمایشگری ۵.۹ اینچی دارد ولی میت ۱۰ پرو به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مجهز شده است. هر دو گوشی از اندروید ۸ سود می‌برند. میت ۱۰ پرو دوربین دوگانه دارد.

شیائومی می میکس ۲

گوشی معرفی شده اخیر شیائومی نیز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز است تا کاربران این برند چینی نیز از Gigabit LTE لذت ببرند. 

می میکس ۲ به نمایشگری ۶ اینچی و اندروید ۷.۱ مجهز شده است. در ظرفیت‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شود و ۶ یا ۸ گیگابایت رم دارد.

می میکس ۲ دوربین دوگانه ندارد ولی از یک طراحی بدون حاشیه سود می‌برد.

سونی اکسپریا ایکس‌زد وان

شرکت سونی هم برای عقب نماندن از قافله؛ پرچم‌دار خود را به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز کرده است تا طرفداران سونی هم یک گوشی Gigabit LTE داشته باشند.

این گوشی از اندروید ۸ و صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی سود می‌برد. دوربینی ۱۹ مگاپیکسلی با دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دارد. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و حافظه رم ۴ گیگابایت است. 

اسنشال‌فون

خالق اندروید؛ اولین گوشی سخت‌افزاری خود را طراحی کرده است. 

روی این گوشی از بهترین سخت‌افزارهای موجود در دنیا از جمله تراشه رده بالای کوالکام استفاده شده و در نتیجه مجهز به اینترنت یک گیگابیت است.

جزو اولین گوشی‌هایی است که از Gigabit LTE در سال ۲۰۱۷ سود می‌برد و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

مجهز به دوربین دوگانه و نمایشگر ۵.۷۱ اینچی از نوع LTPS IPS LCD است. طراحی بدون حاشیه‌ای دارد و اندروید ۷.۱ روی آن نصب شده است. دوربین این گوشی امکنات بسیار زیادی دارد.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱

اچ‌تی‌سی پس از سامسونگ؛ دومین برندی بود که از تراشه ۸۳۵ کوالکام استفاده کرده و به قابلیت Gigabit LTE مجهز شد. شایعه شده است اواخر سال ۲۰۱۷ نیز یک مدل جدیدتر از یو ۱۱ روانه بازار می‌شود که باز هم تراشه کوالکام را دارد.

در فهرست بالا جای یک گوشی پرچم‌دار و پرسروصدا خالی است. می‌توانید حدس بزنید کدام شرکت و برند هنوز نتوانسته است روی اسمارت‌فون‌های خود قابلیت Gigabit LTE را برای کاربران‌اش فراهم کند؟

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫8 دیدگاه ها

  1. با توجه به زیر ساخت اینترنت در ایران، به نظرتون گوشی بالاتر از CAT6 تاثیر محسوسی در افزایش سرعت دانلود اینترنت داره؟ من قصد خرید گوشی های میان رده خوش قیمت Xiaomi Redmi 4x یا Xiaomi Mi 5X رو دارم. آیا تفاوتی در سرعت دانلود اینترنت بین گوشی های میان رده CAT6 در مقایسه با پرچم دارهای ذکر شده در این مقاله وجود داره؟ ممنون میشم از راهنمایی تون

    1. برای اینترنت ایران یک گوشی موبایل با مودم LTE Cat.6 به طور کامل جواب می‌دهد. مودم‌های LTE بالاتر شاید کمی سرعت و کیفیت بهتری داشته باشند ولی این قدر نیست که تاثیرگذاری محسوسی داشته باشد.
      به امید اینکه در ایران سریعا نسل‌های پیشرفته‌ای از اینترنت موبایل راه‌اندازی شود.

      اسمارت‌فون‌های رده بالای معرفی شده در این مطلب روی وای‌فای بهتر از میان‌رده‌ها کار می‌کنند چون MU-MIMO و غیره دارند.

  2. با سلام و خسته نباشید بابت این همه زحمتی که میکشید و اینهمه مطالب خوب که ما رو ازشون بهره مند میکنید
    اقا یه سوال
    اینترنتی که ما به وسیله مودم های سیم کارت خور پیشرفته بازار میگیریم (مثل مودم e5785هواوی ) در مقایسه با همین گوشی های پیشرفته و پرچمدار چه فرقی دارن
    بحثم درباره امکانات روترینگ مودم ها نیست
    بحث مصرف باطری هم جای خودش
    ولی تو سرعت و انتن دهی اینترنت دریافتی چه میزان فرقی میکنن
    کسی که گوشی پرچمدار یا رده بالا داره منطقیه که برا بهبود کیفیت اینترنت دریافتی یه هزینه سنگین هم برای خرید مودم بکنه

    1. دوست عزیز
      منطقی نیست اگر گوشی شما رده بالا است و سرعت اینترنت ۴.۵G را پشتیبانی می‌کنه، به سراغ خرید مودم بروید برای استفاده از اینترنت بیشتر
      افرادی به مودم روتر ۴G یا ۴.۵G نیاز دارند که می‌خواهند از قابلیت‌های وای‌فای و روتری دستگاه استفاده کنند و چندین دستگاه مانند لپ‌تاپ، تبلت، کامپیوتر رومیزی، کنسول بازی، تلویزیون و گوشی از اینترنت موبایل استفاده کنند.
      سرعت روی مودم‌های کمی بهتر از گوشی‌ها است ولی نه آن‌قدر که فقط به خاطر سرعت و استفاده از اینترنت روی یک گوشی بروید مودم ۴.۵g بخرید.

  3. ممنون از جواب واضحتون
    من اکثر مقاله هاتون رو خوندم که خیلی هم به دردم خوردن
    سایت و مطالبتون از جذابیت بسیار بالایی برام برخوردارن

  4. برام جالبه که بدونم چقدر میشه این گوشی ها رو با مودم های وای فای مقایسه کرد
    بحث سرعت رو که جوابم رو گرفتم(یه کم سرعت بهتر تو مودم ها اونم احتمالا بخاطر انتن هایی که توشون بکار رفته)
    و حالا دلم میخواد قابلیت های روترینگشون رو هم در مقایسه با هم دیگه بدونم
    اینکه تا چند کاربر میتونه به یه گوشی متصل بشه
    امکان ایجاد شبکه و البته مدیریتی ک رو پهنای باند هر کاربر با مودم میشه ایجاد کرد و دیگر امکانات مثل بلک لیست و وایت لیست و …
    شاید این مقایسه خودش بتونه موضوع یه مقاله باشه

    1. چندین ایده برای نوشتن مطالب بعدی سایت به من دادی
      ممنون دوست عزیز
      ان‌شاءالله فرصت کنم روی این موضوع‌ها هم کار کنم.

  5. سلام . ممنون از سایت خوبتون . ببخشید میشه گوشی ای معرفی کنید که کارایی فوق العاده ای نسبت ب سایرین داشته باشه ؟؟ بطوری ک در صورت باز بودن اپلیکشن هایی ک ب شبکه ی اینترنت وصل اند ٬ گوشی هنگ نکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا