گجت

این بلندگوی ایسوس یک روتر سه بانده مش وای‌فای AC2200 در دل خودش دارد

شرکت ایسوس در نمایشگاه CES 2018 از یک بلندگوی هوشمند رونمایی کرد که در عین حال یک روتر بی‌سیم سه بانده AC2200 هم هست.

این محصول جالب ایسوس به نام Lyra Voice از خانواده سیستم مش وای‌فای Lyra است و می‌تواند با دستیار صوتی دیجیتالی الکسای آمازون هم کار کند.

قبلا در یک یادداشت با عنوان «هی رفیق … وصل شو!» پیش‌بینی کرده بودم که به مرور و در سال‌های آتی شاهد ادغام روترهای بی‌سیم در دستگاه‌ها و گجت‌های دیگر هستیم و اکنون بلندگوی ایسوس یک نمونه از این دستگاه‌ها است.

یک روتر کامل در دل بلندگوی ایسوس

گجت Lyra Voice که شکل و شمایل کامل یک بلندگو را دارد و اصلا شبیه به روتر نیست؛ سه بانده است و حداکثر سرعت ۲۲۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد و می‌تواند با سیستم مش وای‌فای Lyra ایسوس جفت شود.

در واقع؛ کاربران با خرید این محصول هم یک بلندگوی هوشمند و دستیار دیجیتالی دارند که دستورات صوتی را گرفته و اجرا می‌کند و هم یک روتر تقویت‌کننده مش وای‌فای دارند که برای توسعه شبکه و اتصال به اینترنت استفاده می‌شود.

این بلندگو از میکروفون و بلندگوهای استریو برخوردار است و طیف وسیعی از کاربردهای الکسا مانند پخش موسیقی از کتابخانه آمازون یا اعلام آب و هوا، فهرست کارها، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کارها و غیره را انجام می‌دهد.

این بلندگو می‌تواند به دستگاه‌های دیگر هوشمند و اینترنت اشیا خانه مانند چراغ‌ها، دروبین‌های نظارتی، سیستم‌های امنیتی درون خانه و غیره نیز متصل شود و از طریق وای‌فای یا ارتباطات راه دور؛ این دستگاه‌ها را کنترل کند.

دستگاه Lyra Voice تمام قابلیت‌های یک نود مش وای‌فای سیستم لیرای ایسوس را دارد و از این جهت یک روتر بی‌سیم کامل با آنتن‌های داخلی است که به دستیار صوتی الکسا نیز مجهز شده است.

ایسوس در خلال نمایشگاه CES 2018 از یک عضو جدید خانواده لیرا نیز به نام Lyra Trio رونمایی کرد. Lyra Trio نیز یک توسعه‌دهنده مش وای‌فای با MIMO 3×3 است که برای تقویت وای‌فای در سیستم مش وای‌فای لیرای ایسوس استفاده می‌شود.

Lyra Trio می‌تواند با بلندگوی Lyra Voice جفت شود و در کنار یکدیگر مساحت بیشتری را زیر پوشش یک وای‌فای پرسرعت و پایدار ببرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا