گجت

نازک‌ترین لپ‌تاپ دنیا با مودم داخلی ۴G LTE معرفی شد

چند ماه پیش ایسوس یک لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و مودم Gigabit LTE به نام NovaGo یا TP370 معرفی کرد. پیش‌بینی می‌شد با شروع سال جدید، محصولات لپ‌تاپ بیشتری با مودم ۴G عرضه شوند.

حالا ایسر اولین لپ‌تاپ دارای مودم ۴G LTE و پردازنده اینتل را معرفی کرد. لپ‌تاپ جدید ایسر مدل ارتقایافته و ۲۰۱۸ اولترابوک Swift 7 است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است. 

ایسر صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ را بزرگ‌تر و ۱۴ اینچی کرده است ولی در عوض ضخامت آن ۰.۳۵ میلی‌متر کمتر و به ۹ میلی‌متر رسیده است که Swift 7 مدل ۲۰۱۸ را به نازک‌ترین لپ‌تاپ دنیا تبدیل می‌کند.

همیشه اینترنت همراه شما است

اما تغییر بزرگ این لپ‌تاپ نسبت به مدل اصلی خود؛ استفاده از یک مودم 4G LTE داخلی و سیم‌کارت‌های نانو و معمولی است. در واقع، ایسر روی این لپ‌تاپ یک مودم موبایل اینتل XMM 4G LTE قرار داده است و آنتن‌های مودم نیز در بدنه لپ‌تاپ تعبیه شده‌اند؛ همانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها!

خریداران این اولترابوک می‌توانند با انداختن یک سیم‌کارت ۴G روی آن؛ همیشه و در همه‌جا به اینترنت موبایل متصل باشند و حتا در صورتی که به اینترنت ADSL یا وای‌فای هم دسترسی نداشته باشند؛ نگرانی بابت اتصال دایمی خود ندارند. پیش از این؛ کاربران باید برای استفاده از اینترنت دایمی روی یک لپ‌تاپ؛ دانگل ۴G جانی خریداری و استفاده می‌کردند.

به علاوه، لپ‌تاپ Swift 7 ایسر از یک وای‌فای AC با MIMO 2×2 نیز سود می‌برد. ایسر روی این محصول یک گیگابایت اینترنت رایگان هم داده است که تنها در ۴۸ کشور قابل استفاده است.

اما مشخصات این لپ‌تاپ؛ صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی با دقت تصویر Full HD IPS است. از پردازنده Core i7 اینتل استفاده می‌کند و مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD است. 

ده ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد و صفحه‌کلید آن بدون نور پس‌زمینه است. از اسکنر اثر انگشت ترکیب شده با ویندوز هلو استفاده می‌کند و سیستم‌عامل آن ویندوز ۱۰ است.

این دستگاه از دو درگاه USB 3.1، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه HDMI و یک شیار کارت حافظه SD به همراه شیار سیم‌کارت موبایل سود می‌برد.

ایسر می‌گوید این لپ‌تاپ از ماه مارس وارد بازار می‌شود ولی قیمت آن بسیار بالا است و حدود ۱۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد. لپ‌تاپ‌های قدرتمندتر و مجهز به پردازنده‌های نسل هشتم Core i7 اینتل ارزان‌تر از این مدل اولترابوک هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا