گجت

ایسوس اولین لپ‌تاپ مجهز به مودم Gigabit LTE و نانو سیم‌کارت را معرفی کرد

کوالکام در رویداد چند ساعت پیش خود از یک لپ‌تاپ با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE Cat.16 پرده‌برداری کرد.

پس از استفاده گسترده اسمارت‌فون‌ها از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در سال ۲۰۱۷؛ اکنون نوبت به لپ‌تاپ‌ها رسیده است از این پردازنده و مودم LTE Cat.16 یا همان Gigabit LTE استفاده کند.

اکنون؛ کاربران می‌توانند از لپ‌تاپ‌هایی با اینترنت موبایل و سرعت دانلود یک گیگابیت سود ببرند.

اولین لپ‌تاپ مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ در دنیا؛ ایسوس NovaGo یا TP370 است. لپ‌تاپ NovaGo اولین ماشین محاسباتی یا پی‌سی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ نیز محسوب می‌شود.

اینترنت موبایل پرسرعت روی لپ‌تاپ

لپ‌تاپ NovaGo یک دستگاه هیبریدی یا ۲ در ۱ است که اجازه می‌دهد لپ‌تاپ را به حالت تبلت نیز استفاده کرد. این لپ‌تاپ تنها ۱.۳۹ کیلوگرم وزن دارد و اندازه آن ۳۱۶ در ۲۲۱ در ۱۴۹ میلی‌متر است. 

یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی لمسی از نوع FHD LED دارد. روی این لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌شود اما قابل ارتقا به ویندوز ۱۰ پرو است.

ایسوس این لپ‌تاپ را با دو پیکربندی متفاوت وارد بازار می‌کند. مدل اول از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برد. مدل دیگر هم به یک حافظه رم ۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت مجهز شده است.

دو درگاه USB و جک DC می‌بینیم و یک صفحه‌کلید استاندارد بدون بخش مربوط به کلیدهای اعداد به همراه تاپچ‌پد و اسکنر اثر انگشت برخوردار است. ایسوس می‌گوید باتری این لپ‌تاپ تا ۲۲ ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد و می‌تواند در حالت استندبای تا ۳۰ روز دوام بیاورد.

تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ مبتنی بر معماری تراشه‌های آرم است و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. به همین خاطر است که دوام شارژ باتری این لپ‌تاپ طولانی‌تر از دیگر دستگاه‌های مشابه است. 

همان‌طور که گفتیم؛ این لپ‌تاپ از یک مودم LTE Cat.16 سود می‌برد که با شیار نانوسیم‌کارت امکان استفاده از اینترنت موبایل با سرعت دانلود یک گیگابیت و آپلود ۱۵۰ گیگابیت را فراهم می‌کند. به علاوه، مجهز به یک وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 است. 

ایسوس اعلام کرده است که لپ‌تاپ NovaGO با حافظه رم ۴ گیگابایتی قیمتی ۶۰۰ دلاری دارد. مدل بالاتر این لپ‌تاپ با رم ۸ گیگابایتی نیز ۸۰۰ دلار است. ایسوس می‌گوید این لپ‌تاپ در کشورهای امریکا، چین، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و تایوان عرضه می‌شود.

توجه: اگر این لپ‌تاپ وارد بازار ایران شود؛ می‌توان با استفاده از سیم‌کارت‌های ۴.۵G همراه اول یا ایرانسل؛ از یک اینترنت پرسرعت دایمی روی این لپ‌تاپ در همه‌جا استفاده کرد

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا