گجت

با این گجت کوچک هر وای‌فای عمومی را رمزنگاری کنید تا اطلاعات‌تان در امان باشند

همه ما می‌دانیم وای‌فای‌های عمومی مانند وای‌فای هتل‌، کافی‌شاپ، رستوران، فروشگاه‌ها، مراکز خرید، فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن امن نیستند و احتمال سرقت اطلاعات‌مان وجود دارد.

هکرها به راحتی و با یک نرم‌افزار ساده می‌توانند وارد گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت ما شوند و اطلاعاتی مانند کارت اعتباری، بانک‌داری الکترونیکی، رمزهای ایمیل‌ها و سایت‌ها و ده‌ها چیز دیگر را شنود کنند و به سرقت ببرند یا کدهای آلوده و اپ‌های مخفی روی دستگاه‌های ما نصب کنند.

از آن سو؛ ما به استفاده از وای‌فای عمومی نیاز داریم. همیشه اینترنت موبایل در دسترسی نیست یا سرعت پایینی دارد و ناگزیر هستیم برای کارهای مهم‌مان به یک وای‌فای عمومی متصل شویم.

ترفندها و راه‌کارهای زیادی برای محافظت از اطلاعات در هنگام اتصال به وای‌فای عمومی وجود دارد. حتما شما هم بارها این مطالب را خواندید و به کار می‌بندید. 

ولی من امروز می‌خواهم یک دستگاه جالب برای محافظت از خودمان در وای‌فای عمومی معرفی کنم. خودم این دستگاه را در وب‌گردی‌هایم پیدا کردم و دنبال راهی برای خرید و تست‌اش هستم.

این گجت ساده و کوچک،  Keezel Safe Internet Device نام دارد که به طور اختصار می‌توانیم Keezel صداش کنیم. ایده پشت این گجت هم ساده ولی خلاقانه است.

اینترنت سکوریتی در کیف شما

این دستگاه سعی می‌کند یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) میان دستگاه شما و وای‌فای عمومی بسازد تا اطلاعات در این شبکه تماما رمزنگاری شده باشند و حتا در صورت هک شدن دستگاه‌تان؛ خطری متوجه اطلاعات شما نباشد.

دستگاه Keezel به طور خودکار دسترسی‌های غیرمجاز را بلوکه می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک برنامه یا کد آلوده روی دستگاه نصب شود. همین‌طور؛ از باز شدن سایت‌های مخرب و آلوده روی مرورگرهای وب جلوگیری می‌کند. دقیقا کار یک نرم‌افزار اینترنت سکوریتی را انجام می‌دهد ولی با قابلیت رمزنگاری اطلاعات روی وای‌فای.

یکی از شگردهای این دستگاه، جایگزین کردن آدرس IP شما روی وای‌فای عمومی با یک آدرس IP تصادفی و گمراه‌کننده دیگر است تا نفوذگران نتوانند از طریق آدرس IP و پویش شبکه به دستگاه شما برسند.

این گجت به طور قابل حمل طراحی شده و سبک است. با فشردن یک کلید در پایین آن و معرفی دستگاه و شبکه وای‌فای، راه‌اندازی می‌شود و برای نصب نباید زیاد دردسر بکشید. از طریق درگاه میکرویواس‌پی شارژ می‌شود و با گوشی موبایل، تبلت و لپ‌تاپ به راحتی شارژ می‌شود.

متاسفانه قیمت Keezel کمی بالا است و حدود ۴۰۰ دلار آب می‌خورد! 

شاید بهتر باشد هکرها وای‌فای عمومی را هک و تمام پول کارت‌ اعتباری‌مان را به سرقت ببرند چون برای بسیاری از ماها خیلی کمتر از ۴۰۰ دلار در حساب بانگی‌مان داریم!

این موضوع را هم باید بگویم که Keezel محصول جدیدی نیست و از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شده است. در حقیقت، یک سخت‌افزار امنیتی برای محافظت از شما است که یکی از مزایایش می‌تواند رمزنگاری وای‌فای‌های عمومی باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا