گجت

چگونه همیشه وای‌فای داشته باشیم حتا اگر برق نباشد!

یکی از مشکلاتی که کسب‌وکارها و کاربران خانگی دارند؛ از دست رفتن وای‌فای هنگام رفتن برق ساختمان و خانه است.

روترهای بی‌سیم با برق شهری کار می‌کنند و فاقد باتری هستند. البته، برخی از مودم‌های ۴G دارای باتری هستند ولی روترهای بی‌سیم دسکتاپ برای کار کردن همیشه نیاز به برق دارند. چه‌کار باید کرد تا حتا وقتی برق خانه و اداره‌مان برای چند ساعتی نباشد؛ بتوان از وای‌فای استفاده کرد؟

یک راه‌حل این مشکل؛ استفاده از دستگاه‌های یوپی‌اس دسکتاپ است. معمولا دستگاه‌های یوپی‌اس برای تجهیزات شبکه گسترده و سازمان‌ها استفاده می‌شوند و برای یک کسب‌وکار کوچک یا کاربران خانگی نیستند. 

به علاوه، سازوکار و نحوه عملکرد یوپی‌اس‌ها به نحوری است که برای استفاده در روی میزکار و روشن نگه داشتن روتر بی‌سیم یا دستگاه‌های دیگر نیستند.

اما برخی شرکت‌ها مانند APC یوپی‌اس‌هایی طراحی و روانه بازار کردند که دقیقا به این منظور طراحی و ساخته شده‌اند. برای نمونه می‌توان به یوپی‌اس  APC Back-UPS 650VA هفت پریزی اشاره کرد. این یوپی‌اس کوچک یک باتری پشتیبان ۳۳۰ واتی است که ۷ پریز برای اتصال دستگاه‌های مختلف دارد. 

این دستگاه یک درگاه USB با توان تغذیه ۱.۵ آمپری دارد تا بتوان حتا اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌های بسیار کوچک را نیز شارژ و به برق پشتیبان متصل کرد. با خرید این دستگاه؛ به راحتی می‌توان در صورت رفتن برق؛ مودم و روتر را به باتری متصل کرد تا وای‌فای از دست نرود. 

این‌گونه پوپی‌اس‌ها یک ولتاژ تضمین شده به دست می‌دهند تا دستگاه‌های کامپیوتری به مشکلی برخورد نکنند. در خانه‌های هوشمند می‌توان دستگاه‌های IoT ضروری و حساس را به این یوپی‌اس متصل کرد و از قطعی آن‌ها جلوگیری نمود. 

این یوپی‌اس‌ها قیمت زیادی هم ندارند. مثلا مدل ذکر شده در بالا ۶۰ دلاری است. مدل‌های دیگری در بازار با قیمت‌های ۴۰ دلار نیز یافت می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام
      اگر خیلی نزدیک مودم و روتر نیستید؛ عیبی نداره شب‌ها هم روشن باشه
      سعی کنید به مودم نچسبید یا گوشی و تبلت و لپ‌تاپ را خیلی به خودتان نزدیک نکنید به طوری که گوش یا سر یا چشم یا پوست بدن داغ شود
      در باقی موارد خطر آن چنانی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا